DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5393

Title: การศึกษา Hashtag ที่มีประสิทธิผลในการ Tweet การขายสินค้าประเภทเครื่องแต่งกายบน Twitter
Other Titles: Twitter Hashtag’s effectiveness of selling apparel products
Authors: กษิดิ์เดช ศรีเทพ
Keywords: การใช้แฮชแท็ก
ทวิตเตอร์
ประสิทธิผลในการทวีต
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง การศึกษา Hashtag ที่มีประสิทธิผลในการ Tweet การขายสินค้าประเภทเครื่องแต่งกายบน Twitter โดยมีวัตถุประสงค์ในการศึกษาดังนี้ 1) เพื่อศึกษาการใช้ Hashtag # ที่เกี่ยวข้องกับสินค้า ที่ Hashtag ที่กลุ่มลูกค้าจะค้นหาโดยตรงและส่งผลต่อยอดขายสินค้าได้ 2) เพื่อศึกษาการใช้ #กำลังเป็นที่นิยมในไทย ว่าสามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้จำนวนมากนั้นจะส่งผลต่อยอดขายสินค้าได้ และ 3) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบประสิทธิระหว่างการใช้ Hashtag ระหว่าง # ที่เกี่ยวข้องกับสินค้า และ #กำลังที่เป็นที่นิยม ที่ส่งผลต่อการขายสินค้าประเภทเครื่องแต่งกาย ระเบียบวิธีวิจัยในการศึกษาครั้งนี้เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง โดยทดสอบการใช้ Hashtag ที่เกี่ยวข้องกับสินค้า เช่น การใช้ Hashtag ใน Twitter ได้แก่ #พรีออร์เดอร์ #พรีออร์เดอร์เกาหลี #เสื้อผ้าไสตล์เกาหลี #หมวก เป็นเครื่องมือในการค้นหาสินค้า เพื่ออธิบายการเปิดรับพฤติกรรมการการใช้งาน Hashtag ไปจนถึงโอกาสทางการขายสินค้าจาก Hashtag ทั้ง 2 รูปแบบ ผลการศึกษาพบว่า การใช้ Hashtag ที่เกี่ยวข้องกับสินค้า #พรีออร์เดอร์ #พรีออร์เดอร์เกาหลี #เสื้อผ้าสไตล์เกาหลี #หมวก ในช่วงเวลาบ่ายวันธรรมดา ให้ประสิทธิผลไม่สูง มีการมีส่วนร่วมกับการ Tweet ในครั้งแรก และลดลงมาในการ Tweet ครั้งถัดไป การใช้ Hashtag กำลังเป็นที่นิยมในไทย ในช่วงบ่ายมีประสิทธิผลที่ใกล้เคียงกันกับการใช้ # เกี่ยวข้องกับสินค้า ในช่วงเวลาเดียวกัน พบว่า มีการมองเห็นที่น้อยกว่าการใช้ # เกี่ยวข้องกับสินค้า และการมีการมองเห็นที่สูงกว่าการใช้ #เกี่ยวข้องกับสินค้ากว่า100 ครั้ง แต่การ Tweet ครั้งไหนทำให้เกิดการมีส่วนร่วม การใช้ Hashtag ที่เกี่ยวข้องกับสินค้า #พรีออร์เดอร์ #พรีออร์เดอร์เกาหลี #เสื้อผ้าสไตล์เกาหลี #หมวก ในเวลา ศุกร์ เสาร์ อาทิตย์ หลังเวลา 3 ทุ่มเป็นต้นไป มีประสิทธิผลที่ดีกว่าการใช้ Hashtag รูปแบบเดียวกันในช่วงเวลาบ่าย วันธรรมดา มีการมองเห็นที่สูงกว่า
The study of effective Hashtags for Tweeting the sale of clothing products on Twitter with the following goals: 1) To investigate the use of Hashtags #related to the product at Hashtags that customers will directly search for and how this affects product sales. 2) To research the use of #, which is becoming popular in Thailand, in order to reach a large number of target groups, which will affect product sales and 3) To investigate and compare the effectiveness of using Hashtags in relation to #related products and #popular forces that influence the sale of apparel products. The research methods used in this study were experimental. By experimenting with the use of Hashtags related to the product, such as #preorder #koreapreoder #koreacloth #hat, Is a product search engine. To explain the exposure of Hashtag usage behavior to the possibility of selling products via both Hashtags. According to the findings of the study, the use of Hashtags associated with the product#preorder #koreapreoder #koreacloth #hat. On a weekday afternoon The effectiveness is low engagement on the first Tweet and higher engagement on subsequent Tweets. Hashtags are becoming increasingly popular in Thailand. Afternoon has the same efficacy as #related to the product. During the same time period, it was discovered that there was less visibility than using #related to the product and having higher visibility than using #related to the product more than 100 times, but which Tweet caused participation, using the Hashtag related to the product on Friday, Saturday, and Sunday after 3 p.m. It was more effective than using the same Hashtag later in the day. Weekdays were more visible.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5393
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kasidech_srit.pdf8.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback