DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4721

Title: แผนธุรกิจการจำหน่ายเครื่องประดับประเภทแหวนเงิน
Other Titles: Business Plan and Strategy for Accessories’ Business
Authors: พัทธนันท์ ตรึงจิตรารัชต์
Keywords: เครื่องประดับแหวนเงิน
แหวนเงิน 925
เครื่องประดับแฟชั่น
แผนธุรกิจ
Silver Rings Jewelry
925 Silver Rings
Fashion Accessory
Business Plan
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจเครื่องประดับแหวนเงิน แบรนด์เทิลล์ (TRLE) มีวัตถุประสงค์เพื่อให้มองเห็นถึงภาพรวมของธุรกิจ การดำเนินการ ขั้นตอน การแก้ไขปัญหา ประเมินความเป็นไปได้ของธุรกิจ และการวิเคราะห์ตลาด การนำกลยุทธ์มาใช้เพื่อให้บรรลุเป้าหมายที่ตั้งไว้ รวมถึงการประมาณการรายได้ ต้นทุน การหมุนเวียนของบัญชี เพื่อเป็นแนวทางในการตัดสินใจในการดำเนินการจริงของธุรกิจ การศึกษาวิจัยครั้งนี้พบว่า ตลาดสินค้าเครื่องประดับแฟชั่นในประเทศไทยยังคงเป็นที่นิยม เนื่องจากผู้บริโภคในประเทศไทยติดกระแสแฟชั่นจากวัฒนธรรมของเอเชียตะวันออกอย่าง จีน เกาหลี และญี่ปุ่น รวมถึงอุตสาหกรรมของไทยที่ทันสมัย และมีการผลิตนำเข้าส่งออกมากขึ้น ปัจจุบันผู้บริโภคจะเลือกซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์มากกว่า 69% สินค้าแฟชั่นมีตลาดรองรับที่ใหญ่พอที่จะรองรับธุรกิจหน้าใหม่ แต่ก็ทำให้เกิดธุรกิจได้ยากเช่นกัน เนื่องจากคู่แข่งที่หลากหลายขึ้น ต้องใช้วิธีการทำการตลาดอย่าหนัก เช่น การจัดโปรโมชั่น การวางจุดเด่นของแบรนด์ให้ชัดเจน และสิ่งที่สำคัญในปัจจุบัน คือ การใช้อินฟลูเอนเซอร์ในการบอกต่อไปยังผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมาย ทำให้แบรนด์เข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้เร็วมากขึ้น วิธีนี้เป็นวิธีใหม่ที่ปัจจุบันเจ้าของผู้ประกอบการเป็นที่นิยม และอีกหนึ่งสิ่งที่สำคัญต่อการดำเนินธุรกิจ คือ การจัดการคลังสินค้าให้พอเพียงกับผู้บริโภคไม่เหลือค้างมากเกินไป และไม่ทำให้สินค้าขาดแคลน ธุรกิจการจำหน่ายเครื่องประดับประเภทแหวนเงินยังสามารถต่อยอดเข้าสู่ตลาดส่งออกอัญมณีและเครื่องประดับ ที่ทางรัฐบาลมีการตั้งเป้าหมายไว้ในอีก 5 ปีข้างหน้าอีกด้วย จากการวิเคราะห์แผนการเงินพบว่า การจัดทำแผนธุรกิจเครื่องประดับประเภทแหวนเงิน แบรนด์เทิลล์ ทำให้ทราบว่ามีความเป็นไปได้ในการสร้างธุรกิจการจำหน่ายเครื่องประดับประเภทแหวนเงิน เนื่องจากปัจจุบันมีอุตสาหกรรมที่ทันสมัย พฤติกรรมของผู้บริโภคที่เปลี่ยนไป การบริหารจัดการและพัฒนาบุคลากร และธุรกิจนี้เป็นธุรกิจที่ใช้เงินทุนต่ำ โดยมีเงินทุนประมาณ 300,000-500,000 บาทขึ้นไป เงินทุนส่วนหนึ่งจะเป็นส่วนของการตลาดโดยประมาณ 100,000 บาทต่อเดือน จากการประมาณการรายได้ภายในปีแรกเข้าสู่ปีที่สอง และปีที่สามมีการเติบโตประมาณ 0.5% ต่อปี มีค่า IRR อยู่ที่ 236.849% และมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ NPV 513,104.38 บาท จะมีระยะเวลาการคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 9 เดือนกับอีก 1 สัปดาห์ เห็นได้ว่าธุรกิจการจำหน่ายเครื่องประดับประเภทแหวนเงินมีระยะเวลาคืนเหมาะแก่การจัดทำธุรกิจจริง เนื่องจากมีการคืนทุนที่เร็วพอสมควร ในอนาคตมีการตั้งเป้าหมายเอาไว้ในการขยายธุรกิจ เป็นธุรกิจการผลิตและจำหน่ายสินค้าแฟชั่น จำหน่ายในประเทศและส่งออก นำอุตสาหกรรมไทยเข้าสู่กระแสวัฒนธรรมแฟชั่น
The purpose of this study was to find the best marketing and strategy plan for Silver Accessories brand TRLE. The objective was to understand and estimate all aspects of the business, in particular costs, sales, revenue and growth opportunities. This study helped us understand several unexpected issues and propose solutions. Also, the study investigated the financials and accounting of the business and suggests potential for optimizations. The study also reflects external factors that impact the business, including the ideal customer and consumer profiles. This study found that the fashion jewelry market in Thailand remains popular as consumers in Thailand are addicted to fashion from East Asian cultures such as China, Korea and Japan, as well as modern Thai industries and more imports. Today, more than 69% of consumers shop online, and fashion products have a market that is big enough to support new businesses, but it also makes it difficult for businesses to grow. It requires a hard marketing method, such as a promotion. And what's important today is the use of influencers to tell to the target consumer. Make brands reach your target audience more quickly. This is a new way that entrepreneurs are now popular, and one of the key things to do is to manage the warehouse to suffice the consumer and not to waste the goods. The silver ring jewelry business can also expand into the jewellery and jewellery export market, which the government has set a target for the next five years. According to an analysis of the money plan, the preparation of the silver ring jewelry business plan. As a result, there is a possibility to create a silver ring jewelry business. Changing consumer behavior this is a low-capital business with capital of approximately 300,000-500,000 baht or more. A portion of the capital will be part of the market by approximately 100,000 Baht per month, based on the first year's revenue estimate entering the second and third years, growing by about 0.5% per annum. The IRR is 236.849% and the net present value of NPV is 513,104.38 Baht, with a payback period of 9 months and one week. It is clear that the silver ring jewelry distribution business has a good return period for the actual business because of the fast payback. In the future, the company aims to expand its business into a fashion manufacturing and distribution business. Domestic & Export Bring Thai industry into the fashion culture
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: เครื่องประดับ
เครื่องประดับเงิน
เทิลล์ (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
อุตสาหกรรมเครื่องประดับ
การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4721
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pattanan_true.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open
pattanan_true.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback