DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5015

Title: แผนธุรกิจผลิตชุดกีฬาและเสื้อสกรีนดิจิทัล แบบ original equipment manufacturer (OEM)
Other Titles: Business plan for producing OEM sport shirts and screen
Authors: ธัญญ์นิธิ วิวัฒน์สุนทรกุล
Keywords: ชุดกีฬา
เสื้อสกรีน
อุตสาหกรรมการ์เมนท์
Sportswear
Screened Shirts
Garment Industry
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ตลาดธุรกิจในกลุ่มอุตสาหกรรมการ์เมนท์นั้น มีการแข่งขันค่อนข้างสูง โดยเฉพาะในประเทศไทย เนื่องจากเป็นส่วนหนึ่งของปัจจัย 4 ในการดำรงชีวิตพื้นฐานของมนุษย์ และสามารถทำการตลาดได้หลากหลายส่วน ทั้งนี้บริษัทจึงเล็งเห็นส่วนที่จำเป็น และเป็นสิ่งที่ทางบริษัทถนัดมากที่สุด คือ การผลิตชุดกีฬา และเสื้อสกรีนแบบดิจิทัล แต่เนื่องด้วยการมีคู่แข่งขันทางการตลาดที่สูง ทั้งรายใหญ่ และรายย่อย รวมถึงกลุ่มลูกค้าด้วยเช่นกัน บริษัทจึงวางแผนการตลาดเชิงรุก เพื่อให้ได้มาซึ่งผลประกอบการณ์ที่มากที่สุด โดยเน้นไปทางกลุ่มลูกค้าที่มีกำลังซื้อผลิตภัณฑ์จำนวนมาก และต่อเนื่อง โดยมีแผนการตลาดแบบ Face to Face คือ การให้ทีมผู้จัดการฝ่ายขายแต่ละทีมทำการตลาด รวมไปถึงการรักษาไว้ซึ่งการสั่งซื้อผลิตภัณฑ์ของบริษัทอย่างต่อเนื่อง แต่มักจะมีปัญหาหลัก ๆ คือการที่ไม่สามารถปิดยอดขายได้ทันทีเมื่อเข้าไปพบลูกค้า ทางบริษัทตระหนักถึงปัญหาเหล่านั้น จึงจัดทำ Web Site Application แคตตาล็อกตัวอย่างผลิตภัณฑ์ โดย Web Site Application จะเป็นตัวกลางที่สามารถขึ้นงานต่อหน้าลูกค้าได้ทันที ณ เวลานั้น ๆ ส่วนแคตตาล็อกตัวอย่างผลิตภัณฑ์ จะเป็นตัวพื้นฐานที่จะทำให้ลูกค้าได้สัมผัสถึงเนื้อผ้าที่มีมาตรฐานของบริษัท เพื่อกระตุ้นให้ลูกค้าตัดสินใจสั่งซื้อผลิตภัณฑ์ได้ง่ายมากยิ่งขึ้น แต่ด้วยการที่บริษัทเพิ่งจัดตั้งใหม่ จึงทำให้ไม่เป็นที่น่าเชื่อถือของกลุ่มลูกค้าใหม่ บริษัทจึงมีนโยบายออกบูธตามห้างสรรพสินค้า เพื่อสร้าง Brand Awareness ให้ลูกค้าเชื่อถือมากยิ่งขึ้น จากบทวิเคราะห์ทางด้านการเงิน รวมไปถึงการประมาณการรายได้ ที่ทางบริษัทได้วางแผนไว้ตั้งแต่ปีที่ 1 ถึง ปีที่ 5 ทำให้พิสูจน์ได้ว่า บริษัทสามารถทำผลประกอบการได้จริง และทำกำไรได้ตามมาตรฐานที่บริษัทได้วางแผนไว้ รวมไปถึงแผนอนาคตในการขยายสาขาบริการให้ครอบคลุมพื้นที่ในประเทศไทย ทั้งหมดนี้คำนวณมาจากอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เทียบเท่ากับ 67.99 % ซึ่งสูงกว่าต้นทุนของบริษัทถึง 50 % รวมไปถึงมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) มีค่าเป็นบวกอยู่ที่ 25,438,082.63 บาท และมีระยะเวลาการคืนทุน (Playback Period) อยู่ที่ 1.4 ปี ถ้าเกิดวิกฤตที่ไม่สามารถทำยอดขายจากผลิตภัณฑ์ของบริษัทได้ บริษัทสามารถปรับเปลี่ยนผลิตภัณฑ์ที่ลูกค้าต้องการในรูปแบบ Original Equipment Manufacturer (OEM) ได้ เนื่องจากบริษัทมีอาคารสำนักงาน หรือโรงงาน รวมไปถึงกำลังผลิตเป็นของตนเอง ซึ่งทั้งหมดนี้ บ่งบอกได้ถึงความเป็นไปได้ในการดำเนินกิจการของบริษัทหลังจากที่ได้จัดตั้งบริษัทขึ้นมา
The business market in the marketing industry is highly competitive, especially in Thailand, as it is part of the four essential human life factors and can be marketed in a variety of segments. Therefore, the company saw the necessary part and what the company was most good at was the production of sportswear and digital screened shirts. But due to having high market competitors, both large and small, including customer groups. Therefore, the company plans aggressive marketing to get the most profit by focusing on customers who have a lot of purchasing power, using the face-to-face marketing plan for both sales and marketing teams and maintaining purchase orders continuously. The main problem is the inability to close sales immediately when visiting customers. Therefore, the company is aware of those problems and has created a Web Site Application of the product sample catalog. The Web Site Application will be an intermediary that can be patterned immediately in front of the customer. The product sample catalog allows customers to experience the company's standard fabrics to encourage customers to make purchasing decisions easier. But as the company was newly established, it is not reliable for new customers. The company then had the policy to set up booths in the department stores to create Brand Awareness for customers to be more reliable. The financial analysis and the revenue projections that the company has planned from year 1 to year 5 prove that the company is operating and making profits according to the standards designed by the company, including the plans to expand service branches to cover areas in Thailand. This is all calculated from an internal rate of return (IRR) equivalent to 67.99 %, which is 50 % higher than the company's cost plus a positive net present value (NPV) of 25,438,082.63 baht and has a payback period of 1.4 years if there is a crisis that cannot make sales from the company's products. The company can modify the products that customers want in Original Equipment Manufacturer (OEM) because the company has its office building or factory and production capacity. All of which indicates the possibility of operating the company after the company was established.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Advisor(s): ธีรศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5015
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thannithi_wiwa.pdf5.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback