DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4623

Title: แผนธุรกิจร้านอาหารเหนือฟิวชั่น
Other Titles: Business Plan for Northern Fusion Food
Authors: ชาลิสา ไชยเสน
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจร้านอาหาร
อาหารภาคเหนือ
Business
Restaurant Business
Northern Fusion Restaurant
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ร้านอาหารโชว์เหนือ เป็นร้านอาหารเหนือฟิวชั่น ที่มีความผสมผสานของอาหารเหนือ ไทย และฝรั่ง ด้วยอัตราการเติบโตของร้านอาหารภายในกรุงเทพและปริมณฑล ซึ่งคาดว่าจะมีแนวโน้มเติบโตไม่ต่ำกว่า 5% ภายในปี 2561 มูลค่าธุรกิจร้านอาหารอยู่ที่ 420,000 ล้านบาท นอกจากเรื่องของภาพลักษณ์ของเมนูที่แตกต่างที่ดึงดูดลูกค้า รวมไปถึงกระแสที่ได้รับความนิยม ของการรับประทานอาหารที่มีความหลากหลาย ถูกหลักอนามัย สะอาด รสชาติที่ได้มาตรฐาน ซึ่งเป็นจุดแข็งของร้านอาหารโชว์เหนือ อีกทั้งร้านอาหารโชว์เหนือยังสามารถปรับเมนูอาหารและการบริการให้เข้ากับพฤติกรรมการบริโภคของคนกรุงเทพในปัจจุบันได้เป็นอย่างดี ผลการศึกษาข้อมูลทั่วไปของกลุ่มตัวอย่าง พบว่า คนส่วนใหญ่ในปัจจุบัน ให้ความสำคัญกับการสั่งซื้ออาหารผ่าน Delivery มากกว่าการทำอาหารรับประทานเองที่บ้าน ด้วยเหตุผลที่ว่า เนื่องจากในสถานการณ์ปัจจุบันคนส่วนใหญ่ ให้ความสำคัญเกี่ยวกับการรับประทาน ที่สด สะอาด เน้นการปรุง สุก ใหม่ทุกครั้งในการรับประทานอาหาร และเน้นความหลากหลายของอาหารทันสมัยอยู่ตลอด ซึ่งส่งผลทำให้เจ้าของธุรกิจเห็นความสำคัญกับอาหารเหนือฟิวชั่น ที่จะสามารถเจาะกลุ่มตลาดเป้าหมายได้ จึงตัดสินใจที่จะทำการศึกษาเกี่ยวกับร้านอาหารเหนือที่มีอยู่ในกรุงเทพ การศึกษาครั้งนี้มีข้อเสนอแนะคือ ร้านอาหารเหนือฟิวชั่น ให้ความสำคัญในด้านโภชนาการอาหาร รสชาติอร่อย สะอาด ราคาที่เหมาะสม เช่น แนะนำคุณค่าทางโภชนาการที่ควรได้รับในแต่วัน เพื่อให้สอดคล้องกับภาพลักษณ์ของร้านอาหารโชว์เหนือ ที่เน้นการให้บริการเพื่อให้ลูกค้าพึงพอใจมากที่สุด เนื่องจากร้านอาหารเหนือฟิวชั่น มีคู่แข่งที่เป็นร้านอาหารประเภทอื่นอยู่เป็นจำนวนมาก โดยมีเพิ่มบริการสั่งออนไลน์ และจัดส่งด้วยความรวดเร็ว มีการจัดทำโปรโมชั่น ผ่าน Facebook สื่อออนไลน์ต่างๆ เพื่อให้ข่าวสารถึงลูกค้าได้อย่างรวดเร็ว เน้นการอบรมพนักงานเพื่อให้บริการลูกค้าได้อย่างเต็มที่ และจัดสรรพื้นที่ในห้องครัวให้มีความสะอาด เพื่อสร้างภาพลักษณ์ที่ดี และการไว้วางใจของลูกค้าที่จะกลับมาใช้บริการอีก ธุรกิจอาหารเหนือฟิวชั่น เริ่มจากการที่ผู้เรียนมีความสนใจ มีความเชี่ยวชาญในด้านการทำอาหารเหนือ และมองเห็นโอกาสในการเปิดร้านอาหารเหนือฟิวชั่น จึงคิดรูปแบบธุรกิจที่จะนำเสนออาหารเหนือฟิวชั่นโดยเน้นขายแบบ Delivery อาหารที่มีความทันสมัย ผสมผสานของอาหารเหนือ ไทย ฝรั่ง ที่เหมาะสมกับความต้องการ และพฤติกรรมของผู้บริโภคในปัจจุบันนี้ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายนอกสำหรับธุรกิจอาหารเหนือฟิวชั่น ซึ่งร้านอาหารโชว์เหนือ สามารถแยกความแตกต่างของร้านอาหารเหนือฟิวชั่น กับร้านอาหารเหนือ ได้อย่างชัดเจนที่ว่าร้านอาหารเหนือฟิวชั่นจะเป็นร้านอาหารที่แสดงถึง ความชัดเจนของอาหารที่มีความผสมผสาน หรูหรา ทันสมัย มากกว่าร้านอาหารเหนือทั่วไป อีกทั้งร้านอาหารทั่วไป ร้านอาหารที่อยู่ในละแวกร้านอาหารโชว์เหนือ เป็นคู่แข่งกับร้านอาหารโชว์เหนือเช่นกัน การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในสำหรับธุรกิจอาหารเหนือฟิวชั่น ซึ่งร้านอาหารโชว์เหนือจะอ้างอิงถึงงานวิจัยร้านอาหารต่าง ๆ ที่อยู่ในปัจจุบันเป็นหลัก นำมาวิเคราะห์แนวทางของธุรกิจร้านอาหาร เพื่อตอบโจทย์กลุ่มลูกค้าเป้าหมายในปัจจุบัน แผนการตลาดธุรกิจอาหารเหนือฟิวชั่น ร้านอาหารโชว์เหนือ จะเน้นกลุ่มประชากรที่อาศัยอยู่ภายในกรุงเทพมหานคร มีรายได้ไม่ต่ำกว่า 15,000บาท กลุ่มคนที่ชอบสั่งอาหารผ่าน Application online และร้านอาหารโชว์เหนือจะมีการส่งเสริมการตลาดโดยการ ออกบู้ทอาหารตามห้างสรรพสินค้า เพื่อหากลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ส่งอาหารให้คนดังได้รีวิว อีกทั้งยังมีการจัดทำ Promotion เพื่อสร้างความน่าสนใจให้กับร้านอาหารโชว์เหนือ แผนการจัดองค์กรและบริหารทรัพยากรบุคคล ร้านอาหารโชว์เหนือ จะมีการเลือกคัดสรร พนักงานที่มีความรู้ ความเชี่ยวชาญในการเข้ามาทำงาน โดยเน้นจากประสบการณ์ในการทำงานเป็นหลัก เพื่อเป็นการสร้างความน่าเชื่อถือให้กับลูกค้า อีกทั้งยังมีการ ฝึกอบรมให้กับพนักงาน เพื่อส่งเสริมองค์กรให้แก่พนักงาน แผนดำเนินงาน ร้านอาหารโชว์เหนือ จะจัดตั้งอยู่ในย่านธุรกิจ แถวพระราม4 รูปแบบของการให้บริการ จะเน้นการให้บริการแบบห้องครัวที่มีสะอาด โปร่งสบาย เป็นหลักในการให้บริการ นอกจากนี้ยังมีกระบวนการ ในการสั่งซื้อวัตถุดิบสินค้า การเก็บสินค้าไปจนถึง การให้บริการลูกค้า แผนการเงิน ร้านอาหารโชว์เหนือ ใช้เงินการลงทุน 5,000,000บาท จากเจ้าของ 2 คนรวมกัน ร้านอาหารโชว์เหนือจะมีการประมานรายได้จากลูกค้า 100 คนต่อวัน ซึ่งระยะเวลาคืนทุนอยู่ที่ 1 ปี เดือน มูลค่าสุทธิ 2,181,609.59 ผลตอบแทนการลงทุน 34%
Show Nuea Restaurant A restaurant above fusion with a mix of Northern Thai and Western food with the growth rate of restaurants in Bangkok and its vicinity It is expected to grow at least 5% by 2018. The value of the restaurant business is 420,000 million baht. In addition to the image of different menus that attract customers. Including the current that is popular of eating a variety of foods Hygiene, clean, standard taste Which is the strength of the North Show restaurant In addition, Show Nuea restaurants are able to adapt food menus and services to suit the consumption habits of today's Bangkok residents as well. The results of the study of general information of the sample Found that most people today Place ordering more food through delivery than cooking at home. For that reason, because in the current situation most people Give importance to eating fresh, clean, focus on new cooking every time you eat. And always emphasize the variety of modern food which has resulted in business owners seeing the importance of food over fusion that will be able to penetrate the target market so decided to do a study of the northern restaurants available in Bangkok. This study has suggested that Northern Fusion Restaurant Focus on nutrition, delicious food, clean, reasonable price, such as introducing the nutritional value that should be received each day. To reflect the image of the North Show restaurant which focus on service to make customers satisfied the most As the restaurant above fusion There are many other restaurant competitors. With an added online ordering service and delivery with speed there are a promotion through Facebook, various online media. To deliver news to customers quickly focus on training staff to fully serve customers. And allocate space in the kitchen to be clean to create a good image and the trust of customers to come back to use the service again. A North Fusion Food Business It starts with the student's interest. With expertise in Northern cuisine and saw an opportunity to open a restaurant above fusion Therefore, thinking of a business model to offer food above fusion, focusing on modern food delivery. A blend of Thai Northern and Western food that suits your needs. And consumer behavior today Analysis of external environmental factors for the food business above fusion which the restaurant shows above Can differentiate the restaurant above fusion. With a Northern restaurant It is clear that restaurants above Fusion will be the ones that represent. The clarity of the food is a combination of luxury and modernity than any other northern restaurant. As well as general restaurants Restaurant in the North Show Restaurant It rivals North show restaurants as well. Analysis of internal environmental factors for the food business above fusion the show North restaurants mainly refer to the current research of restaurants. To analyze the approach of the restaurant business to meet the needs of current target customers North Fusion Food Business Marketing Plan Show Nuea Restaurant Will focus on population groups living in Bangkok they have an income of at least 15,000 baht. People who like to order food through the application online and at show restaurants North will have marketing promotion by Food booths in department stores To find target customers Deliver food to celebrities to review There is also a promotion to create more interesting for the North show restaurants. Organization plan and human resource management Show Nuea Restaurant There will be a selection. Knowledgeable staff Expertise in entering work with a focus on work experience In order to build credibility with customers It also has Training for employees to promote the organization for employees. Northern Show Restaurant Operation Plan It will be established in the business area in Rama 4 area. The service model will focus on the kitchen service that is clean and airy. There is also a process. In the purchase of raw materials, products Storage of products to Customer Service, Money Plan, Restaurant Show North Using an investment of 5,000,000 baht from 2 owners together. Show Nuea restaurant will have revenue estimates from 100 customers per day, the payback period is 1 year, month, net worth 2,181,609.59, 34% return on investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะ
อาหาร--ไทย (ภาคเหนือ)--การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านอาหารพื้นเมือง--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4623
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chalisa_chais.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback