DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5321

Title: รูปแบบการสื่อสารการตลาดออนไลน์ของธุรกิจนวดเพื่อสุขภาพและแนวทางการสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่มีประสิทธิผลสำหรับกลุ่ม Millennial ในกรุงเทพมหานคร : กรณีศึกษา นัทธลีญานวดเพื่อสุขภาพ
Other Titles: Online marketing communication for a health massage business and effective digital marketing communication for millennials in Bangkok : A case study of Nathaleeya massage for health
Authors: ถนอมรัตน์ ทองแจ้ง
Keywords: การสื่อสารการตลาด
การตลาดออนไลน์
การนวดเพื่อสุขภาพ
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการสื่อสารบนสื่อออนไลน์ของธุรกิจนัทธลีญานวดเพื่อสุขภาพ และศึกษาแนวทางการสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่มีประสิทธิผลสำหรับกลุ่ม Millennial ในกรุงเทพมหานคร ผ่านแพลตฟอร์ม Facebook Fanpage ของธุรกิจนัทธลีญานวด เพื่อสุขภาพ โดยการเก็บข้อมูลผ่านการสื่อสารบนแพลตฟอร์ม Facebook Fanpage ของนัทธลีญานวดเพื่อสุขภาพ ด้วยการศึกษารูปแบบเนื้อหาสาร (Content Analysis) และทำการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental-Based Research) ด้วยเครื่องมือ A/B Testing ผ่านแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก ผลการศึกษาข้อมูลพบว่า แบรนด์มีการนำเสนอรูปแบบเนื้อหาสารทางการตลาดแบบผสมผสาน ได้แก่ เนื้อหาเพื่อให้ความรู้ (ข้อมูลรายละเอียดผลิตภัณฑ์และข้อมูลทั่วไปของธุรกิจ) รูปแบบเนื้อหาเพื่อสร้างแรงบันดาลใจ รูปแบบเนื้อหาเพื่อโน้มน้าวใจ (ส่งเสริมการขายและการมีส่วนร่วมกับโพสต์หรือกิจกรรม) รูปแบบเนื้อหาเพื่อความบันเทิง และมีการให้ข้อมูลเพิ่มเติม มีการบรรยายแคปชันเพื่อขยายความเนื้อหารูปภาพที่ต้องการทำการสื่อสารเพิ่มเติมอย่างละเอียด เกี่ยวกับสินค้าหรือบริการของร้าน และแบรนด์มีการให้ช่องทางการติดต่อสอบถามข้อมูลเพิ่มเติมทั้งเบอร์โทรศัพท์ ไอดีไลน์ ลิงก์เพื่อเข้าสู่การสนทนาใน Facebook Messenger ส่วนการทดสอบประสิทธิผลด้วยการใช้เครื่องมือ A/B Testing เพื่อหาแนวทางการทำการสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่มีประสิทธิผลสำหรับกลุ่ม Millennials ในกรุงเทพมหานคร ผ่านแพลตฟอร์มเฟซบุ๊กของธุรกิจนัทธลีญานวดเพื่อสุขภาพพบว่า รูปแบบการสื่อสารที่เกี่ยวกับความสนใจ และรับรู้ถึงผลประโยชน์จากส่วนลดพิเศษที่ได้รับ และการจ่ายค่าบริการในราคาที่ลดลงกว่าราคาปกติ สร้างแรงดึงดูดและมีผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคตอบสนองต่อสารได้ดีทำให้กลุ่มผู้บริโภคเกิดความต้องการและตัดสินใจซื้อบริการนวดได้มากขึ้น
This research aimed to study the online media communication style of Nathaleeya Massage for Health and to study effective digital marketing communication methods for Millennials in Bangkok via Nathaleeya's Facebook Fanpage. Collecting data on the Facebook Fanpage platform of Nathaliya Massage for Health by Content Analysis and conducting experimental-Based Research with A/B Testing tools on the Facebook platform. The study found that brands offer a mix of marketing content: educational content (product details and general business information), inspirational content, and persuasive content (promotional content), and engagement with posts or events) and entertainment content. Provide additional information by describing to expand the content of the picture that needs to be communicated with more details about the products or services and providing a contact channel for more information, including phone numbers, Line IDs, and links to Enter a conversation on Facebook Messenger. Using A/B Testing Tools to Find Effective Digital Marketing Communications for Groups Millennials in Bangkok via Nattaleeya Massage's Facebook platform found that their communication style was about their interest and perception of the benefits of special discounts received. The cost of their services is lower than normal it creates attraction and influences consumer behavior to respond well to the substance, causing consumers to demand and make more purchasing decisions for massage services.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5321
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanomrat_thon.pdf4.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback