DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4999

Title: แผนธุรกิจรีสอร์ท แบรนด์ เสริมบุรี
Other Titles: Business plan and strategy for resort’ business brand SERM BURI
Authors: อัษฎาวุธ พุกกะจันทร์
Keywords: รีสอร์ทสวนผึ้ง
ลานกางเต็นท์
โฮมสเตย์
Camping
Resort Suanphung
Homestay
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจรีสอร์ท แบรนด์เสริมบุรี (SERM BURI) มีวัตถุประสงค์เพื่อให้มองเห็นถึงภาพรวมของธุรกิจ การดำเนินการ ขั้นตอน การแก้ไขปัญหา ประเมินความเป็นไปได้ของธุรกิจ และการวิเคราะห์ตลาด การนำกลยุทธ์มาใช้เพื่อให้บรรลุเป้าหมายที่ตั้งไว้ รวมถึงการประมาณการรายได้ ต้นทุน การหมุนเวียนของบัญชี เพื่อเป็นแนวทางในการตัดสินใจในการดำเนินการจริงของธุรกิจ ปัจจัยภายนอกที่ส่งผลต่อธุรกิจในด้านของสังคม เนื่องจากในปัจจุบันคนมักออกมาท่องเที่ยวในสวนผึ้งค่อนข้ามากขึ้นตามค่านิยม เมื่อในโลกโซเชียลมีผู้คนกล่าวถึงมาก และเป็นที่น่าจับตามอง คนบางกลุ่มก็มีแนวคิดในการหาเหตุผลประกอบการมาใช้พื้นที่จัดกิจกรรมนั้น ๆ และเกิดจากความต้องการมากกว่าเหตุผลผู้คนถึงสามารถยอมจ่ายได้ในราคาที่รับได้ การจัดทำแผนธุรกิจรีสอร์ท แบรนด์เสริมบุรี จากข้อมูลต่าง ๆ ทำให้ทราบว่ามีความเป็นไปได้ในการสร้างธุรกิจรีสอร์ท เนื่องจากปัจจุบันการท่องเที่ยวนั้นได้เติบโตมากขึ้นทุกปี ผู้คนหันมาสนใจการเที่ยวรีสอร์ทมากขึ้น และพฤติกรรมของผู้บริโภคที่เปลี่ยนไป การบริหารจัดการและพัฒนาบุคลากร ธุรกิจนี้เป็นธุรกิจที่ใช้เงินทุนพอสมควร เงินทุนส่วนหนึ่งไปหนักอยู่ที่ส่วนของต้นทุนการสร้างและการตลาด ที่จะต้องทำการตลาดอย่างหนักเพื่อให้ผู้บริโภคในเข้าถึงแบรนเสริมบุรี จากการประมาณการรายได้จะมีระยะเวลาการคืนทุน (Pay Back Period) อยู่ที่ 19 ปี เห็นได้ว่าธุรกิจนี้ มีระยะเวลาคืนทุนค่อนข้างเร็ว
The structural planning of the resort business plan. The Serm Buri brand (SERM BURI) aims to provide a general overview of the business, performance, troubleshooting procedures, assess the feasibility of the business and market analysis implement strategies to achieve the goals set Including revenue estimates, costs, account turnover to guide decisions in the actual operation of the business. External factors that affect business in the social aspect. Nowadays, people tend to travel to Suan Phueng because of their values and following the trend in society. When social media play a major role in the business so the more people mention the place, the more people will recognize that place. Some people have the idea to use the space to organize an event, and because the human need is higher than the reason. So, most people dare to afford the acceptable price. The preparation for building a resort business plan Serm Buri brand. From the Survey analysis showed that there is a possibility to build a resort business. Currently, tourism has tended to grow continually according to the collection of resort reservations tends to increase due to customer's behavior and needs has changed. Human Resource Management and Development in this business uses a lot of capital for operation. Most of the funds will be used for operating in part of building costs and marketing management in order to expose the Serm Buri brand to consumers. So, the payback period will be 1.9 years. As the mentioned above, this business has a relatively fast payback period.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เสริมบุรี (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ที่พักนักท่องเที่ยว
ช่องทางการตลาด
การตลาดอินเทอร์เน็ต
ราชบุรี -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
อุตสาหกรรมการท่องเที่ยว -- การจัดการ
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4999
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
adsadawut_pukk.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback