DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5053

Title: ปัจจัยคุณภาพบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการในการขนส่งโลจิสติกส์ของผู้ประกอบการกรณีศึกษา Kerry Logistics
Other Titles: The Effect of Service Quality Factors in the Decision to Choose the Logistic Services Commerce: Case Study of Kerry Logistics
Authors: เอกวิทย์ ต่ายแต้มทอง
Keywords: การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
คุณภาพการให้บริการ
Kerry Logistics
Decision of Service
Quality of Service
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาปัจจัยคุณภาพบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการในการขนส่งโลจิสติกส์ของผู้ประกอบการกรณีศึกษา Kerry Logistics มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาความคิดเห็นต่อคุณภาพการบริการ บริษัท Kerry Logistics ของผู้ประกอบการที่เลือกใช้บริการในประเทศไทย 2) เพื่อศึกษารูปแบบการเลือกใช้บริการขนส่งสินค้า บริษัท Kerry Logistics ของผู้ประกอบการที่เลือกใช้บริการในประเทศไทย และ 3) เพื่อศึกษาศึกษาผลกระทบของคุณภาพบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกผู้ให้บริการในการขนส่งโลจิสติกส์ บริษัท Kerry Logistics ของผู้ประกอบการที่เลือกใช้บริการในประเทศไทย โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล หาค่าความเชื่อมั่น (Reliability) ด้วยการคำนวณหาค่าสัมประสิทธิ์อัลฟ่าด้วยวิธีครอนบาค (Cronbach Alpha Coefficient) มีความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.962 ซึ่งมากกว่า 0.7 ความเชื่อมั่นในการเก็บข้อมูลจริง ซึ่งนำไปสอบถามกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 274 คน รวบรวมและวิเคราะห์ผลด้วยสถิติเชิงบรรยาย ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เพื่อทดสอบความสัมพันธ์ที่ส่งผลต่อตัวแปรอิสระ ได้แก่ ลักษณะทางกายภาพ ด้านความน่าเชื่อถือ ด้านการตอบสนอง ด้านความเชื่อมั่น และด้านความเอาใจใส่ของผู้ให้บริการ กับตัวแปรตาม คือ กากรตัดสินใจเลือกใช้บริการ เพื่อทดสอบตัวแปรอิสระมีอิทธิพลต่อตัวแปรตาม โดยใช้สถิติ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงหพุ ผลการศึกษา 1) ข้อมูลกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 25-34 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นหุ้นส่วนในองค์กรธุรกิจ มีประสบการณ์ทำงาน 5-9 ปี และมีสถานภาพสมรส 2) ข้อมูลทั่วไปของกิจการ ส่วนใหญ่มีเงินทุนจดทะเบียระหว่าง 1-20 ล้านบาท มีพนักงานจำนวน 11-50 คน มีรายได้ 1,000,001-1,500,000 บาท ระยะเวลาดำเนินกิจการ 11-15 ปี ธุรกิจที่ขาย/จัดส่ง ประเภท อาหารและยา ความถี่ในการใช้บริการ Kerry Logistic ใน 1 สัปดาห์ ใช้บริการ 11.01-14.00 น. ส่งสินค้า 6-10 ชิ้น/ครั้ง มีค่าใช้จ่ายในการจัดส่ง 1,001-3,000 บาท/เดือน และใช้บริเพราะน่าเชื่อถือ มีชื่อเสียง มากที่สุด 3) ความคิดเห็นเกี่ยวกับคุณภาพการให้บริการ ด้านลักษณทางกายภาพ มีความคิดเห็นในระดับมากที่สุด ด้านความน่าเชื่อถือ มีความคิดเห็นในระดับมากที่สุด ด้านการตอบสนอง มีความคิดเห็นในระดับมากที่สุด ด้านความเชื่อมั่น มีความคิดเห็นในระดับมากที่สุด และด้านความเอาใจใส่ มีความคิดเห็นในระดับมากที่สุด 4) ความคิแห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจเลือกใช้บริการส่งระหว่างประเทศ บริษัท Kerry Logistics ภาพรวมมีความคิดเห็นระดับมากที่สุด 5) การวิเคราะห์ข้อมูลเพื่อการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ด้านคุณภาพการให้บริการส่งผลต่อ การตัดสินใจเลือกใช้บริการบนส่งโลจิสติกสค์ของผู้ประกอบการ กรณีศึกษา Kerry Logistics อย่าง มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 นอกจากนี้ ปัจจัยคุณภาพการบริการด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการตอบสนอง ด้านความเชื่อมั่น ด้านความเอาใจใส่ ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการขนส่ง โลจิสติกสค์ของผู้ประกอบการ กรณีศึกษา Kerry Logistics อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนปัจจัยคุณภาพด้านด้านความน่าเชื่อถือ ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการในการขนส่ง โลจิสติกส์ของผู้ประกอบการกรณีศึกษาKerry Logistics
The purpose of this research is to study the effect of service quality factors in the decision to choose the Logistic services commerce: Case Study of Kerry Logistics. The objectives are following 1. To study the opinions on the service quality of Kerry Logistics of entrepreneur who apply into the service in Thailand. 2. To study the pattern of choosing Logistic service of Kerry Logistics which entrepreneurs apply in Thailand and 3. To study the impact of service quality affecting the decision to choose a logistics service provider, Kerry Logistics of operators who choose to use the service in Thailand. By using questionnaires to collect data find confidence (Reliability) by calculating the alpha coefficient using the Cronbach Alpha Coefficient method, the confidence is equal to 0.962, which is more than 0.7 confidence in the actual data collection which was used to question a sample of 274 people. The results were collected and analyzed by descriptive statistics such as frequency, percentage, mean and standard deviation. and analysis to test the relationship that affects independent variables such as physical characteristics, reliability, obeying, and caring of service providers with dependent variables is the decision to use the service to test the influence of independent variables on dependent variables by using statistical Multiple Linear Regression. The results are following 1) Most of the sample data were male had age between 25-34 years old. Bachelor's degree. Become a partner in a business organization 5-9 years of work experience and marital status. 2) General information of the business most of them have registered capital between 1-20 million Baht, employee 11-50 people, earn 1,000,001-1,500,000 Baht, period of operation 11-15 years, business that sells/delivery, food and drug, frequency of use Kerry Logistic in 1 week, using the service from 11.01-14.00, deliver products 6-10 pieces/times, have a delivery cost of 1,001-3,000 Baht/month and using the Kerry Logistic because they are the most of reliable, famous. 3) Comments on service quality physical appearance the opinions are at the highest level. Reliability the opinions are at the highest level. Response the opinions are at the highest level. Confidence the opinions are at the highest level. and caring the opinions are at the highest level. 4) Opinions about the decision to choose the international delivery service Kerry Logistics, overall, has the highest opinion. 5) 5) Data analysis for hypothesis testing revealed that the quality of service affected the decision to use the service on the logistics of the entrepreneurs, The Kerry Logistics case study was statistically significant at the 0.05 level factors as Responding and Confidence affects to the decision of choosing the service on the logistics of the entrepreneurs. The Kerry Logistics case study was statistically significant at the 0.05 level. Responsding and Confidence does not affect the decision to choose the logistics service of the entrepreneurs.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: การบริหารงานโลจิสติกส์
บริการจัดส่งสินค้า
การขนส่งสินค้า
การจัดการตลาด
Kerry Logistics
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5053
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ekawit.tait.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback