DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4634
|
Title: | แผนธุรกิจ ร้านอาหาร Enough Cafe and Restaurant |
Other Titles: | Business Plan for Enough Cafe and Restaurant |
Authors: | เพียงพอ คำสิงห์นอก |
Keywords: | แผนธุรกิจ ธุรกิจร้านอาหาร กลยุทธ์การตลาด การจัดการธุรกิจ Business Plan Cafe and Restaurant Marketing Strategies Business Management |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อเตรียมพร้อมในการดำเนินงาน และเป็นแนวทางธุรกิจให้ผู้กู้ หรือผู้ร่วมทุนสามารถขอกู้เงิน หรือระดมทุนมาลงทุนเพื่อประกอบธุรกิจที่ต้องการจะทำ ตลอดจนเพื่อลดความเสี่ยงในการดำเนินการธุรกิจ ซึ่งเป็นการวางแผนล่วงหน้าออกมาในรูปของการจัดทำแผนธุรกิจ โดยมีกำไรสุทธิในแต่ละปีสูงขึ้นมากกว่า 10 เปอร์เซ็นต์ของยอดขายและมีอัตราการเจริญเติบโตขึ้นเรื่อย ๆ
ผลการจากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ พบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือ ใช้เงินลงทุนต่ำกว่าคู่แข่งขัน เนื่องจากมีการใช้เงินทุนของเจ้าของ และที่ดินในการผลิตสินค้านั้น เป็นส่วนของเจ้าของ ในด้านของจุดอ่อน คือ ผู้บริหารยังมีประสบการณ์ไม่มากนักเกี่ยวกับการดำเนินธุรกิจร้านอาหาร โอกาส คือ พฤติกรรมการใช้ชีวิตของผู้คนในยุคปัจจุบันนี้ เริ่มหันมาท่องเที่ยว รับประทานอาหารกับครอบครัวในวันหยุด และถ่ายรูปมุมสวยงามลงใน Social Media จึงเป็นโอกาสในการทำการส่งเสริมการตลาดที่ดีทางออนไลน์ ซึ่งจะทำให้การเข้าถึงลูกค้าได้เร็วและสร้างการรับรู้ได้เร็วยิ่งขึ้น
จากการวิเคราะห์แผนกลยุทธ์ทางการตลาด แนวทางกลยุทธ์การเข้าถึงความต้องการของลูกค้า และกลยุทธ์การตั้งราคาเพื่อให้เหมาะสมกับกลุ่มเป้าหมาย จากการประเมินโครงการ การเริ่มลงทุนในธุรกิจนี้ใช้เงินลงทุนเริ่มต้นที่ 1,790,000 บาท ค่า NPV 1,563,104.78 เท่ากับ ค่า IRR 67 เปอร์เซ็นต์ และระยะเวลาการคืนทุน 1.5 ปี ดังนั้นโครงการนี้จึงเหมาะสมในการลงทุน The aim of this research is to propose a business plan to the investors and
raise the fund from venture capitalist in order to operate Enough Cafe and restaurant, a Thai fusion restaurant. Also, this paper includes risk mitigation and assessment for the business as well as the future plan. The business will grow incrementally with an increase in net profit of 10 percent from sales annually.
The result of business analysis shows that the main competitive advantage
of Enough Cafe and restaurant is at its cost. The restaurant has lower initial investment cost that other competitors. Thus, the land that the restaurant will be constructed on is an asset of the business owner. However, one of the weaknesses lies within an inexperienced business owner in this area of the industry. Nonetheless, the change in consumer behavior generates an opportunity for enough Cafe and restaurant. Due to the technological advancement, people tend to post and share their lifestyles via social media. Therefore, the restaurant will use digital marketing as a tool to raise consumer awareness and increase brand engagement.
According to marketing analysis, it is necessary to understand the customer needs in order to create the most effective pricing strategy. The initial investment of enough Cafe and restaurant is 1,190,000 baht. The net present value (NPV) is 1,563,104.78 baht with an internal rate of return (IRR) at 67 percent. The payback period of the project is 1 year and 5 months. Therefore, this project is suitable for an investment. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ ร้านอาหาร -- บริการอาหาร ร้านอาหาร Enough Cafe and Restaurant การจัดการร้านอาหาร พฤติกรรมผู้บริโภค มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ |
Advisor(s): | วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4634 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|