DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4851

Title: ทัศนคติ ตราสินค้าระดับโลก และการรับรู้คุณภาพมีอิทธิพลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าเวชสำอางของชาวไทย
Other Titles: Attitude, global brand and perceives quality affecting to cosmeceuticals purchase intention of customer in Thailand
Authors: ชมพักตร์ ชมทรัพย์จำเริญ
Keywords: ทัศนคติ
ตราสินค้าระดับโลก
การรับรู้คุณภาพ
การตั้งใจซื้อเวชสำอาง
เวชสำอาง
Attitude
Global brand
Perceive Quality
Cosmeceuticals Purchase Intention
Purchase Intention
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติ ตราสินค้าระดับโลก และการรับรู้คุณภาพมีอิทธิพลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าเวชสำอางของชาวไทย โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในประเทศไทยที่มีความสนใจที่จะซื้อสินค้าเวชสำอางตราสินค้าระดับโลกจำนวน 385 คน สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 35-40 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงาน/ลูกจ้างบริษัทเอกชน รายได้ต่อเดือน มากกว่า 30,000 บาทขึ้นไป ผลวิจัยพฤติกรรมพบว่าซื้อสินค้าเกี่ยวกับเวชสำอางทีมีตราสินค้าระดับโลก 1-2 ต่อเดือนในระยะเวลา 1 ปี ซื้อสินค้าเกี่ยวกับเวชสำอางที่มีตราสินค้าระดับโลกจำนวน 2-3 ชิ้นต่อครั้งในการซื้อ ซื้อสินค้าเกี่ยวกับเวชสำอางที่มีตราสินค้าระดับโลกในแต่ละครั้งเป็นเงิน 500-1000 บาท ส่วนการทดลองสมมติฐานพบว่า ทัศนคติส่งผลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าเวชสำอางของชาวไทย ตราสินค้าระดับโลก ส่งผลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าเวชสำอางของชาวไทย ด้านการรับรู้คุณภาพส่งผลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าเวชสำอางของชาวไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยร่วมกันพยากรณ์ การตั้งใจซื้อสินค้าเวชสำอางของชาวไทย คิดเป็นร้อยละ .063 This research was aimed primarily to explore the attitude, global brand and perceives quality affecting to cosmeceuticals purchase intention of customer in Thailand. Closed-ended survey questionnaires were reviewed the validity of content, tested for reliability, and implement to collect data 305 person in Thailand form who were interested to purchase cosmeceuticals products. The inferential statistics for hypothesis testing was regression. The results revealed that majority of participants were female with 35-40 years of age. They completed bachelors’ degrees. Most of them working in private companies and earned average monthly incomes more than 30,000 baht. The results of the research on use behavior of product revealed that they will buying product every once or twice in one year, The will buying product with two or three pieces for once purchase and they was spending 500 – 1000 baht per purchase. The result of hypothesis testing showed that the factors affecting cosmeceuticals purchase intention of customer in Thailand at .05 statistically significant levels were Attitude, global brand and perceive quality in terms of cosmeceuticals purchase intention. These factors explained the effects on cosmeceuticals purchase intention of customer in Thailand accounting for 06.3 percent.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เครื่องสำอางสมุนไพร
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
การจัดการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
ผู้บริโภคสตรี
การสื่อสารทางการตลาด
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4851
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chompak.chom.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback