DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5010

Title: แผนธุรกิจคาร์แคร์ Super G Carwash
Other Titles: Business plan for Super G Carwash
Authors: ภาสวิชญ์ ตู้ทับทิม
Keywords: คาร์แคร์
ธุรกิจทำความสะอาดรถยนต์
Car Care
Car Cleaning Business
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจคาร์แคร์ Super G Carwash ดำเนินธุรกิจประกอบการทำความสะอาดรถยนต์ ตั้งอยู่บริเวณ ตำบลคลองห้า อำเภอคลองหลวง จังหวัดปทุมธานี 12120 โดยมีเนื้อที่ทั้งหมด 200 ตารางวา ด้านการบริการธุรกิจคาร์แคร์ Super G Carwash มีการให้บริการโดยแบ่งขนาดเครื่องยนต์ออกเป็นทั้งหมด 3 ขนาด คือ M L XL แต่ละชนิดแบ่งการบริการด้วยกันทั้งสิน 5 รูปแบบ มีเป้าหมายระยะยาวมุ่งเน้นกำไรจากการบริการทั้งสิ้น 40% ของยอดขาย สามารถคืนทุนได้ภายในระยะเวลาไม่เกิน 2 ปี การวิเคราะห์คู่แข่งขันนั้น พบว่าการแข่งขันของตลาดคาร์แคร์มีอยู่มากหลากหลายราย ดังนั้นการให้บริการที่มีคุณภาพ รวมถึงสิ่งอำนวยความสะดวกที่เป็นลูกค้าเป็นสำคัญ สามารถสร้างความแตกต่างจากคู่แข่งได้ ทำให้ธุรกิจมีความได้เปรียบในการดำเนินกิจการและได้รับผลประโยชน์ทางกำไรเป็นอย่างดี รวมถึงการเอื้ออำนวยของพื้นที่ตั้ง ยังส่งผลให้กิจการสามารถดำเนินการและขยายตัวของธุรกิจในอนาคตได้ ซึ่งจุดเด่นหลัก ๆ สำหรับธุรกิจคาร์แคร์ Super G Carwash คือการบริการของพนักงานที่ดี คุณภาพของงานที่ออกมา และมีสิ่งอำนวยความสะดวกให้กับลูกค้า รวมถึงราคาที่เหมาะสม ซึ่งทั้งหมดมีความสามารถในการให้บริการมากกว่าคู่แข่ง ในส่วนของแผนการตลาด เน้นสร้างการรับรู้ให้กับผู้บริโภค โดยการใช้เครื่องมือสื่อสารต่าง ๆ ทั้ง Online และ Offline ในการโฆษณาประชาสัมพันธ์ เพื่อให้ผู้บริโภคจดจำตราและรูปแบบธุรกิจ ทั้งนี้จากการประเมินความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจพบว่า เงินลงทุน 4,320,000 บาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 660,925 อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากัน 5% และมีระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 5 ปี
Car care business Super G Carwash operated a car cleaning business. It was located in Khlong Ha Sub-district, Khlong Luang District Pathum Thani Province 12120, with a total area of 200 square wa. Super G Carwash car care business services were provided by dividing engine sizes into 3 sizes, including M, L and XL. Each type is divided into 5 types of services with a goal. There was a long-term goals that focused on service profit, total 40% of sales. Moreover, people could pay back within 2 years. For competitor analysis, the results indicated that there were many different types of car care market competition. Therefore, giving importance for providing quality service included the amenities that are important to customers could differentiate itself from competitors. This action gave the business an advantage in operating the business and gains profit as well. Furthermore, the facilitation of the location allowed the business to be able to operate and expand the business in the future. The main highlight for the Super G Carwash car care business was the service of good employees, quality of the output, having facilities for customers and reasonable price were capable of providing more services than competitors. For the marketing plan, the company focused on creating awareness among consumers by using various communication tools both online and offline in advertising and public relations in order to make consumers remember the brand and the business model. From the business feasibility assessment, it was found that the investment of 4,320,000 baht had a net present value (NPV) of 660,925. The internal rate of return (IRR) was 5% and the payback period was at 5 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ธุรกิจคาร์แคร์
รถยนต์ -- การทำความสะอาด
Super G Carwash (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
อุตสาหกรรมบริการ
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5010
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pasawit_toot.pdf4.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback