DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4852

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนา
Other Titles: Factors affecting the choice of cafes in the middle of the rice fields
Authors: ทศพร ลีลอย
Keywords: ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด
การเลือกใช้บริการ
คาเฟ่กลางทุ่งนา
marketing mix factor
Service selection
Cafe in the field
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนา เพื่อศึกษาการตัดสินใจเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนาของผู้บริโภคและเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่าง ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีต่อปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนาของผู้บริโภคตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากกลุ่มประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ได้แก่ ผู้มาใช้บริการร้านคาเฟ่กลางทุ่งนา ในเขตอำเภอท่าม่วง จังหวัดกาญจนบุรีจำนวน 200 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์แปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์เชิงถดถอยแบบพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยด้านกระบวนการให้บริการ มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านบุคลากร ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคา ตามลำดับการตัดสินใจเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนาของผู้บริโภคโดยรวมอยู่ในระดับมากผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้แตกต่างกันมีการตัดสินใจเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนาทั้งในภาพรวมและรายด้านไม่แตกต่างกัน และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร และด้านกระบวนการให้บริการ มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการคาเฟ่กลางทุ่งนาของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ .05
This research aimed to study the factors of marketing mix that influence the choice of service in the fields of cafes. To study consumers' decision to choose a cafe in the middle of the rice fields And to study the relationship between Marketing Mix Factors on Factors Affecting Consumers' Choice of Field Cafe Service Examples used in the study were from the demographic used in this research. People who come to use the cafe in the middle of the rice fields in the district of Tha Muang Kanchanaburi, 200 people used a questionnaire as a tool for data collection. The statistics used in the analysis were percentage, mean, standard deviation. One-way analysis of variance And multiple regression analysis The research results were found that Consumers value the overall marketing mix at a high level. By the service process The highest average was followed by marketing promotion personnel. Distribution channels Service process In terms of products and prices, respectively, the consumer's overall decision to choose the café in the middle of the field was at a high level. The results of the hypothesis testing revealed that consumers of different gender, age, education level, occupation and income had different decisions. Choose to use a cafe in the middle of the rice fields, both in the overview and in each aspect, not different. And the factors of marketing mix, product, price, distribution channel Marketing promotion, personnel and service processes It affects consumers' decision to choose a cafe in the field Statistically significant .05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้านกาแฟ
บริการลูกค้า -- ไทย -- กาญจนบุรี -- วิจัย
ความพอใจของผู้บริโภค
การจัดการธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการตลาด
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4852
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tossaporn.leel.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback