DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4630

Title: แผนธุรกิจการจำหน่ายไส้กรองรถยนต์ยี่ห้อ ซามูไร (SAMURAI)
Other Titles: Business plan for filter supplement brand Samurai
Authors: สิริรัตน์ อั้งเจริญวรกุล
Keywords: อุตสาหกรรมอะไหล่รถยนต์ทดแทน
อุตสาหกรรมไส้กรองรถยนต์
SAMURAI
Automotive replacement parts industry
Automotive air filter market
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจแผนธุรกิจการจำหน่ายไส้กรองรถยนต์ยี่ห้อ ซามูไร (SAMURAI) มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจ วิเคราะห์ความสามารถในการแข่งขันของธุรกิจ กำหนดกลยุทธ์และแผนดำเนินงานในการจัดตั้งธุรกิจ รวมไปถึงการวางแผนการเงินและการลงทุนของธุรกิจ เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคที่ต้องใช้รถยนต์ในปัจจุบัน ทั้งนี้จากการวิเคราะห์ปัจจัยภายนอกที่มีผลต่อธุรกิจ ทางด้านสังคมพบว่า ประชากรส่วนใหญ่มีความจำเป็นต้องใช้รถยนต์อย่างไม่สามารถหลีกเลี่ยงได้ ประกอบกับผลกระทบจากฝุ่น PM2.5 ที่เกิดจากกิจวัตประจำวัน อาทิเช่น การเผาไหม้จากโรงงาน การเผาไหม้จากเครื่องยนต์ดีเซล ฝุ่น PM2.5 นั้นสามารถซึมผ่านเข้าสู่รถยนต์ อีกทั้งยังส่งผลต่อสุขภาพ จึงเป็นเหตุให้มีความต้องการสินค้าที่มีคุณภาพ ในการกรองฝุ่น PM2.5 ไม่ให้เข้าสู่รถยนต์ได้ผลิตภัณฑ์ไส้กรองสำหรับรถยนต์ ยี่ห้อ ซามูไร (SAMURAI) จัดเป็นธุรกิจอะไหล่ทดแทน สำหรับรถยนต์ ไส้กรองอากาศแอร์สำหรับรถยนต์สามารถกรองฝุ่น PM2.5 ได้อย่างมีประสิทธิภาพ สินค้าผลิตจากวัตถุดิบที่มีคุณภาพได้มาตรฐานรับรอง อีกทั้งยังรวมถึงผลิตภัณฑ์ไส้กรองรถยนต์ประเภทอื่น ๆ ด้วยวิธีการจ้างผลิต (OEM) แผนการตลาดเน้นการใช้สื่อในช่องทางออนไลน์ และ ช่องทางออฟไลน์ รวมถึงช่องทาง โมเดิร์นเทรดที่เป็นศูนย์ซ่อมบำรุงรถยนต์ ช่องทางการจำหน่ายหลักเน้นไปที่ช่องทางออฟไลน์ซึ้งเป็นร้านตัวแทนจำหน่ายทั่วประเทศ โดยในปีแรกเริ่มที่ 40 สาขา โดยรายได้พึงประเมินในปีแรกคือ 30,000,000 บาท มีอัตรากำไรสุทธิ 2,834,878 บาท โดยในปีแรกคิดเป็น 9.45% ต่อปี
Business plan for auto parts supplement brand SAMURAI is conducted to access feasibility of entering the business, analyze business competitive landscape, determine business strategies and also comprehensive financial strategies in line with today’s consumer needs. The result of the study suggested that consumer still have need for a car but at the same time concerning high PM 2.5 levels arises. PM 2.5 which could have devastating effect on personal health nowadays is becoming more of a common problem for car users because PM 2.5 is occurred from activities of modern-day world; such as residual dust from factories and internal combustion engines, and be able to seep into a car through air vent. The pollution problem creates great demand for a high-quality passenger vehicle air filter that could prevent PM 2.5 from seeping into a car. For these reasons, there is a business opportunity in replacement parts of automotive industry. Samurai Filter not only supplies certified air filters that effectively filter out PM 2.5 but also other regular air filters. To minimize capital investment, the company has a business strategy to outsource manufacturing to OEM (Original Design Manufacturer). A marketing strategy is to promote SAMURAI brand through both online and offline channel as well as modern trade channel; automotive repair shops. The business focuses on offline distribution channels through dealer network nationwide. With 40 branches of dealers in the first year, the expected revenue is 30,000,000 baht with net profit of 2,834,878 bath or net profit margin of 9.45%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: รถยนต์--อะไหล่--การตลาด
รถยนต์--อะไหล่--การศึกษาเฉพาะกรณี
การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4630
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirirat.ungc.pdf7.74 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback