DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4770

Title: แผนธุรกิจร้าน Ing Craft
Other Titles: The Business Plan of Ing Craft
Authors: ภัคชลี ไทรฟัก
Keywords: ธุรกิจ Ing Craft
ผ้าซิ่น
เดรส
Ing Craft business
the wrap-around skirt
a dress
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้จัดทำขึ้นเพื่อวิเคราะห์และวิจัยกลุ่มเป้าหมายของธุรกิจ ซึ่งเป็นปัจจัยสำคัญที่ทำให้เข้าใจธุรกิจและรูปแบบของการดำเนินธุรกิจ ทั้งนี้เพื่อให้ธุรกิจสามารถพัฒนาและต่อยอดไปสู่ความสำเร็จได้ การวิจัยนี้เป็นคู่มือในการพัฒนาธุรกิจ ซึ่งมีตัวแปรหลาย ๆสิ่งที่สำคัญ ประกอบไปด้วย ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก, แผนการตลาด, การบริหารทรัพยากรบุคคล, แผนการดำเนินงานแผนการเงิน, แผนฉุกเฉิน รวมถึง การวางแผนในอนาคตของธุรกิจ การวิจัยนี้ดำเนินการโดยใช้รูปแบบของการทำแบบสอบถามทางออนไลน์ของกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 50 คน ซึ่งผลการวิจัยพบว่า 1. กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ซึ่งมีอายุ 31 ปีขึ้นไป ทำอาชีพเป็นข้าราชการ และมีรายได้ 30,000 บาทขึ้นไป ผลการวิจัยพบว่าสินค้าที่ลูกค้าชอบมาที่สุด คือ ผ้าซิ่น (42%) ซึ่งปัจจัยหลักที่ลูกค้าเลือกซื้อสินค้าของธุรกิจ Ing Craft ได้แก่ การออกแบบ, คุณภาพ รวมถึง ราคา โดยในส่วนของการผลิตสินค้า เดรส เป็นสินค้าที่ลูกค้าต้องการให้ธุรกิจ Ing Craft ผลิตเพิ่ม เพื่อเป็นทางเลือกใหม่ ๆ นอกจากนี้การวิจัยพบว่า การซื้อสินค้าผ่านทางออนไลน์ เป็นที่นิยมมากในกลุ่มลูกค้า ซึ่งแอพพิเคชั่นที่ถูกใช้มากที่สุดคือ Facebook. 2. ธุรกิจ Ing Craft จะมีระยะคืนทุนภายใน 6 เดือน ซึ่งมูลค่าปัจจุบันสุทธิเท่ากับ 1,861,182 บาท และ อัตราผลตอบแทนการลงทุน 194% การวิจัยดังกล่าวนี้สามารถนำมาปรับและประยุกต์ใช้เพื่อเปลี่ยนแปลงและพัฒนาธุรกิจ รวมถึงความเข้าใจสิ่งที่ลูกค้าต้องการอย่างแท้จริง
This research was made for analysis and research of the business. Which is an important factor that makes understanding of the business model. Moreover, the research it makes the business able to develop and continue to be successful. This research is the guideline for development of the business. Which it has several important variables, namely internal origin, external origin, marketing planning, human resource management, operational planning, financial planning, contingency planning, including future planning. In addition, the research was proceeded by using online questionnaire of 50 customers which research results were found that: 1. The most customers are women which have aged 31 and over as a government official that has earning far more than 30,000 baht. The research results were found that the popular product is the wrap-around skirt which the main factors that customers choose to buy products of the Ing Craft business, namely design, quality and price. In the part of production, a dress is a product that customers would like to increase the production process for a new choice. Moreover, online shopping is very popular among customers which the most used application is Facebook. 2. The payback period of Ing Craft business is estimate within 6 months. Net present value around 1,861,182 baht and the internal rate of return is 194%. So, this research can bring to adapt and apply for changing and developing of the business, including understanding what customers needed.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการตลาด
ความพอใจของผู้บริโภค
ศิลปหัตถกรรม
ศิลปหัตถกรรมไทย
หัตถกรรม -- การตลาด
หัตถกรรมสิ่งทอ
ศิลปะพื้นบ้าน
ธุรกิจครอบครัว
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4770
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pakchalee.saif.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback