DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5061

Title: การวัดประสิทธิผลของคำค้นหา เพื่อเพิ่มการเข้าถึงและเพิ่มยอดขายบนแพลตฟอร์ม Shopee กรณีศึกษา บริษัท บายมอร์ (ประเทศไทย) จำกัด
Other Titles: Effectiveness of search keyword for reach and increase sales on Shopee platform: The case study of Buymore (Thailand) Co., Ltd.
Authors: พรสุดา รู้ตระกูล
Keywords: คีย์เวิร์ดที่ตั้งค่าเอง
คีย์เวิร์ดที่ช้อปปี้ตั้งค่าให้
การค้นหาจากคำ
ประสิทธิผล
แพลตฟอร์มช้อปปี้
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวัดประสิทธิผลของ Keyword เพื่อเพิ่มการเข้าถึงและเพิ่มยอดขายบนแพลตฟอร์ม Shopee กรณีศึกษา บริษัท บายมอร์ (ประเทศไทย) จำกัด เพื่อทดสอบเปรียบเทียบ 2 แคมเปญ ระหว่างแคมเปญที่ใช้ Keyword ที่ตั้งค่าเอง และแคมเปญที่ใช้ Keyword ที่ Shopee ตั้งค่าให้ แคมเปญใดที่มีประสิทธิภาพมากที่สุดในการโฆษณาด้วย Keyword ในแพลตฟอร์ม Shopee สามารถสรุปการอภิปรายผลได้ว่าแคมเปญที่ใช้ Keyword ที่ตั้งค่าเองนั้นมีประสิทธิผลดีกว่าแคมเปญที่ใช้ Keyword ที่ Shopee ตั้งค่าให้เนื่องจากสามารถเลือกกำหนดประเภทของ Keyword Match ให้อยู่ในรูปแบบของ Broad Match หรือ Exact Match สามารถเลือกตั้งค่าคำที่ต้องการใช้ได้เองอย่างอิสระ สามารถเลือกใช้คำให้ตรงหรือเกี่ยวข้องกับตัวสินค้า เมื่อลูกค้าใช้คำค้นหาที่ตรงกับความต้องการหรือตรงกับสิ่งที่กำลังค้นหา จึงช่วยเพิ่มโอกาสทางการขายได้มากกว่าการเลือกใช้ Keyword ที่เป็นคำที่กว้าง หรือไม่มีความสัมพันธ์หรือสื่อถึงตัวสินค้า เนื่องจากกลุ่มคำที่เฉพาะเจาะจงนั้นคือกลุ่มคำที่ผู้บริโภคมีความสนใจในตัวสินค้ามากกว่ากลุ่มคำแบบกว้าง ซึ่งจะเห็นได้จากอัตราการตอบกลับโฆษณาที่สูง และมียอดการสั่งซื้อที่มากกว่ากลุ่มคำแบบกว้างหรือไม่เฉพาะเจาะจงนั่นเอง เพราะการเลือกใช้คำที่เฉพาะเจาะจงในตัวสินค้านั้น ๆ ที่สามารถสื่อถึงตัวสินค้าได้ดี จะทำให้ผู้บริโภคที่มีความสนใจในสินค้าประเภทนั้นอยู่แล้ว คลิกเข้ามาดูรายละเอียดและเกิดการตัดสินใจซื้อสินค้าในที่สุด ทั้งนี้จะต้องไม่ลืมว่า Keyword ที่เลือกใช้จะต้องไม่แข่งขันกันเองกับ Keyword อื่นใน Ad Group เดียวกันเพราะอาจจะทำให้ราคาต่อคลิกสูงขึ้น และ Keyword นั้นต้องมีความเกี่ยวข้องกับตัวสินค้าจึงจะทำให้เกิดอัตราการตอบกลับที่ดี และเพื่อให้เกิดยอดขายอย่างมีประสิทธิภาพสูงสุด
The purpose of this study was to measure the effectiveness of search keyword for reach and increase sales on Shopee platform: the case study of Buymore (Thailand) Co., Ltd. was conducted to compare 2 campaigns between the custom keyword campaign and Shopee keyword campaign. Which campaign is the most effective for keyword advertising on the Shopee platform? The result is that the custom keyword campaign is more effective than keyword campaigns set up by Shopee because the type of keyword match can be set in the form of Broad Match or Exact Match. The desired word value can be used independently. You can choose to use keywords that match or relate to the product. When customers search for keywords that match their needs or what they're looking for. Therefore, it increases sales opportunities more than choosing a general keyword that does not relate to the product. In a specific keyword group, consumers are more interested in a product than a general keyword group. This is evident from the click-through rate response and has more orders than broad or non-specific keywords. Because the selection of specific keywords in the product itself that can represent the product well will make consumers who are interested in the product click to see details and finally make a purchase decision. However, the selected keywords must not compete with other keywords in the same ad group because it may increase the cost per click. Keywords must be relevant to the product to result in a higher response rate to achieve the highest efficiency in sales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- วิจัย
พฤติกรรมผู้บริโภค -- วิจัย
การตลาดอินเทอร์เน็ต -- วิจัย
การจัดการตลาด
การจัดการขาย
บริษัท บายมอร์ (ประเทศไทย) จำกัด
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5061
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornsuda_rhut.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback