DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5278

Title: แผนธุรกิจเสือน้อย ไนท์มาร์เก็ต
Other Titles: Business plan for Suea Noi Night Market
Authors: พชิรา สุขสบาย
Keywords: ตลาดนัดกลางคืน
พื้นที่ให้เช่า
แผนธุรกิจ
Night Market
Rental Space
Business Plan
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง “ธุรกิจ ตลาดเสือน้อย” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคและศึกษาแผนการดำเนินงานรวมไปถึงรายละเอียดและปัญหาที่จะเกิดขึ้นในการดำเนินธุรกิจ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มลูกค้า จำนวน 100 คน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จำนวน 62 คน เพศชาย จำนวน 29 คน ส่วนใหญ่มีอายุ 26-30 ปี และประกอบอาชีพนักเรียน-นักศึกษา มีรายได้เฉลี่ย 15,000-20,000 บาท โดยส่วนใหญ่ใช้การเดินทางด้วยรถยนต์ส่วนบุคคล จากผลการศึกษายังพบอีกว่า กลุ่มลูกค้ามีความต้องการสิ่งอำนวยความสะดวกภายในตลาด คือลานจอดรถ การมีห้องน้ำสะอาดไว้คอยบริการและในเรื่องของค่าเช่าพื้นที่ขายสินค้า จากการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอกเสือน้อยไนท์มาร์เก็ต มีข้อได้เปรียบของทำเลที่ตั้งและรูปแบบการจัดสรรพื้นที่ภายในตลาดมีการแบ่งโซนสินค้าอย่างชัดเจนและมีสิ่งอำนวยความสะดวกให้แก่ลูกค้าและมีการนำเทคโนโลยีที่ทันสมัยเข้ามาปรับใช้กับตลาด เช่น ระบบการจัดการภายในตลาด การใช้จ่ายซื้อสินค้าโดยการชำระแบบอิเล็กทรอนิกส์ เป็นต้น การวิเคราะห์ทางการเงินและการลงทุนใช้เงินลงทุน 2,000,000 โดยมีแหล่งเงินทุนบาทเป็นส่วนของเจ้าของทั้งหมดจากการประเมินธุรกิจและจัดทำงบการเงินพบว่า มีการคาดการณ์รายได้ต่อเดือนอยู่ที่ 83,000 บาทต่อเดือน มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) มีตัวเลขเป็นบวก และมีระยะเวลาในการคืนทุน (Payback Period) 2 ปี ดังนั้นตลาดเสือน้อยจึงเป็นธุรกิจที่น่าลงทุนและสามารถทำกำไรให้กับผู้ลงทุนได้โดยตำแหน่งตลาดมีความได้เปรียบในเรื่องของทำเลที่ตั้ง
This research was to study the perception of “Suea Noi Market Business” The objective is to analyze the consumer behavior, study the operation plan, including details and problems that will occur in business operations by using the questionnaire as a tool to gather data and request the group of 100 customers. The results of the research show that the majority of customers are 62 females, 29 males, most of them are 26-30 years old and engage in an occupation. Students- Student has an average income of 15,000-20,000 baht, most of them used to travel by personal car. Moreover, it shows that the customer group needs facilities in the market, namely a car park, having clean bathrooms to serve, and in terms of renting space for selling goods. From the analysis of internal and external environmental factors of the market, there are advantages of location and allocation of space within the market. There are clearly divisions of product zones, facilities for customers, bringing Modern technology to the market such as market management system, and payment through electronic channels when purchasing good, etc. The financial and investment analysis uses an investment of 2,000,000 with the source of funds in bath. As result of the assessment of the business and the preparation of the financial statements, it was found that. There are three forecasts Income per month is 83,000 baht per month. The current net value (NPV) and internal rate of return (IRR) are positive numbers and there is a payback period of 2 years. Therefore, the Suea Noi Market is a business to invest in and can make profits for investors by position. The market has advantages in terms of location.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5278
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pachira_suks.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback