DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5474

Title: การพัฒนาแอปพลิเคชันเพื่อใช้สำหรับธุรกิจวางแผนงานแต่งงาน กรณีศึกษา บริษัท วาระเวลา ครีเอชั่น จำกัด
Other Titles: Development of VARAVELA wedding planning application the case study of Varavela creation Co., Ltd.
Authors: ณัฐธินี เขียวณรงค์
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด 4Es
การออกแบบโมบายแอปพลิเคชัน
ประสบการณ์ผู้ใช้
ส่วนติดต่อผู้ใช้
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยชิ้นนี้มีวัตุประสงค์เพื่อทำการศึกษาความคาดหวังผู้บริโภคที่มีผลต่อใช้งานแอปพลิเคชันสำหรับธุรกิจวางแผนแต่งงาน กรณีศึกษา บริษัท วาระเวลา ครีเอชั่น จำกัด ภายใต้กรอบส่วนประสมการตลาด 4Es และเพื่อออกแบบ และทดสอบแอปพลิเคชัน ที่พัฒนาจากข้อมูลที่ได้ศึกษาความคาดหวังของผู้บริโภคที่มีผลต่อการใช้งานแอปพลิเคชันสำหรับธุรกิจแต่งงาน กรณีศึกษา บริษัท วาระเวลา ครีเอชั่น จำกัด ภายใต้กรอบส่วนประสมการตลาด 4Es เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ โดยการสัมภาษณ์เชิงลึกซึ่งใช้วิธีเลือกกลุ่มตัวอย่างจากการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ผู้ที่เข้ามาชมสถานที่ วาระเวลา การ์เด้น ฮอล เพื่อจัดงานแต่งงาน จากผลการวิจัยพบว่า จากความคาดหวังส่วนประสมการตลาด 4Es (Marketing Mix 4Es) ผู้บริโภคได้คำนึงในด้านการสร้างประสบการณ์ให้กับผู้บริโภค (Experience) มาเป็นอันดับแรก เนื่องจากการออกแบบดีไซน์ที่มีรูปภาพและสัญลักษณ์ ที่คำนึงถึงประสบการณ์ของผู้ใช้งาน User Experience (UX) และ User Interface (UI) ทำให้น่าใช้งานและสร้างความน่าเชื่อถือ ต่อมาผู้บริโภคได้คำนึงในความคาดหวังด้านการสร้างความคุ้มค่า (Exchange) คุ้มค่ากับเวลา รวมทั้งคุ้มค่ากับการประหยัดค่าใช้จ่ายการเดินทางเพื่อไปยังร้านค้าที่ให้บริการสินค้างานแต่งงานต่อมาผู้บริโภคได้คำนึงในความคาดหวังด้านการเข้าถึงผู้บริโภค (Everywhere) สามารถใช้งานได้ทุกที่ ทุกเวลา สุดท้ายผู้บริโภคได้คำนึงในความคาดหวังด้านการสร้างลูกค้าขาประจำ (Evangelism) การรีวิว บอกต่อ และให้คะแนน มีผลต่อความมั่นใจต่อการใช้งาน ข้อเสนอแนะสำหรับปรับปรุงและพัฒนาแอปพลิเคชัน VARAVELA เพื่อกระตุ้นความสนใจให้อยากดาวน์โหลดและอยากใช้งานเพิ่มขึ้นด้วยการจัดทำสื่อประชาสัมพันธ์ สื่อโฆษณา และแนะนำวิธีใช้งานสำหรับการเปิดใช้งานเป็นครั้งแรก รวมทั้งพัฒนาระบบให้ว่าที่คู่บ่าวสาวสามารถเข้าสู่ระบบเพื่อวางแผนงานแต่งงานร่วมกัน
This research aimed to study the expectations of consumers that influenced the use of wedding planning applications. The case study focused on Varavela Creation Co., Ltd., within the framework of the 4Es marketing mix. The research intended to design and test an application developed from the gathered data regarding consumer expectations that influenced the use of wedding planning applications. It was qualitative research that employed in-depth interviews, utilizing a purposive sampling method. The sample group consisted of 10 individuals who visited the venue, Varavela Garden Hall, for wedding planning purposes. The results, consumers are concerned about creating the experience for the consumer (Experience) first. Because of the design with pictures and symbols that takes into account the user experience (UX) and user interface (UI), making it pleasant to use and creating credibility. Subsequently, consumers have taken into account the expectation of creating value worth the time. Including being worth saving travel expenses to go to stores. Later, consumers have taken into account the expectations of reaching consumers can be used anywhere. At every last moment, consumers have in mind the expectations of evangelism, reviews, referrals, and ratings, affecting their confidence in use. Suggestions for improving and developing the VARAVELA application to increase interest in downloading and using it by creating promotional materials and advertising materials and suggesting how to use it for first time activation. Including developing a system that the newlyweds can log in to plan the wedding together.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การจัดการธุรกิจ
ธุรกิจจัดงานมงคลสมรส
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
สื่อสังคมออนไลน์
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5474
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natthinee_khea.pdf11.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback