DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4559

Title: กลยุทธ์การสื่อสารเพื่อการโน้มน้าวใจของผู้ฝึกสอนนักกีฬาแบดมินตันทีมชาติไทย กรณีศึกษา เมย์ รัชนก อินทนนท์
Other Titles: Persuasive Communication Strategies of Thailand National Badminton Coach: A Case Study of May Ratchanok Intanon
Authors: กิตติภัค ดับทุกข์
Keywords: การสื่อสารเพื่อการโน้มน้าวใจ
การเจรจาต่อรอง
ผู้ฝึกสอน
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษากลยุทธ์การสื่อสารเพื่อการโน้มน้าวใจของผู้ฝึกสอนนักกีฬาแบดมินตันทีมชาติไทย กรณีศึกษา เมย์ รัชนก อินทนนท์ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารเพื่อการเจรจาต่อรองระหว่าง เมย์ รัชนก และผู้ฝึกสอน เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ศึกษาข้อมูลจากเอกสาร (Documentary Research) และการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) โดยเก็บข้อมูลจากผู้ให้ ข้อมูลสาคัญ 4 คน (Key Informants) โดยใช้วิธีเลือกแบบเฉพาะเจาะจง (Purposive Sampling) ผลการศึกษาพบว่า การสื่อสารเพื่อการโน้มน้าวใจของผู้ฝึกสอนด้านแบดมินตันและผู้ฝึกสอน ด้านวิทยาศาสตร์มีการใช้กลยุทธ์การสื่อสารเพื่อการโน้มน้าวใจกับเมย์ รัชนก ในช่วงการฝึกซ้อม ก่อนการแข่งขัน ระหว่างแข่งขัน หลังจบการแข่งขัน และเมื่อเกิดการเจรจาต่อรองกับเมย์ รัชนก ซึ่งผู้ฝึกสอนจะมีวิธีการสื่อสารเพื่อการโน้มน้าวใจเพื่ออธิบายถึงเหตุผลและความจำเป็นให้ เมย์ รัชนก เกิดความเข้าใจเพื่อให้นำมาซึ่งการปฏิบัติได้อย่างมีประสิทธิภาพ การเจรจาต่อรองของเมย์ รัชนก พบว่า ในการเจรจาต่อรองกับผู้ฝึกสอนด้านแบดมินตัน และผู้ฝึกสอนด้านวิทยาศาสตร์การกีฬาไม่ได้มีความแตกต่างมากนัก เพราะผู้ฝึกสอนทั้งสองด้านได้มี การปรึกษาถึงโปรแกรมการฝึกซ้อมเพื่อให้มีความสอดคล้องกับการเล่นของเมย์ รัชนก ซึ่งในการเจรจา ต่อรองจะเกิดเมื่อเมย์ รัชนก มีอาการบาดเจ็บที่เกินความสามารถในการรับมือได้ในขณะนั้น แต่ใน การเจรจาต่อรองเมย์ รัชนก ไม่ได้มีความคาดหวังให้คำตอบเป็นไปตามที่ต้องการ เมย์ รัชนก สามารถ ยอมรับและเข้าใจในเหตุผลของผู้ฝึกสอนได้เพราะเมย์ รัชนก ทราบว่าการออกโปรแกรมแต่ละครั้ง ผู้ฝึกสอนทั้งสองด้านทราบว่าโปรแกรมใดสามารถปรับเปลี่ยนได้
This case study is about communication strategies to persuade May Ratchanok, Thai national badminton player, to follow her coaches’ training programs and how May Ratchanok negotiate with them. This case study is a qualitative research through documentary research and in-depth interviews by collecting data from four key informants using purposive sampling method. The coaches and sport scientists use communication strategies to persuade May Ratchanok; pre-game, during game, post-game, and when they have to negotiate with her; by explaining the reasons and necessities in order to make her understand and follow the training programs effectively. The study also found that there is no difference when May Ratchanok negotiating with her coaches and sport scientists due to the fact that they are properly consulting with each other all the time to make the training programs consistent with May Ratchanok's playing style. The negotiating communication happens when May Ratchanok has an injury that is beyond her abilities to cope with at that point of time. May Ratchanok understands and accepts her trainers’ decisions even though her expectations are not met because she knows that her trainers carefully design the training programs to properly suit her.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): อริชัย อรรคอุดม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4559
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kittipak_dubt.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback