DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4705

Title: แผนธุรกิจร้านกาแฟ Espresso is Love
Other Titles: Business Plan for Coffee Shop Espresso is Love
Authors: ขวัญฤดี กิรัมย์
Keywords: ร้านกาแฟแบบพิเศษ
ธุรกิจเครื่องดื่ม
Espresso is Love
แผนธุรกิจ
Specialty Coffee
Beverage Business
Business Plan
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจร้านกาแฟ แบบพิเศษ Espresso is Love มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินความเป็นไปได้ และกู้ยืมเงินจากธนาคาร วิเคราะห์ความสามารถในการแข่งขันของธุรกิจ วางกลยุทธ์ในการจัดตั้งธุรกิจ รวมไปถึงแผนการเงินการลงทุน แนวทางการดำเนินงาน เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้า ในธุรกิจร้านกาแฟแบบพิเศษ จากการวิเคราะห์ปัจจัยภายนอกที่มีผลต่อธุรกิจ พบว่า ธุรกิจร้านกาแฟในประเทศไทย มีแนวโน้มสูงขึ้นละเติบโตขึ้นได้ในอนาคต และผู้บริโภคในยุคใหม่ มีความรู้ในการเลือกบริโภคมากขึ้นพฤติกรรมการบริโภค ต้องการรู้ที่มาที่ไปของสินค้าหรือบริการที่เลือก และธุรกิจร้านกาแฟก้าวเข้าสู่ยุคที่ 5 ทำให้ตรงกลุ่มเป้าหมายและมีความน่าสนใจ สินค้าและบริการของ Espresso is Love จัดอยู่ในธุรกิจเครื่องดื่ม และบริการ ในรูปแบบของการชงแบบ Slow Bar จากการศึกษาตลาดธุรกิจร้านกาแฟแบบพิเศษ มีกลุ่มเป้าหมายเป็นคนชอบดื่มกาแฟ ทำงานเกี่ยวกับคอนเทนต์ครีเอเตอร์ และลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการหน้าร้าน แผนการตลาดจะเน้นการทำควบคู่กัน 2 ช่องทาง ทั้งออนไลน์ และออฟไลน์ โดยรายได้ที่ประเมินในปีแรก คือ 6,432,000.00 บาท มีอัตรากำไรสุทธิ 2,089,751.50 บาท อัตรากำไรคิดเป็นร้อยละ 32% มีอัตราการเติบโตเฉลี่ย 7% ต่อปี
The independent study is to present a specialty coffee shop's business plan named, "Espresso Is Love" This report focuses on assessing the feasibility, loan planning, competitiveness investment plan, and operating plan. The analysis of external factors affecting the business found that the coffee shop business in Thailand tends to increase and grow in the future. Moreover, consumers in the new era have more knowledge and lead them to change their consuming behavior. The current generation is more concerned about what they consume and would want to know the origin of the product and that is how our product and service would be fit in the market. Espresso is love products and services are categorized in beverages and services in the form of slow bar brews. According to a study of the specialty coffee market found that the targeted customer tends to be a coffee consumer who works in the content creator field and consumers. The marketing plan will focus on doing both online and offline. The estimated income in the first year will be 6,432,000.00, with a net profit rate of 2,089,751.50 baht, profit margin of 32%, with an average growth rate of 7% per year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)—สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: ร้านกาแฟ
Espresso is Love (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ร้านกาแฟ -- การจัดการ
การศึกษาความเป็นไปได้
ร้านกาแฟ -- การศึกษาความเป็นไปได้
การลงทุน -- การศึกษาความเป็นไปได้
ธุรกิจขนาดย่อม -- การจัดการ
ธุรกิจขนาดย่อม -- การเงิน
การจัดการธุรกิจ
การวางแผนธุรกิจ
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4705
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kwanrudee_kira.pdf5.35 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback