DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4638

Title: ปัจจัยที่ทำให้ผู้บริโภคเลือกซื้อประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคลผ่านช่องทางออนไลน์กับบริษัทโบรคเกอร์ ประกันภัย กรณีศึกษา บริษัท แฟรงค์ อินชัวร์รันซ์ โบรคเกอร์ (ไทยแลนด์) จำกัด
Other Titles: Factors affecting consumers purchasing personal accident insurance thru online channel with insurance broker case study Frank insurance broker (thailand) co., ltd.
Authors: กมลนัทธ์ โกมลวาทิน
Keywords: ประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคล
โบรคเกอร์ประกันภัย
ปัจจัย
การตลาดออนไลน์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเชิงคุณภาพเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมในการใช้ช่องทางออนไลน์ของผู้ซื้อประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคล และปัจจัยที่ทำให้ผู้บริโภคเลือกซื้อประกันอุบัติเหตุผ่านช่องทางออนไลน์กับโบรคเกอร์ประกันภัย โดยเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) ผู้บริหารบริษัท บริษัท แฟรงค์ อินชัวร์รันซ์ โบรคเกอร์ (ไทยแลนด์) จำกัด และกลุ่มผู้บริโภคที่ทำการซื้อประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคลบนหน้าเว็บไซต์ www.frank.co.th/ประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคล ในช่วงเดือน ตุลาคม-ธันวาคม 2562 ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่ทำให้ผู้บริโภคเลือกซื้อประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคลผ่านช่องทางออนไลน์กับโบรคเกอร์ประกันภัย ได้แก่ การคำนึงถึงความเสี่ยงในชีวิตประจำวันที่อาจเกิดขึ้นแบบไม่คาดฝัน การได้เห็นความสูญเสียของผู้อื่น รวมไปถึงต้องการวางแผนความเสี่ยงหากจะต้องเกิดเหตุไม่คาดฝันกับตนเอง นอกจากนี้ยังพบว่า กลุ่มผู้บริโภคให้ความสำคัญกับเรื่องความเชื่อถือของเว็บไซต์ก่อนจะทำการซื้อประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคล โดยมีการศึกษาเนื้อหาและเปรียบเทียบสินค้าและบริการก่อนทำการซื้อสินค้าประกันอุบัติเหตุส่วนบุคคล เนื่องจากมองว่าสินค้าประกันเป็นสินค้าที่มีเงื่อนไขซับซ้อน จึงต้องการที่จะทำการศึกษาเกี่ยวกับเงื่อนไขรายละเอียด รวมไปถึงราคาก่อนตัดสินใจซื้อ เพราะถ้าหากศึกษารายละเอียดไม่ดีหรือละเอียดถี่ถ้วนพอ อาจทำให้พลาดในสิ่งที่ต้องการจากประกันอุบัติเหตุตัวนั้น ๆ ได้
This qualitative research aims to study the behaviours of online personal accident insurance buyers and factors that persuade consumers to utilize online channels. The analysis is done using insurance broker data that was collected through: in-depth Interviews of Frank Insurance Broker (Thailand) Co., Ltd. management and consumer groups who purchased personal accident insurance on the website: www.frank.co.th/en/Personal-Accident-Insurance, during the period of October-December 2019 The results of the research found that factors that impact the consumer’s decision-making to buy accident insurance online with an insurance broker, are the following: 1) risks in everyday life that may occur unexpectedly 2) losses incurred by others 3) plan risks in the event of an unexpected incident with oneself. Other factors found is that consumers also value the reliability of the website, with respect to the insurance details/information, before purchasing personal accident insurance. Consumers inform themselves through studying the details of each product and service offered, before deciding to purchase products such as personal accident insurance.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4638
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kamonnut_komo.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback