DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4619

Title: แผนธุรกิจกาแฟควบคุมน้ำหนัก เช้ง คอฟฟี่ (Cheng Coffee)
Other Titles: Cheng coffee weight control coffee business plan
Authors: กนกวรรณ ใหมอ่อน
Keywords: กาแฟ
เช้งคอฟฟี่
แผนธุรกิจ
Business plan
Coffee
Cheng Coffee
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์กาแฟควบคุมน้ำหนัก เช้ง คอฟฟี่ (Cheng Coffee) เป็นธุรกิจเป็นประเภทซื้อมาขายไป จำหน่ายกาแฟควบคุมน้ำหนัก โดยการจัดทำแผนธุรกิจในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาค้นคว้าข้อมูลก่อนทำธุรกิจเพื่อใช้ เป็นแนวทางในการประกอบการตัดสินใจในการลงทุน และกำหนดกรอบทิศทางในการดำเนินธุรกิจ เพื่อศึกษาหาโอกาส ความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ แผนธุรกิจฉบับนี้ เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลทางด้านสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ เพื่อนำมาใช้เป็นแนวทางในการดำเนินการจัดทำแผนกลยุทธ์ทางการตลาด ผลการวิเคราะห์ พบว่า กาแฟควบคุมน้ำหนัก เป็นกาแฟสำเร็จรูป 3 in 1 ที่โดดเด่น ด้วยรสชาติ สารสกัดจาก "พริก" มีการส่งเสริมการขาย แนะนำแพ็คเก็ตใหม่ๆ เสนอต่อลูกค้า โฆษณาการให้ผลิตภัณฑ์และบริการต่อลูกค้า จากการศึกษาแผนธุรกิจร้านกาแฟควบคุมน้ำหนัก เช้ง คอฟฟี่ (Cheng Coffee) พบว่าในอุตสาหกรรมกาแฟควบคุมน้ำหนัก มีการแข่งขันค่อนข้างสูง และผู้บริโภคมีความต้องการรสชาดของกาแฟที่แปลกใหม่จากเดิม ซึ่งผู้ศึกษาได้มองเห็นโอกาสในการประกอบธุรกิจโดยเป็นการสร้าง เอกลักษณ์ คุณค่าให้กับตัวสินค้า เพื่อตอบสนองความต้องการของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย
Product business plan of Cheng Coffee weight control coffee is a trading business of weight control coffee. The objective of this business plan is to study data before conducting business. It can be used as a guideline in investment decision-making and specifying direction of the business to find opportunity and possibility in the business operation. This business plan is the data analysis on business environment to be used as a guideline in making market strategy. From the analysis result, it was found that the weight control coffee is a 3-in-1 instant coffee. It features the flavor from "chili" extract. The sale promotion was done by introducing new packets to customers and advertising of products and services to customers. From the study of Cheng Coffee weight control coffee business plan, it was found that in the weight control coffee industry, the competition is rather high, and consumers want new flavors that are different from the original. The author saw the opportunity in the business by creating uniqueness and value to the product to meet the need of the target customers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
กาแฟ--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4619
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanokwan.maio.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback