DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5299

Title: เปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาของแพลตฟอร์มที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมผ่านกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) กรณีศึกษา E-commerce ชื่อ “Funsecondlife” ภายใต้บริษัท ดี.เอช.เอ. สยามวาลา จำกัด
Other Titles: Comparing the relative effectiveness of advertising channels between Google Ads and Facebook Ads an e-commerce case study of “Funsecondlife” under D.H.A. Siamwalla Co., Ltd.
Authors: พรเทพ มาลาบุญ
Keywords: โฆษณาผ่านกูเกิล
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
ฟันเซกันด์ไลฟ์
การตลาดออนไลน์
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยชิ้นนี้ เป็นงานวิจัยเชิงเปรียบเทียบประสิทธิผลจากการโฆษณาออนไลน์บนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) กรณีศึกษา E-commerce ชื่อ “Funsecondlife” ภายใต้บริษัท ดี.เอช.เอ. สยามวาลา จำกัด ที่ส่งผลต่อจำนวนผู้เข้าชมเว็บไซต์ และการมีส่วนร่วมของเว็บไซต์ Funsecondlife โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลการเข้าชมเว็บไซต์และจำนวนคนที่เข้ามามีส่วนร่วมที่เพิ่มขึ้นของทั้ง 2 แพลตฟอร์มว่า แพลตฟอร์ม ใดสามารถทำประสิทธิผลได้ดีมากที่สุด งานวิจัยครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Based Research) ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากการโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และเปรียบเทียบประสิทธิผลของทั้ง 2 แพลตฟอร์ม ได้แก่ การโฆษณาแบบโพสต์รูปภาพ และการโฆษณาแบบคำค้นหา โดยจะเก็บข้อมูลเป็นจำนวนการคลิก (Click) และจำนวนผู้ที่เข้ามามีส่วนร่วมเพิ่มขึ้น (Engagement) ผลจากการทดลองเพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลระหว่างการโฆษณาแบบโพสต์รูปภาพ และการโฆษณาแบบคำค้นหาแสดงให้เห็นว่า แพลตฟอร์มที่สามารถเพิ่มจำนวนการคลิก และการเข้ามามีส่วนร่วมได้ดีมากที่สุดคือ การโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก โดยสามารถทำประสิทธิผลได้ดีกว่าการโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มกูเกิล โดยสามารถเพิ่มจำนวนการคลิกมายังเว็บไซต์ได้มากกว่า การโฆษณาทั้ง 2 แพลตฟอร์มก็มีประสิทธิผลในแง่มุมที่แตกต่างกัน ดังนั้นควรทำควบคู่กันไป
This research is a comparative study of the effectiveness of online advertising on Google Ads and Facebook Ads, a case study of E-commerce named “Funsecondlife” under D.H.A. Siamwalla Co., Ltd. that affects the number of visitors to the website and participation of the website Funsecondlife The objective was to compare the effectiveness of website traffic and the number of people increasing Engagement of the two platforms to determine which was more effective. This study employs an experimental research methodology to collect data from advertising platforms such as Google Ads and Facebook Ads and compare the effectiveness of both platforms, including image post advertising and search term advertising. The date will be gathered in the form of the number of Clicks and the number of people who have increased their Engagement. According to the findings that compare the efficacy of image post advertising and search term advertising, the best platform for increasing Clicks and Engagement is Advertising on the Facebook platform has the potential to be more effective than advertising on the Google platform. It can increase the number of visitors to your website. Both platforms are effective in different ways, so they complement each other.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5299
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornthep_mala.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback