DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4942

Title: การศึกษาประสิทธิผลของการสร้างการมีส่วนร่วมระหว่างแพลตฟอร์ม เฟซบุ๊กและอินสตาแกรม กรณีศึกษาร้านชุดนักศึกษาออนซี
Other Titles: The Effectiveness of Engagement on Facebook Ads and Instagram Ads, The case study of On see college student uniform store
Authors: วุฒิชัย เอิบอาบ
Keywords: Facebook Ads
Instagram Ads
Ads manager
การมีส่วนร่วม
แพลตฟอร์ม
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ศึกษาเปรียบเทียบประสิทธิผลการสร้างการมีส่วนร่วมของโฆษณาบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และอินสตาแกรม (Instagram Ads) กรณีศึกษาร้านชุดนักศึกษาออนซี การวิจัยนี้ใช้วิธีการแบบการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research Method) โดยมีวัตถุประสงค์งานวิจัย 1) เพื่อศึกษาการสร้างการมีส่วนร่วมของการโฆษณาบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊กร้านชุดนักศึกษาออนซี 2) เพื่อศึกษาการสร้างการมีส่วนร่วมของการโฆษณาบนแพลตฟอร์มอินสตาแกรมร้านชุดนักศึกษาออนซี และ 3) เพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลการสร้างการมีส่วนร่วมของการโฆษณาบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊กและอินสตาแกรมของร้านชุดนักศึกษาออนซี ทำการทดลองโดยเก็บข้อมูลสถิติ การมีส่วนร่วมของผู้บริโภคผ่านโปรแกรม Ads manager โดยใช้รูปแบบเนื้อหาโฆษณาออกเป็น 3 รูปแบบ ได้แก่ เนื้อหาโฆษณารูปแบบรูปภาพสินค้าชุดนักศึกษาชาย, เนื้อหาโฆษณารูปแบบรูปภาพสินค้าชุดนักศึกษาหญิง และเนื้อหาโฆษณารูปแบบรูปภาพโปรโมชัน และนำผลลัพธ์จากการทดลองมาคำนวณหาอัตราการมีส่วนร่วมโดยการแสดงผล (Engagement rate by impression) ของทั้ง 2 แพลตฟอร์ม ผลการทดลองพบว่า เนื้อหาโฆษณารูปแบบรูปภาพโปรโมชันสามารถสร้างการมีส่วนร่วมได้ดีที่สุดทั้งบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก และอินสตาแกรม เมื่อนำผลลัพธ์ของเนื้อหาโฆษณาทั้ง 3 รูปแบบค่าเฉลี่ยอัตราการมีส่วนร่วมโดยการแสดงผลพบว่า แพลตฟอร์มอินสตาแกรมมีประสิทธิผลในการสร้างการมีส่วนร่วมได้ดีกว่าแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก แต่แพลตฟอร์มอินสตาแกรมมีจำนวนการแสดงผลโฆษณา (Impression) ที่น้อยกว่าแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก ทั้ง 2 แพลตฟอร์มจึงมีบทบาทในการสร้างการมีส่วนร่วมแตกต่างกันสำหรับกรณศึกษาร้านชุดนักศึกษาออนซี
This comparison research paper focuses on The Effectiveness of Engagement on Facebook Ads and Instagram Ads, The case study of On see college student uniform. Objectives of this research aims to study the engagement on Facebook Ads of On see college student uniform, second is to study the engagement on Instagram Ads of On see college student uniform, and finally is to compare the engagement on Facebook Ads and Instagram Ads of On see college student uniform. Research methodology is experimental method. Research data collections are as follows: advertising experiment on Facebook and Instagram through the Ads manager by using 3 types of advertising content which are Male college student uniform store (image), Female college student uniform store (image) and Promotional content (image). And use the experimental result to calculate the engagement rate by impression on both platforms. The experimental result shows that Promotional content is the most effective on both platforms. And result shows that engagement rate results of 3 types of content. Instagram platform has more effective engagement than Facebook platform but Facebook has more impression than Instagram. Therefore, the both platforms have different roles to make engagement in case “On see” college student uniform store.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: ร้านชุดนักศึกษาออนซี
การสื่อสารทางการตลาด
การจัดการขาย
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
พฤติกรรมผู้บริโภค
การเลือกซื้อสินค้า
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4942
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Wuttichai_Erba.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback