DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4826

Title: ปัจจัยของการตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าจากเซ็นทรัลดีพาร์ทเม้นท์สโตร์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Omni Channel Marketing Factors Effecting on Purchasing Decision Making Consumers of Central Department Store in the Region of Bangkok Metropolis
Authors: เกสรา กิจศุภสิน
Keywords: การตลาดแบบไร้รอยต่อ
การตัดสินใจซื้อ
ค้าปลีก
Omni Channel Marketing
Purchasing Decisions
Retail
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความคิดเห็นที่มีต่อปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อของผู้บริโภคในในเขตกรุงเทพมหานคร 2) ศึกษารูปแบบการตัดสินใจซื้อสินค้าจากเซ็นทรัลดีพาร์ทเม้นต์สโตร์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร 3) วิเคราะห์ความมีอิทธิพลของปัจจัยการตลาดแบบไร้รอยต่อที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของเซ็นทรัลดีพาร์ทเม้นท์สโตร์ของผู้บริโภคในในเขตกรุงเทพมหานคร การสุ่มตัวอย่างที่ใช้วิธีการแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จากลูกค้า ที่เคยซื้อสินค้าหรือบริการของห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล และเคยมีประสบการณ์เกี่ยวกับ Omni Channel จาก Facebook Page ของ Central Department Store และการสุ่มตัวอย่างแบบไม่อาศัยความน่าจะเป็น (Non-probability Sampling) จากผู้ตอบแบบสอบถามออนไลน์ จำนวนทั้งสิ้น 400 คน เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่น (Cronbach’s Reliability Alpha) อยู่ที่ 0.95 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า 1) การตลาดแบบไร้รอยต่อ (Omni Channel Marketing) (X1 = .878) มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าเซ็นทรัลดีพาร์ทเม้นท์สโตร์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีค่าสมการถดถอยในการอธิบายอิทธิพลของการตลาดแบบไร้รอยต่อ กับการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคกับเซ็นทรัลดีพาร์ทเมนต์สโตร์ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ ร้อยละ 77 (Adjusted R2 = .769) 2) ปัจจัยการทางการตลาดแบบไร้รอยต่อทั้ง 4 ด้าน เชื่อมโยงช่องทางเข้าหาผู้บริโภคหรือลูกค้า (X1 = .177) การเข้าใจพฤติกรรมและความคาดหวังของผู้บริโภค (X2 =.133) การส่งมอบประสบการณ์ที่ตรงต่อความต้องการของผู้บริโภคหรือลูกค้าอย่างต่อเนื่อง (X3 = .255) และการสร้างความผูกพันกับผู้บริโภคหรือลูกค้า (X4 = .366) มีผลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าและใช้บริการอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยมีค่าสมการถดถอยพหุคูณในการอธิบายอิทธิพลของปัจจัยทั้ง 4 ด้านต่อผลของการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคกับเซ็นทรัล ดีพาร์ทเมนต์สโตร์ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ร้อยละ 77 (Adjusted R2 = .772)
The objectives of the study were to: 1) study the opinions on the Omni Channel marketing factors of consumers in the regions of Bangkok Metropolis 2) study the patterns of purchasing decisions of Central Department Store's consumers in the regions of Bangkok Metropolis and 3) analyze the influence of Omni Channel marketing factors of Central Department Store's purchasing decisions of consumers in the regions of Bangkok Metropolis. With purposive and non–probability random sampling techniques, the 400 customers were purposefully selected from the customers who had ever purchased products or services at the Central Department Store as well as experienced with Omni Channel Central Department Store. Survey questionnaire used were the tool to collect the data with the reliability of Cronbach’s Alpha at 0.9. Descriptive analysis such as means standard deviation, percentage, and inferential statistics include a simple regression analysis and multiple regression analysis were used as statistically analytical tools. The findings indicated as follows: 1) the Omni Channel Marketing (X1 = .878) was statistically significant at 0.05 level with positive effect on consumers' purchasing decision behaviors of Central Department Store in Bangkok Metropolis with the regress equation to explain the positive effect of the Omni Channel Marketing on purchasing decision behaviors at 77% (Adjusted R2 = .769) 2) the four factors of Omni Channel Marketing: consumer Integrating; consumer maximizing; experience delivering; and consumer engaging were statistically significant at 0.05 level with positive effect on consumers' purchasing decision behaviors of Central Department Store in Bangkok Metropolis with the multiple regression equation to explain the positive effect of the four factors Omni Channel Marketing on purchasing decision behaviors at 77% (Adjusted R2 = .772).
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: เซ็นทรัลดีพาร์ทเม้นต์สโตร์
การค้าปลีก
ร้านค้าปลีกขนาดใหญ่
พฤติกรรมผู้บริโภค
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4826
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
katesara_kijs.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback