DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5266

Title: แผนธุรกิจรถยนต์มือสอง
Other Titles: Business plan for used car
Authors: วงศ์วิชญ์ แซ่แพ
Keywords: รถมือสอง
ซื้อขายรถมือสองออนไลน์
ฟรีดาวน์
ติดแบล็คลิส
Used Cars
Used Car Sales Online
Free Down Payment
Blacklisted
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: จากสถานการณ์ปัจจุบันที่มีกระแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 ทำให้ผู้คนใช้ชีวิตอย่างระมัดระวังมากขึ้นและหลีกเลี่ยงการใช้รถขนส่งสาธารณะ ทำให้ในช่วงสถานการณ์โควิด-19 ทำให้ผู้คนหันมาใช้รถยนต์ส่วนตัวมากขึ้น ทำให้ยอดขายรถมือสองโตเติบมากขึ้นและในขณะเดียวกันรถยนต์ยังเป็นเครื่องแสดงสถานะและแบ่งชนชั้นทางด้านจิตวิทยาที่คนให้ความสำคัญ ทำให้รถยนต์มือสองได้รับความนิยมมากขึ้นจากผู้คนที่ต้องการมีรถยนต์เป็นของตัวเองเพื่อแสดงสถานะความสำเร็จในชีวิตในระดับหนึ่ง และการที่รูปแบบการขายรถยนต์มือสองที่เปลี่ยนแปลงไปจากการเข้ามาของช่องทาง Social Network อาทิ Facebook Youtube Tiktok ที่เข้ามามีบทบาทสำคัญ ทำให้สามารถซื้อขายรถได้ทั่วประเทศ และสามารถติดต่อกับลูกค้าและให้ข้อมูลแก่ลูกค้าง่ายขึ้น ทำให้เพิ่มโอกาสในการขายรถยนต์มือสองมากขึ้น ไม่ใช่เพียงขายเพียงแค่ในพื้นที่หน้าร้านแบบสมัยก่อน จากการที่ได้เห็นปัญหาและโอกาสเพิ่มช่องทางการขายผ่านช่องทางออนไลน์ ทำให้ KT89AUTOCAR สามารถตอบโจทย์ลูกค้า ที่สนใจรถแต่อยู่นอกพื้นที่หรืออยู่ต่างจังหวัด สามารถซื้อรถกับ KT89AUTOCAR ได้และการบริการหลังการขายที่ KT89AUTOCAR ให้ความสำคัญเป็นพิเศษที่จะทำให้ลูกค้าประทับใจและบอกต่อ และแนะนำให้เพื่อนหรือคนรู้จักมาซื้อรถมือสองกับ KT89AUTOCAR ซ้ำและการคัดสรรรถคุณภาพดีในราคาที่เหมาะสมทำให้ลูกค้านึกถึง KT89AUTOCAR เป็นอันดับแรก แผนธุรกิจนี้มีการกำหนดกลยุทธ์ต่าง ๆ และแผนรับมือของธุรกิจหากไม่เป็นไปตามแผน เช่น การประเมินสภาพแวดล้อมภายนอก การประเมินสภาพแวดล้อมภายใน การวิเคราะห์คู่แข่ง การวิจัยตลาด กลยุทธ์ทางการตลาด การบริหารทรัพยากรบุคคล กลยุทธ์ทางการเงิน และแผนฉุกเฉิน เป็นต้น เพื่อให้บรรลุเป้าหมายตามที่ตั้งไว้และการเติบโตของธุรกิจตามแผนที่วางไว้ จากการประเมินความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจและการวิเคราะห์ผลตอบแทนทางการเงินในระยะ 3 ปี พบว่า ธุรกิจใช้เงินลงทุน 5 ล้านบาทมีอัตราผลตอบแทน (IRR) เท่ากับ 10.37% มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 1,232,096 บาท และมีระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) อยู่ 3.4 ปี
From the current situation with the spread of the COVID-19 disease make people live more carefully and avoid using public transportation. Causing during the COVID-19 situation, people turn to use more private cars. This makes used car sales grow more and at the same time, the car is also a symbol of status and a psychological class that people pay attention to. This makes second-hand cars more popular with people who want to have their own cars to show a certain level of success in life. and that the used car sales model has changed from the entry of social network channels such as Facebook, Youtube, Tiktok that play an important role makes it possible to buy and sell cars all over the country and able to communicate with customers and provide information to customers more easily Resulting in increasing the opportunity to sell more used cars, not just selling in the old-fashioned storefront. From seeing the problems and opportunities to increase sales channels through online channels, KT89AUTOCAR can meet customer needs. Those who are interested in cars but are outside the area or in other provinces can buy a car with KT89AUTOCAR, and the after-sales service at KT89AUTOCAR pays special attention to impressing customers and telling and recommending friends or acquaintances to buy used cars. With the repeated KT89AUTOCAR and the assortment of good quality cars at reasonable prices, customers think of KT89AUTOCAR first. This business plan has various strategies and plans to deal with the business if it does not go according to the plan such as Assessment of the external environment Assessment of the internal environment Competitor analysis, market research, marketing strategy Human resource management financial strategy and contingency plans, etc., in order to achieve the goals as set and grow the business as planned. From the evaluation of the feasibility of doing business and the analysis of financial returns over a period of 3 years, it was found that the business invested 5 million baht with an internal rate of return (IRR) of 10.37%, net present value (NPV) of 1,232,096 baht and there is a payback period of 3.4 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5266
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wongwich_saep.pdf4.72 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback