DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5196

Title: การวิเคราะห์การออกแบบแอปพลิเคชัน Booking.com ที่ส่งผลต่อการใช้งานจริง ของผู้ใช้ในประเทศไทย
Other Titles: Analysis of the booking.com application design that affects actual use of users in Thailand
Authors: รวิพร จิตอารีย์รัตน์
Keywords: booking.com
โมบายแอปพลิเคชัน
ประสบการณ์ผู้ใช้
การจองห้องพักโรงแรม
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง การวิเคราะห์การออกแบบแอปพลิเคชัน Booking ที่ส่งผลต่อการใช้งานจริงของผู้ใช้ในประเทศไทยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการพัฒนา Mock Up แอปพลิเคชันสำหรับ Booking.com โดยศึกษาจากแอปพลิเคชัน Agoda.com และ 2) เพื่อศึกษาประสบการณ์การใช้งานของ Mock Up แอปพลิเคชัน Booking.com ประชากรที่ใช้ในการศึกษาวิจัย คือ ผู้ที่มีประสบการณ์ตรง มีความเข้าใจ และมีความรู้ในเรื่องนี้ เพื่อสามารถให้ข้อมูลได้อย่างลึกซึ้งและดีที่สุด โดยคัดเลือกจากผู้ที่ใช้แอปพลิเคชัน booking.com เป็นประจำในการจองห้องพักโรงแรมมีขนาดของตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา จำนวน 5 คน โดยใช้วิธีการเลือกแบบเจาะจง (Criterion Based Selection) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือเชิงทดลอง (Experimental-based Research) ผลการวิจัย พบว่า Mock Up Application ในเวอร์ชันที่ดีที่สุด เป็นเวอร์ชันที่ 3 โดยผู้วิจัยมีการอ้างอิงจากระยะเวลาการใช้งานของผู้ทดลอง ทำให้ทราบผลสรุปว่า ผู้ทดลองมีความพึงพอใจ มีประสบการณ์การใช้งานที่ดี และมีมีความรู้สึกว่าสามารถใช้งานได้ง่าย สะดวก และดียิ่งขึ้นกว่าในเวอร์ชันก่อน ๆ
The objectives of the study entitled “Analysis of the Booking application design that affects the actual usage of users in Thailand were 1) to study the development of a mock-up of the booking.com application by learning and analysis from the agoda.com application and 2) to study the experience of the actual users after using the mock-up of the booking.com application. Through a purposive sampling method, the population that was used in the study was the five booking.com users who regularly booked hotel rooms, only used the booking.com application for reservations, and enjoyed using the services more than 12 times a year. Experimental-based research was taken in this study, whereby the researcher has set criteria for selecting key informants, i.e. those who had direct and real experience, understanding, and knowledge. The purpose of this was to provide in-depth and accurate information and data. The research results showed that the best version of the booking.com application mock-up was version 3 because of its easy-to-use symbol format and non-essential variables eliminated. This allowed the users to spend the least amount of time in navigation. Therefore, it can be said that the actual users were satisfied with this version of the booking.com application. They also had good user experience and feel that this application was easier, more convenient, and better.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: โรงแรม -- ระบบการจอง
สายการบิน -- ระบบการจอง
เว็บไซต์
Booking.com
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้ใช้บริการ
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5196
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rawiporn_jita.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback