DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4820
|
Title: | การตัดสินใจเลือกใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล |
Other Titles: | Consumers' Decision to Use Online Food Delivery Application Service in Bangkok Metropolitan Region |
Authors: | ณัฐกฤษ เชาว์ชาญกิจ |
Keywords: | ปัจจัยส่วนบุคคล พฤติกรรมผู้บริโภค แอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ Demographic characteristics Consumer Behavior Online Food Delivery Application |
Issue Date: | 2564 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษาคือ ผู้บริโภคที่ใช้แอปพลิเคชันบริการสั่งอาหารออนไลน์ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 ราย เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนา สถิติไคสแควร์ และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่าปัจจัยส่วนบุคคลมีความสัมพันธ์กับการใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ ดังนี้ ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่มีเพศและ สถานภาพสมรสแตกต่างกันมีการใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ที่ไม่แตกต่างกัน สำหรับอายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ต่อเดือน และลักษณะที่อยู่อาศัยที่แตกต่างกันมีการใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 นอกจากนี้ยังพบว่าปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านบุคคลมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกายภาพ และด้านกระบวนการไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจในอนาคตจะเลือกใช้บริการแอปพลิเคชันสั่งอาหารออนไลน์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล This research aims to study how demographic characteristics and marketing mix factors influence the decision to use an online food delivery application among consumers in Bangkok and metropolitan region. The samples are 400 consumers living in Bangkok and metropolitan region who use an online food delivery application. A questionnaire was used as a tool to collect data. Data were analyzed by using descriptive statistics, Chi-square, and multiple regression. The results revealed that demographic characteristics personal factors were associated with Using an Online Food Delivery Application Service as follows: Consumers in Bangkok and its vicinity Gender and marital status is different, the Online Food Delivery Application Service is no different. For age, education level, occupation, monthly income and Demographic characteristics There are different uses. Service of different Online Food Delivery Application Service Statistically significant at a level of 0.05. and It was found that product, price and people factors influence the decision of the future to be used Online Food Delivery Application Service of consumers in Bangkok and surrounding areas with The statistical significance at level 0.05, while the distribution side Marketing promotion Physical and Process It does not affect future decisions, will choose to use the service application order. Consumers' Decision to Use Online Food Delivery Application Service in Bangkok Metropolitan Region. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Advisor(s): | นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4820 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|