|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5287
|
Title: | แผนธุรกิจร้านทองออนไลน์ |
Other Titles: | Business plan for online gold shop |
Authors: | นฤทธิ์ สัจจะวีระชัย |
Keywords: | ร้านทองออนไลน์ ทองคำ บริการร้านทอง Online Gold Shop Service Gold Gold Shop Service |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | ในโลกปัจจุบันมีเทคโนโลยีการติดต่อสื่อสารกันอย่างสะดวก ในสถานการณ์ COVID-19 ห้างทอง ฮงเซ่งเฮง ได้รับผลกระทบอย่างสูง จึงต้องมองหาโอกาสในการดำเนินธุรกิจต่อไป ธุรกิจมองเห็นปัญหาว่าในทุกๆเดือนลูกค้าต้องเดินเข้ามาหน้าร้านเพื่อชำระดอกเบี้ย การออมทองต้องเข้ามาที่หน้าร้าน และ ซื้อทองต้องเดินเข้ามาเลือกลายสินค้าที่หน้าร้าน ทางร้านมองเห็นว่าการขยายธุรกิจร้านทองนั้นต้องลงทุนสูงจึงเลือกเปิดร้านทองออนไลน์ขึ้นมาเพื่อเพิ่มความสะดวกสบายให้แก่ลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการ
จากการทำการวิจัยการตลาด เพื่อรู้ความต้องการของลูกค้าพฤติกรรมหรือทัศนคติในการใช้บริการผ่านร้านทองออนไลน์ ทำให้เห็นถึงความกังวลใจลูกค้าในการใช้บริการผ่านร้านทองออนไลน์ และความต้องการที่จะใช้บริการผ่านร้านทองออนไลน์มีเรื่องใดบ้าง และทำให้ธุรกิจมองเห็นคู่แข่งในตลาดยังไม่มีการทำร้านทองออนไลน์มีแต่การติดต่อผ่านทาง Application Line อย่างเดียว เนื่องด้วยธุรกิจมีจุดอ่อนหลายด้านเมื่อเปรียบเทียบกับคู่แข่งทางตรง ธุรกิจจึงเห็นโอกาสนี้ในการใช้บริการ เพื่อดึงดูดลูกค้าผ่านทางออนไลน์ที่ยังไม่มีคู่แข่งในตลาด ธุรกิจจึงทำร้านทองออนไลน์ขึ้นมาเพื่อสร้างจุดแข็งและพัฒนาธุรกิจให้มีลูกค้ามั่นใจและธุรกิจจะต้องใส่ใจในการให้บริการของธุรกิจ
ทั้งนี้ จากการประเมินความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจ เนื่องด้วยธุรกิจร้านทองนั้น มีการลงทุนเกี่ยวกับสินค้าค่อนข้างสูง จึงต้องมีการวางแผนงบการเงินและวางนโยบายงบการเงินให้มีประสิทธิภาพมากที่สุด ธุรกิจมีการวิเคราะห์ผลตอบแทนทางการเงินในระยะเวลา 3 ปี พบว่าธุรกิจใช้เงินลงทุนอยู่ที่ 14.1 ล้านบาท มีการกู้เงินจากสถาบันการเงิน อยู่ที่ 3,000,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 10,048,218 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 71% และมีระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 1 ปี 4 เดือน ดังนั้นการดำเนินธุรกิจร้านทองออนไลน์จะสามารถสร้างผลตอบแทนได้ดีในการลงทุนนี้ Nowadays, technology facilitates communication all over the world. Hong Seng Heng Gold shop seriously suffered from the COVID-19 situation so the new business opportunities had to be explored to sustain its business. Afterwards, the Business has started to discover a monthly problem encountered by the customers. They were required to show up at the gold shop for several onsite services such as interest payment, gold savings, gold design selection and gold shopping. However, the Business realizes that the gold shop business expansion requires tremendous investment resource. Consequently, online gold shop was operated to improve customer service.
The market research was conducted to study the customers’ demands, behaviors or attitudes towards online gold shop service use. Moreover, it reflected the customers’ concerns for online gold shop service use and the kind of service they need from the online gold shop. The research suggested that none of competitors officially opened online gold shop. Line Application is the only available contact for the customers. Comparing to the direct competitors, the Business still has many weaknesses. The Businesses has exploited the new business opportunity of the online channel to attract customers and differentiate it from the competitors. Therefore, the business has operated the online gold shop as one of its strengths and developed the business to gain customers’ trust and become more service-oriented.
In addition, the business feasibility study was conducted. The gold shop business relates to high investment in products so financial plans and policies must be carefully established to ensure the maximum efficiency 3-year the financial return of the Business was also analyzed. According to the analysis, the Business consumed 14.1-million-Baht investment. Its 3,000,000 Baht loan came from financial institutions. The Net Present Value (NPV) is 10,048,218 Baht. The internal rate of return (IRR) is 71%. The payback period is 1 year and 4 months. Finally, the online gold shop business operation can generate good returns on this investment. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การขาย -- ทอง ห้างทองฮงเซ่งเฮง การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ การตลาดอินเตอร์เน็ต พฤติกรรมผู้บริโภค มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การศึกษาอิสระ |
Advisor(s): | วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5287 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|