DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5013
|
Title: | แผนธุรกิจเบเกอรี่เพื่อสุขภาพ A.P. healthy bakery |
Other Titles: | Business plan for A.P. healthy bakery |
Authors: | อารีรัตน์ พรหมอินทร์ |
Keywords: | เบเกอรี่เพื่อสุขภาพ เบเกอรี่ธัญพืช Healthy Bakery Cereal Bakery |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจเบเกอรี่เพื่อสุขภาพฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาหาความรู้ และวางแผนในการเริ่มจัดตั้งธุรกิจเบเกอรี่เพื่อสุขภาพ โดยมีการศึกษาและวิจัยเกี่ยวกับการพฤติกรรมเลือกซื้อเบเกอรี่ เพื่อสุขภาพและความต้องการในการเลือกซื้อสินค้าของผู้บริโภค ซึ่งมีการศึกษาและวิเคราะห์ในรูปแบบเชิงคุณภาพ จะเก็บข้อมูลในรูปแบบการสอบถามแบบออนไลน์ เป็นผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายที่มีอายุตั้งแต่ 20–60 ปีขึ้นไป
ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่จะเป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20–30 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือนระหว่าง 15,001-20,000 บาท พฤติกรรมส่วนใหญ่ในการเลือกซื้อเบเกอรี่เพื่อสุขภาพ พบว่า รสชาติและคุณภาพที่ทำให้ผู้บริโภคตัดสินใจซื้อมากที่สุด รองลงมาคือ ราคาที่สมเหตุสมผล
ทางด้านการเงิน จากการวิเคราะห์และวางแผนทางการเงินได้มีการทำการประมาณต้นทุนและรายได้ล่วงหน้า 5 ปี เพื่อสามารถวางแผนและกำหนดกลยุทธ์ทางการเงินได้อย่างมีประสิทธิภาพ จึงได้มีการประเมินต้นทุนในการลงทุน พบว่าอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 62.5115% และการประมาณการมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 787,354 ซึ่งอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) มีมากกว่า WACC ที่ 15.57% และมีระยะเวลาในการคืนทุน 0.5 ปีหรือ 5 เดือน จึงเป็นกิจการที่น่าลงทุนและมีผลตอบแทนที่สูงกว่าต้นทุน The healthy bakery business plan has the objectives of study and plan for starting a healthy bakery business. There is a study and research on healthy bakery shopping behavior and consumer purchasing preferences with a qualitative study and analysis. It collects information in the form of an online questionnaire targeting consumers aged 20-60 years and over.
The results of the study revealed that the majority of respondents were female, aged between 20-30 years, with a bachelor's degree who is an employee of a private company with a monthly income between 15,001-20,000 baht. Most behaviors in buying healthy bakery products found out that taste and quality are the main factors for consumers to decide to purchase, followed by a reasonable price factor.
Financially, from financial analysis and planning, cost and income estimation has been made 5 years in advance in order to enable effective financial planning and strategy. Therefore, the cost of investment was assessed and found that the internal rate of return (IRR) was 62.5115%, and the estimated net present value (NPV) was 787,354. The internal rate of return (IRR) was higher than WACC at 15.57%. It has a payback period of 0.5 years or 5 months. From this, the healthy bakery business is an attractive business with higher returns than costs. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ พฤติกรรมผู้บริโภค เบเกอรี ร้านเบเกอรี อาหารเพื่อสุขภาพ การปรุงอาหาร (ธัญพืช) อุตสาหกรรมเบเกอรี |
Advisor(s): | ลักษณ์วรรณ พิมพ์สวัสดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5013 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|