DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5032

Title: แผนธุรกิจเครื่องดื่ม COCOBROWN น้ำตาลสดเพื่อสุขภาพ
Other Titles: Business plan for healthy fresh sugar by COCOBROWN
Authors: ชัญญภัทร ยืนยง
Keywords: เครื่องดื่มน้ำผลไม้
น้ำตาลสด
เครื่องดื่มสุขภาพ
Healthy Juice
Palm Juice
Healthy Drink
Coconut Blossom Sugar
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: เนื่องด้วยพฤติกรรมการบริโภคของคนไทยในปัจจุบันมีการเปลี่ยนแปลง ผู้บริโภคที่อาศัยในกรุงเทพและปริมณฑล หันมาใส่ใจดูแลสุขภาพกันมากขึ้น จะเห็นได้ว่าเทรนด์สุขภาพได้รับความนิยมอย่างต่อเนื่องโดยเฉพาะการเลือกทานอาหารและเครื่องดื่มที่ไม่ทำลายสุขภาพมากขึ้น รวมถึงพฤติกรรมการเลือกดูและซื้อสั่งสินค้าทางออนไลน์มากขึ้นด้วย จากข้อมูลข้างต้น จึงเกิดเป็นแผนธุรกิจเครื่องดื่มน้ำตาลสดเพื่อสุขภาพขึ้น ธุรกิจจะเป็นลักษณะการทำให้เครื่องดื่มน้ำตาลสด เป็นเครื่องดื่มที่ไม่ทำลายสุขภาพ โดยมีแผนการตลาดเชิงรุกเข้าถึงผู้บริโภคในแต่ละช่วงวัยด้วยการให้ข้อมูลทางโภชนาการของสินค้าโดยนักโภชนาการผู้ที่มีความรู้ความเชี่ยวชาญด้านอาหารและเครื่องดื่ม และการขายสินค้าจะมีการพัฒนาจากเดิมที่มีการขายสินค้าเฉพาะหน้าร้านอยู่ในศูนย์การค้าเซ็นทรัล 4 สาขา ได้แก่ เซ็นทรัลพลาซา เวสต์เกต เซ็นทรัล เอมบาสซี เซ็นทรัลเวิลด์ เซ็นทรัลอีสวิล นำมาพัฒนาปรับเปลี่ยนรูปแบบเป็นเพิ่มการขายช่องทางออนไลน์ และมีบริการส่งสินค้าถึงบ้าน (Direct to Customer) เพื่อตอบโจทย์ความต้องการผู้บริโภคกลุ่มคนรักสุขภาพ และกลุ่มคนทั่วไปที่ชื่นชอบในเครื่องดื่มประเภทน้ำผลไม้เพื่อสุขภาพ สำหรับแผนธุรกิจนี้ จะใช้เงินลงทุนเริ่มต้นที่ 1,100,000 บาท โดยมุ่งหวังยอดขายในสองปีแรก 2,000,000 บาท ซึ่งจะเน้นผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และเขตปริมณฑลบางพื้นที่ และสามารถขยายฐานลูกค้าไปได้ทั่วประเทศภายใน 5 ปีข้างหน้า
Because the current consumption behavior of Thai people has changed, consumers who live in Bangkok and its metropolitan areas are turning to pay more attention to health care. It can be seen that health consciousness has been popular continuously. There are various trendy activities such as health care through cooking or having more healthy food and drinks. In addition, people are more interested in shopping through social media and ordering things online. The information above leads to a healthier palm juice business plan showing the palm juice is not to be harmful to health. This business focuses on proactive marketing plan is conducted to reach consumers in each age group by giving information about the product nutrition by a nutritionist who expertise in food and beverages. The method of selling products is developed meeting the needs of consumers who care health and general people who prefer healthy juice. Not only selling on shelves in shops in 4 branches of Central shopping centers, Central Plaza Westgate, Central Embassy, Central World and Central Eastville but also offering online shopping and delivery which called direct to customer service. The initial investment of business plan is 1,100,000 baht, with an expectation of sales in the first two years of 2,000,000 baht which focuses on consumers in Bangkok and some metropolitan area around it. This plan will be able to expand the customer base across the country within the next 5 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
เครื่องดื่ม
เครื่องดื่มสมุนไพร
น้ำผลไม้
Advisor(s): ลักษณ์วรรณ พิมพ์สวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5032
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanyapat_yuen.pdf5.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback