DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4912

Title: การวิเคราะห์เนื้อหาที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมและยอดขายสินค้าบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพ
Other Titles: Analysis of content affecting consumer engagement and sales on Facebook fanpage of DebluThailand Healthy Walk
Authors: ภัสร์สร เตชะเกษมสุข
Keywords: การตลาดเชิงเนื้อหา
การมีส่วนร่วม
ยอดขายสินค้า
เฟซบุ๊กแฟนเพจ
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาประเภทเนื้อหาและรูปแบบเนื้อหาที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพ และเพื่อศึกษารูปแบบเนื้อหาที่มีผลต่อยอดขายสินค้าบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพ โดยการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยวิธีการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ที่สื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพ จำนวน 68 โพสต์ ผลการวิจัยพบว่า ประเภทเนื้อหาที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพมากที่สุด คือ เนื้อหาประเภทโน้มน้าวใจ ซึ่งมีจำนวนการมีส่วนร่วมมากที่สุดทั้งในด้านการอ่านบทความ การมีส่วนร่วม การแบ่งปันทางสังคม การลิงก์เข้าเว็บไซต์ และผู้ติดตาม ส่วนรูปแบบเนื้อหาที่มีผลต่อการมีส่วนร่วมบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพ มากที่สุด คือ เนื้อหารูปแบบ Photo ซึ่งมีจำนวนการมีส่วนร่วมมากที่สุดทั้งในด้านการอ่านบทความ การมีส่วนร่วม การแบ่งปันทางสังคม การลิงก์เข้าเว็บไซต์ และผู้ติดตาม นอกจากนี้ยังพบว่า รูปแบบเนื้อหาที่มีผลต่อยอดขายสินค้าบนเฟซบุ๊กแฟนเพจ DebluThailand รองเท้าเพื่อสุขภาพ มากที่สุด คือ รูปภาพสินค้า
The objectives of this study were to study the content types and content styles that affects consumer engagement on facebook fanpage of DebluThailand healthy walk and to study content styles that affects sales on facebook fanpage of DebluThailand healthy walk. This research was a qualitative research. Data was collected by content analysis that communicate on social media, Facebook fanpage of DebluThailand healthy walk, a total of 68 posts. The results were the content types that had the most effect for consumer engagement in article view, audience engagement, social share and engagement, inbound links, and followers on facebook fanpage of DebluThailand healthy walk was the type of convince. The content styles that had the most effect for consumer engagement in article view, audience engagement, social share and engagement, inbound links, and followers on facebook fanpage of DebluThailand healthy walk was the style of photo. Moreover, it also found that the content styles that had the most effect for sales on facebook fanpage of DebluThailand healthy walk was product picture.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: รองเท้า
รองเท้า -- การดูแล
เดอบลูไทยแลนด์ (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ช่องทางการตลาด
ผู้บริโภค -- ทัศนคติ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4912
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Phatsorn_tech.pdf17.27 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback