DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5034

Title: การศึกษาประสิทธิผลของการทำสื่อโฆษณาออนไลน์ผ่านเฟซบุ๊กและอินสตาแกรมที่สามารถเพิ่มการรับรู้แบรนด์ การมีส่วนร่วมและการเพิ่มจำนวนผู้ติดตาม: กรณีศึกษาร้านแว่นตา Vision Prince
Other Titles: The effectiveness of facebook and instagram advertising to be able increase brand awareness, engagement and followers: a case study of Vision prince
Authors: สุมนรัตน์ ธีระวัฒนศิริ
Keywords: เปรียบเทียบประสิทธิผล
เฟซบุ๊ค
อินสตาแกรม
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเชิงทดลองเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษารูปแบบเนื้อหาพร้อมทั้งเปรียบเทียบประสิทธิผลการใช้สื่อโฆษณาบนเฟซบุ๊ก (Facebook) และอินสตาแกรม (Instagram) ที่สามารถเพิ่มการรับรู้แบรนด์ การมีส่วนร่วมและการเพิ่มจำนวนผู้ติดตามของธุรกิจแว่นตาร้าน Vision Prince โดยทดลองผ่านโปรแกรม Ads Manager ด้วยเนื้อหา 3 รูปแบบคือ เนื้อหารูปแบบสินค้า เนื้อหารูปแบบโปรโมชั่น และเนื้อหารูปแบบรีวิวสินค้าในทั้งสองแพลตฟอร์ม ผลการทดลองพบว่า การทำโฆษณาบนเฟซบุ๊กนั้น เนื้อหารูปแบบรีวิวสินค้าสามารถเพิ่มการรับรู้ได้ดีที่สุดและเนื้อหารูปแบบสินค้าสามารถสร้างการมีร่วมส่วนมากที่สุด ส่วนการทำโฆษณาบนอินสตาแกรม เนื้อหาที่สามารถสร้างการรับรู้ได้ดีที่สุดคือเนื้อหารูปแบบสินค้า เนื้อหารูปแบบรีวิวสินค้าสามารถสร้างการมีส่วนร่วมมากที่สุดและเนื้อหารูปแบบรีวิวสินค้าสามารถเพิ่มผู้ติดตามได้มากที่สุด และเมื่อนำผลจากการเปรียบเทียบประสิทธิผลของการทำโฆษณาทั้งสองแพลตฟอร์มพบว่า การทำโฆษณาผ่านเฟซบุ๊กสามารถสร้างการรับรู้ได้มากกว่าการทำโฆษณาผ่านอินสตาแกรม แต่การโฆษณาผ่านอินสตาแกรมสามารถสร้างการมีส่วนร่วมและการเพิ่มจำนวนผู้ติดตามได้มากกว่าการทำโฆษณาผ่านเฟซบุ๊ก
This experimental research aimed to study content types and compare the effectiveness of advertising media on Facebook and Instagram that can increase brand awareness, engagement and the number of followers of Vision Prince, an eyewear business, by experimenting through the Ads Manager program with 3 types of content: product content, promotional content and content in the form of product reviews on both platforms. The results revealed that making advertisements on Facebook, the product review content could make brand awareness the most and product content could generate the most engagement. Advertising on Instagram, the content that could generate the best awareness is product content. The product review content could generate the most engagement and the product review content could get the greatest number of followers. And when taking the results from the comparison of the effectiveness of advertising on both platforms, it was found that advertising through Facebook could create more awareness than advertising through Instagram. But Instagram advertising could generate more engagement and follower growth than Facebook advertising.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: แว่นตา
สื่อสังคมออนไลน์
อินสตาแกรม
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การวางแผนสื่อโฆษณา
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5034
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sumonrat_thee.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback