DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4914

Title: การศึกษาพฤติกรรมเชิงลึกของผู้ชมรายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ เพื่อเพิ่มจำนวนผู้ติดตามบนเฟซบุ๊กแฟนเพจของกลุ่ม Baby Boomers และ Generation X ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The study of consumer insights of The Golden Song TV programme to increase the followers on Facebook fanpage among Baby Boomers and Generation X living in Bangkok and Vicinity
Authors: กิตติกันตพงศ์ สุเมธานุภาพ
Keywords: พฤติกรรมเชิงลึก
รายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ
เฟซบุ๊กแฟนเพจ
เบบี้บูมเมอร์
เจเนอเรชั่นเอ็กซ์
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมเชิงลึกของผู้ชมรายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ ในการเข้าถึงเฟซบุ๊กแฟนเพจของกลุ่ม Baby Boomer และ Generation X และเพื่อศึกษาพฤติกรรมเชิงลึกของผู้ชมรายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ ที่มีผลต่อการเพิ่มจำนวนผู้ติดตามบนเฟซบุ๊กแฟนเพจโดยเน้นไปที่กลุ่ม Baby Boomer และ Generation X โดยการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยวิธีการสนทนากลุ่ม (Focus Group Discussion) กับผู้ชมรายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ ในกลุ่ม Baby Boomer และกลุ่ม Generation X ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 16 คน ผลการวิจัยเชิงคุณภาพ พบว่า พฤติกรรมเชิงลึกของผู้ชมรายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ ในการเข้าถึงเฟซบุ๊กแฟนเพจของกลุ่ม Baby Boomer และ Generation X ได้แก่ ความเหงา ความเครียด ความต้องการรับรู้ข้อมูลข่าวสาร (เพิ่มความรู้) ความบันเทิง และการแสวงหาความพึงพอใจ (การเติมเต็ม) นอกจากนี้ยังพบว่า พฤติกรรมเชิงลึกของผู้ชมรายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ ที่มีผลต่อการเพิ่มจำนวนผู้ติดตามบนเฟซบุ๊กแฟนเพจโดยเน้นไปที่กลุ่ม Baby Boomer และ Generation X ได้แก่ ความอยากรู้อยากเห็น ความต้องการมีส่วนร่วมบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ ความต้องการแสดงตัวตน และความต้องการแสวงหาข้อมูลในการสนทนากับบุคคลอื่นในสังคม
The objectives of this study were to study consumer insights of The Golden Song TV programme to access Facebook Fanpage among Baby Boomer and Generation X and to study consumer insights of The Golden Song TV programme that affects the increase in followers on Facebook Fanpage among Baby Boomer and Generation X. This research was a qualitative research. Data was collected by focus group discussion with 16 samples who were the audience of The Golden Song TV programme in Baby Boomer and Generation X living in Bangkok and vicinity. The results were that consumer insights of The Golden Song TV programme to access Facebook Fanpage among Baby Boomer and Generation X including loneliness, stress, need for information (Increase knowledge), entertainment, and gratification sought (Fulfilling). Moreover, it also found that consumer insights of The Golden Song TV programme that affects the increase in followers on Facebook Fanpage among Baby Boomer and Generation X including curiosity, engagement on Facebook Fanpage, self-expression, and need to seek information in conversations with other people in society.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: ผู้ชมโทรทัศน์ -- พฤติกรรม -- วิจัย
ผู้ชมโทรทัศน์ -- แง่จิตวิทยา -- วิจัย
รายการโทรทัศน์ -- แง่จิตวิทยา -- วิจัย
รายการโทรทัศน์ -- ไทย -- วิจัย
รายการ The Golden Song เวทีเพลงเพราะ
เครือข่ายสังคมออนไลน์ในธุรกิจ
ผู้ชมโทรทัศน์สูงอายุ
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4914
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Kittikantapong_Sume.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback