DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4931

Title: ประสิทธิผลการโฆษณาบนกูเกิล เสิร์ช (Google Search Ads) เฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และกูเกิล ดิสเพลย์ เน็ตเวิร์ก (Google Display Network) ต่อการสร้างยอดขายประกันอุบัติเหตุบนช่องทางออนไลน์ กรณีศึกษา ไทยสมุทรประกันชีวิต
Other Titles: The effectiveness of Google Search Ads, Facebook Ads and Google Display Network on Personal Accident Insurance sales on online channels: the case study of Ocean Life Insurance
Authors: ชลลัดดา เจียรธีรวิทย์
Keywords: แพลตฟอร์ม
Google Search Ads
Facebook Ads
Google Display Network
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
การโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัล
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research Method) โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาบนกูเกิล เสิร์ช (Google Search Ads) เฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และกูเกิล ดิสเพลย์ เน็ตเวิร์ก (Google Display Network) ต่อการสร้างยอดขายประกันอุบัติเหตุบนช่องทางออนไลน์ กรณีศึกษา ไทยสมุทรประกันชีวิต การเก็บรวบรวมข้อมูลประกอบไปด้วย การทดลองโฆษณาบนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google) ซึ่งจะใช้เครื่องมือโฆษณากูเกิล (Google Ads) โดยการกำหนดคีย์เวิร์ด Keyword การทดลองโฆษณาบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) โดยการใช้แบนเนอร์ (Banner) และการทดลองโฆษณาบนกูเกิล ดิสเพลย์ เน็ตเวิร์ก (Google Display Network) ใช้แบนเนอร์ที่มีเนื้อหาเดียวกับเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) สามารถวัดผลความสำเร็จจากจำนวนยอดขาย และจำนวนผู้เข้าชมเว็บไซต์ของแต่ละแพลตฟอร์ม ผลการทดลองพบว่า แพลตฟอร์มการโฆษณาบนเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) มีประสิทธิผลในการสร้างยอดขายประกันอุบัติเหตุบนช่องทางออนไลน์สูงสุด ซึ่งช่วยสร้างยอดขายประกันอุบัติเหตุมากกว่าการโฆษณาบนกูเกิล เสิร์ช (Google Search Ads) และสำหรับการโฆษณาบนกูเกิล ดิสเพลย์ เน็ตเวิร์ก (Google Display Network) ยังไม่เกิดยอดขาย แต่สามารถเพิ่มจำนวนการเข้าชมเว็บไซต์ได้มากกว่าการโฆษณาบนแพลตฟอร์มอื่น อย่างไรก็ตามทั้ง 3 แพลตฟอร์มถือเป็นช่องทางการสื่อสารที่ช่วยสร้างการรับรู้ กระตุ้นการตัดสินใจ และนำไปสู่โอกาสในการสร้างยอดขายได้
This experimental-based research targeted to study the effectiveness of Google Search Ads, Facebook Ads and Google Display Network for the sales of personal accident insurance via online channel case study from Ocean Life Insurance. The data collection consisted of advertising experiment on Google platform that used Google Ads as a tool by setting keywords, on Facebook Ads platform by using banners and on Google Display Network by employing banners that contained the same materials as did Facebook Ads. The success of sales and website’s visitors on each platform could be evaluated. The results showed that Facebook Ads was the most effective platform for generating sales of personal accident insurance via online channel. In terms of the advertising on Google Display Network even if this platform could not generate sales. it helped increase the number of website’s visitors more than any other platforms. Likewise, these three platforms were regarded as the communicated channels to help increase recognition, stimulate the decisions, and lead to an opportunity to generate sales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: บริษัท ไทยสมุทรประกันชีวิต จำกัด (มหาชน)
ประกันชีวิต -- การตลาด -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ประกันอุบัติเหตุ
กรมธรรม์ประกันชีวิต
ความพอใจของผู้บริโภค
พฤติกรรมผู้บริโภค
การตลาดอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4931
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
cholladda.jear.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback