|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5337
|
Title: | แผนธุรกิจรถยนต์มือสอง M German Auto |
Other Titles: | Business plan for used car M German Auto |
Authors: | ธณัฐสรท์ สืบกระแสร์ |
Keywords: | รถยนต์หรู จำหน่าย รับซื้อ รถยนต์มือสอง Luxury Cars Selling Buying Used Car |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | ในอดีตธุรกิจรถยนต์มือสองยังไม่ได้รับผลตอบรับที่ดีมากนัก เนื่องจากรถยนต์มือหนึ่งร่วมกับธนาคารผู้ให้สินเชื่อ ได้ให้ความร่วมมือกันในการสนับสนุนการขาย โดยให้ดอกเบี้ยต่ำ รวมไปถึงการแข่งขันสูงส่งผลให้ดีลเลอร์ศูนย์รถยนต์มือหนึ่งมีอัดฉีดส่วนลดกันอย่างมาก รถยนต์มือสองจึงไม่ตอบโจทย์กลุ่มผู้บริโภค ทั้งในด้านของดอกเบี้ยที่มีอัตราสูง รวมถึงส่วนลดไม่คุ้มค่ากับตัวรถที่ถูกใช้งานไปแล้วเมื่อเทียบกับรถยนต์มือหนึ่งที่เป็นรถใหม่ ต่อมาด้วยสถานการณ์ปัจจุบันที่ได้รับผลกระทบจาก โควิด 19 ส่งผลให้เศรษฐกิจโดยรวมไม่สู้ดีนัก รวมถึงการแพร่ระบาดของเชื้อโรคที่เกิดจากการเดินทางด้วยรถยนต์สาธารณะและรถไฟฟ้า ส่งผลให้กลุ่มผู้บริโภคต้องการหารถยนต์ส่วนตัวเพื่อใช้สำหรับเดินทางใช้ชีวิตประจำวัน รถยนต์มือหนึ่งกลายเป็นรถที่มีราคาสูงเกินความจำเป็น รวมถึงค่าใช้จ่ายเพิ่มเติมต่าง ๆ รถยนต์มือสองจึงกลับมาตอบโจทย์ผู้บริโภคอีกครั้ง เมื่อเปรียบเทียบรถยนต์ญี่ปุ่นกับรถยนต์หรูหรือรถยนต์ยุโรปแล้วพบว่า รถยนต์หรูหรือรถยนต์ยุโรปมีมาตรฐานที่ดีกว่า ทั้งในด้านของเครื่องยนต์ ความคล่องตัว ส่งอำนวยความสะดวกสบาย ไปจนถึงในด้านของความปลอดภัย รถยนต์หรูหรือรถยนต์ยุโรปจึงเป็นที่ต้องการของกลุ่มผู้บริโภค แต่ด้วยสมรรถนะที่ดีราคาก็ย่อมสูงมากด้วยเช่นกัน ดังนั้นรถยนต์หรูจึงค่อนข้างที่จะตอบโจทย์อย่างมากเมื่อวิเคราะห์จากปัจจัยต่าง ๆ
จากการค้นคว้าธุรกิจรับซื้อและจำหน่ายรถยนต์หรูมือสอง M German Auto มีการครอบคลุมการวิเคราะห์ภาพรวมและแนวโน้มของตลาดรถยนต์มือสอง การเก็บข้อมูลศึกษาความต้องการของลูกค้า การวางแผนกระบวนการจัดการ การทำการตลาดให้ตรงกับกลุ่มเป้าหมายผ่านสื่อออนไลน์ การเสริมสร้างศักยภาพที่เหมาะสมและเกิดประสิทธิภาพสูงสุด รวมถึงการออกแบบกลยุทธ์ทางการเงิน เพื่อสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน และเพื่อวิเคราะห์ความเป็นไปได้ของโครงการ
จากการศึกษาแผนการเป็นระยะเวลา 3 ปี พบว่า โครงการต้องใช้เงินลงทุน 8,500,000 บาทและในสถานการณ์ปกติ (Base Case) มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) มีค่าเท่ากับ 164,879,859.76 บาท อัตราผลตอบแทนภายในของโครงการ (IRR) มีเท่ากับ 8.5e+06% มีค่าสูงกว่าต้นทุนทางการเงิน จึงมีความคุ้มค่าในการลงทุน In the past, the used car business was not very popular because new cars cooperate with lender banks to cooperate in supporting sales with low interest rates. Including high competition resulting in new car center dealers injecting huge discounts. The used cars do not meet the needs of the consumer group in terms of high interest rates, as well as discounts that are not worth the car that has been used compared to a new car. Later, with the current situation affected by COVID 19, resulting in a bad overall economy. Including the spread of germs caused by traveling by public car and electric train, resulting in consumers looking for a private car to use for daily travel. New cars become unnecessarily expensive, including additional expenses. Used cars therefore come back to meet the needs of consumers again. When comparing Japanese cars with luxury cars or European cars, it was found that luxury cars or European cars have better standards in terms of engines, agility, comfort and safety. Luxury cars or European cars are needed by the consumer group, but with good performance, the price is also very high. Therefore, luxury cars are quite a good answer when analyzing various factors. By researching the business of buying and selling used luxury cars, M German Auto provides a comprehensive analysis of the used car market overview and trends. Collecting data to study customer needs management process planning Marketing to the right audience through online media, building the right capacity and maximizing efficiency. Including designing financial strategies to create competitive advantages and to analyze project feasibility. From the study of the plan for a period of 3 years, it was found that the project required an investment of 8,500,000 baht and in the normal situation (Base Case), the net present value (NPV) was 164,879,859.76 baht.
The project's internal rate of return (IRR) is 8.5e+06%, which is higher than the cost of finance. Therefore, it is worth the investment. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การค้ารถยนต์ใช้แล้ว รถยนต์ใช้แล้ว M German Auto (ชื่อตราผลิตภัณฑ์) การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ การเลือกซื้อสินค้า พฤติกรรมผู้บริโภค มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ |
Advisor(s): | วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5337 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|