DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4880

Title: การศึกษาการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลแฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้า ของบริษัทตัวแทนโฆษณา
Other Titles: The study of social media buyer decision for advertising agency
Authors: อมรา มาทอง
Keywords: โฆษณาออนไลน์
การตัดสินใจซื้อ
บริษัทตัวแทนโฆษณา
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ 1) ศึกษากระบวนการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลแฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้าของบริษัทตัวแทนโฆษณาจากการแพร่ระบาดโควิด-19 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลในการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลแฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้าของบริษัทตัวแทนโฆษณาจากการแพร่ระบาดโควิด-19 3) เพื่อศึกษาปัญหาและแนวทางแก้ไข ในการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลแฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้าของบริษัทตัวแทนโฆษณา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ที่มีหน้าที่รับผิดชอบโดยตรง และผู้ที่มีบทบาทเกี่ยวข้องกับการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเซียลแฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาโซเซียลให้กับลูกค้าของบริษัทตัวแทนโฆษณา จำนวน 8 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสัมภาษณ์ และการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ใช้การวิเคราะห์เนื้อหา และมีการนำเสนอในรูปการบรรยายหรือพรรณนา ผลการวิจัย พบว่า 1) กระบวนการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาแฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้าของบริษัทตัวแทนโฆษณาจากการแพร่ระบาดโควิด-19 ฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาจะพิจารณาจากความต้องการของลูกค้า เช่น วัตถุประสงค์ที่จะต้องการสื่อสารกับผู้บริโภค จำนวนงบประมาณในการโฆษณา และต้องการใช้เพจแนวไหนบ้าง จึงค้นหาข้อมูล โดยการวิเคราะห์ปัจจัยต่าง ๆ ประเมินทางเลือกในหลายช่องทาง โดยพิจารณาภายใต้กรอบงบประมาณที่ลูกค้ามีให้ จึงตัดสินใจซื้อสื่อ และพิจารณาว่าลูกค้าพึงพอใจหรือไม่จากความสำเร็จจากการใช้สื่อ 2) ปัจจัยที่ส่งผลปัญหาอุปสรรคในการตัดสินใจเลือกซื้อสื่อโฆษณาสื่อสังคมออนไลน์แฟนเพจของฝ่ายซื้อสื่อโฆษณาของบริษัทตัวแทนโฆษณา ในช่วงการแพร่ระบาดโควิด-19 พบว่า กระบวนซื้อสื่อโฆษณาจะมีการวางแผน กำหนดระยะเวลาการดำเนินงานตามกรอบงบประมาณ ในการดำเนินงานหากมีปัญหาหรืออุปสรรคจะแก้ไขตามสถานการณ์โดยให้งานยังคงอยู่ในกรอบที่ลูกค้าต้องการ พบว่า โฆษณาสื่อออนไลน์กำลังเป็นที่สนใจของผู้บริโภคในช่วงสถานการณ์ที่ได้รับผลกระทบจากการแพร่ระบาดโควิด-19 และ 3) ข้อเสนอแนะในการพัฒนากระบวนการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลแฟนเพจ ของฝ่ายจัดซื้อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้าของบริษัทตัวแทนโฆษณาผลการวิจัย คือ ในการพัฒนากระบวนการตัดสินใจซื้อสื่อโฆษณาโซเชียลแฟนเพจ ของฝ่ายจัดซื้อโฆษณาโซเชียลให้กับลูกค้า จากสถานการณ์การแพร่ระบาดโควิด-19 มีมาตรการสาธารณสุขออกมา ต้องมีการเว้นระยะห่าง ไม่ควรรวมตัวกัน อยู่รวมกันเป็นจำนวนมาก การดำเนินชีวิตเปลี่ยนแปลงไป ดังนั้นการโฆษณาก็ต้องมีการปรับตัว เพื่อให้สอดคล้องกับพฤติกรรมผู้บริโภค ตลาดสินค้า และกลยุทธ์ทางการตลาดที่เปลี่ยนแปลงไป กลยุทธ์การตลาดที่กำลังได้รับนิยมมากขึ้น
This research aims to study 1) The decision process to buy Social Media advertising fan page 2) Factors affecting the decision to buy Social Media advertising fan page and 3) Study the problems and solutions in the decision to buy Social Media advertising fan page for the advertising agency's customers during the COVID-19 outbreak. The sample consisted of 8 people from people who are directly responsible and those who play a role in the decision to purchase Social Media advertising, the fan page of the Social Media Advertising Department for the advertising agency's customers. The tools used in the research were interview and data analysis. The content was analyzed and presented by narrative or descriptive form. The results showed that: 1) the decision process to buy advertising media fan pages of the social media purchase department for advertising agency customers due to the COVID-19 outbreak. The media purchase department takes into account the customer's needs, such as the purpose to communicate with the consumer, the advertising budget and the desired page type. After that, the team will look at the information by analyzing various factors, evaluating the choice of multiple channels, considering the budget frame that the customer has to offer, then making a media purchase decision and considering whether the customer is satisfied with the success of using the media. 2) Factors affecting problems and obstacles in the decision to buy advertising media, social media, fan pages of the advertising media purchase department of advertising agencies during the COVID-19 epidemic, found that the media buying process will be planned. Determine the period of operation according to the operational budget framework. If there are problems or obstacles, they will be solved according to the situation by allowing the work to remain within the framework that the customer wants and online media advertising to be of interest to consumers during the given situation affected by the spread of COVID-19. 3) Suggestions for developing the decision-making process for purchasing social media advertising, fan pages of the Social Advertising Purchasing Department for customers from the Covid-19 epidemic situation, the government has issued public health measures that must not be distancing. Living together in large numbers, lifestyles have changed. Therefore, advertising has to be adjusted to be in line with consumer behavior and marketing strategies that have changed and online marketing strategies have become more popular.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: บริษัทโฆษณา
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การจัดการโฆษณา
พฤติกรรมผู้บริโภค
โฆษณา -- การจัดการ
บริษัทโฆษณา -- การบริหาร
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4880
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ammara_math.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback