DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5174

Title: การศึกษาพฤติกรรมเชิงลึกของผู้บริโภคกลุ่ม (Consumer Insights) Generation Y เพศหญิงอายุระหว่าง 25-42 ปี ที่มีความสนใจในการบริโภคสื่อสินค้ากลุ่มความงามบนแพลตฟอร์ม Instagram ผ่าน Influencer ของแบรนด์ Simply Q
Other Titles: The study of consumer insights of generation Y, females aged 25-42 years old, who are interested in consuming beauty products on Instagram through the Simply Q brand influencer
Authors: ทวีศักดิ์ สหะเดช
Keywords: พฤติกรรมผู้บริโภคเชิงลึก
เจเนอเรชันวาย
สินค้ากลุ่มความงาม
อินสตาแกรม
อินฟลูเอนเซอร์
แบรนด์ Simply Q
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา พฤติกรรมเชิงลึกของผู้บริโภคกลุ่ม Generation Y เพศหญิงอายุระหว่าง 25-42 ปี ที่มีความสนใจในการบริโภคสื่อสินค้ากลุ่มความงามบนแพลตฟอร์ม Instagram ผ่าน Influencer ของแบรนด์ Simply Q เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) เพื่อเก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกแบบต่อหน้า (Face-to-face, in-depth Interviews) รวมทั้งสิ้น จำนวน 15 ท่าน เพื่อทำการศึกษาพฤติกรรมทั่วไป ที่เกี่ยวข้องกับการใช้งานสื่อออนไลน์ การใช้งานแพลตฟอร์มอินสตาแกรม การตัดสินใจซื้อสินค้าของแบรนด์ Simply Q และพฤติกรรมเชิงลึกของผู้บริโภคซึ่งรวมถึงการรับรู้คุณลักษณะของอินฟลูเอนเซอร์ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มผู้บริโภคกลุ่ม Generation Y เพศหญิง อายุระหว่าง 25-42 ปีมีพฤติกรรมเชิงลึกที่คล้ายคลึงกันมาก ผู้บริโภคมีพฤติกรรมเชิงลึกในส่วนของภาวะความพึงพอใจในตนเองต่ำเป็นพื้นฐานหลักและมีพฤติกรรมเชิงลึกอื่น ๆ ที่มีความเชื่อมโยงกับพฤติกรรมเชิงลึกหลัก อาทิเช่น ภาวะความกลัวที่จะพลาดบางสิ่งบางอย่างไป ภาวะความต้องการเผยแพร่ตัวตนและบริหารความประทับ และภาวะความภาคภูมิใจ โดยพฤติกรรมเหล่านี้ถูกแสดงออกผ่านพฤติกรรมทั่วไปในชีวิตประจำวันคือการกลัวการไม่เป็นที่ยอมรับและกลัวการไม่ถูกเป็นที่รักจากคนรอบข้างซึ่งเป็นปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้งานสื่อออนไลน์ โดยเฉพาะสื่ออินสตาแกรม การตัดสินใจเลือกรับชม คอนเทนต์การนำเสนอสินค้าเครื่องสำอางของอินฟลูเอนเซอร์ รวมไปจนถึงการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องสำอาง ทั้งนี้จะเห็นได้ว่าการทำความเข้าใจในพฤติกรรมผู้บริโภคเชิงลึกนั้น จะช่วยทำให้แบรนด์สินค้าสามารถทำการสื่อสารไปยังผู้บริโภคที่เป็นกลุ่มเป้าหมายได้อย่างมีประสิทธิภาพ และยังสามารถเพิ่มโอกาสทางการตลาดอีกด้วย
The purpose of this research mainly was to study Insight behaviors of Generation Y female consumers aged 25-42 years who are interested in consuming beauty products on Instagram through the Simply Q brand influencers. This is a qualitative research study by conducing the face to face in-depth interviews with 15 people. General behavior relating to the online media users, especially the Instagram platform usage and purchasing decisions of the Simply Q brand was examined. Together with this, consumer insights and perceptions towards the brand influencer were investigated The results showed that the generation Y female consumers whose aged was between 25 and 42 years possessed Low self-esteem was the main reason and other related insights including. Fear of missing out, identity presentation and impression management and pride. These insights were expressed through common behaviors in daily live, i.e fear of being rejected and fear of not being loved by the people around. These insights consequently effect on the consumers’ social media behavior. Especially, Instagram and decision-making towards the beauty influencer presentation content. It can be seen that enables brands to be able to communicate with their target audiences effectively and increase market opportunities.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เจนเนอเรชันวาย
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการตลาด
อินสตาแกรม
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ (Simply Q)
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5174
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
taweesak_saha.pdf2.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback