DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4540

Title: การศึกษาประสิทธิผลการโฆษณาบน Google Ads สำหรับธุรกิจ SME ผลิตภัณฑ์ ทำความสะอาดและดูแลรักษารถยนต์ แบรนด์ ยูทีไอ ตามช่วงเวลา
Other Titles: The comparative advertising effectiveness car care products’ participation Google Ads between periods
Authors: ปาละศักดิ์ เรืองศรี
Keywords: การตลาดออนไลน์
การทำโฆษณาบนแพลตฟอร์มกูเกิล
เครื่องมือค้นหา
การกำหนดคำค้นหา
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ เป็นงานวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษารูปแบบการทำการตลาดบนเครื่องมือค้นหาบนอินเทอร์เน็ต (SEM) ของธุรกิจทำความสะอาด และและดูแลรักษารถยนต์ แบรนด์ UTI ในพื้นที่ประเทศไทย 2) เปรียบเทียบช่วงเวลาของการทำโฆษณาบนแพลตฟอร์ม Google Ads ที่มีผลต่อการคลิกเพื่อดูข้อมูลในเว็บไซต์ ด้วยการทำโฆษณาบนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) ผ่านเครื่องมือค้นหา (Search Engine Marketing: SEM) กำหนดคำค้นหา (Keyword) เพื่อให้ได้ประโยชน์สูงสุดต่อแบรนด์ โดยมีการเปรียบเทียบช่วงเวลาที่ทำการโฆษณาว่า ช่วงวันและเวลาใดที่มีจำนวนการค้นหามากที่สุด แบ่งการเก็บข้อมูลเป็น 2 ช่วงเวลา คือ ช่วงวันที่ 1 มีนาคม ถึง 10 มีนาคม และวันที่ 21 มีนาคม ถึง 30 มีนาคม โดยใช้งบประมาณที่เท่ากัน คือ 1,000 บาท ต่อ Period และใช้ Google Analytics เพื่อตรวจสอบจำนวนผู้ที่เข้าชมเว็บไซต์ ระยะเวลาที่อยู่ในเว็บไซต์ ช่วงวันที่มีผู้เข้ามาชมเว็บไซต์ รวมถึงช่องทางที่มีผู้เข้ามาชมเว็บไซต์ ผลการทดลองเชิงเปรียบเทียบระหว่างช่วงเวลาบนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) จะเห็นได้ว่า ช่วงเวลาที่มีประสิทธิ์ผลในการเพิ่มจำนวนผู้เข้าชมเว็บไซต์และมีจำนวนการค้นหามากที่สุด คือช่วงวันที่ 1-10 มีนาคม 2563 เนื่องจาก ช่วงเวลาดังกล่าวเป็นช่วงที่กลุ่มเป้าหมายมีกำลังซื้อสินค้ามากกว่า ช่วงวันที่ 21-30 มีนาคม 2563 เนื่องจากช่วงเวลาดังกล่าว เป็นช่วงเวลาสิ้นเดือน ทำให้กลุ่มเป้าหมายเก็บเงินไว้ซื้อสินค้าที่จำเป็นต่อการดำรงชีวิตประจำวันมากกว่า โดยกลุ่มเป้าหมายที่เป็นเพศชาย มีการค้นหาข้อมูลมากกว่าเพศหญิง รวมถึงกลุ่มเป้าหมายที่มีการค้นหาข้อมูลส่วนใหญ่อยู่ในช่วงอายุ 25-44 ปี และช่วงเวลาที่โฆษณาแสดงผลดีที่สุด คือ เวลา 9.00-10.00 น. และเวลา 20.00-21.00 น. เป็นหลัก คำค้นหา (Keyword) ที่ถูกนำไปใช้ค้นหามากที่สุด คือ คำว่า “ล้างเครื่องยนต์” 23.6% รองลงมา คือ คำว่า “ล้างเครื่องยนต์รถยนต์” 16.1% และคำว่า “ราคาน้ำยาล้างห้องเครื่อง” 11.2% ตามลำดับ
This research is an experimental research. It aims to 1) study the Internet search engine marketing (SEM) model of a cleaning business. And maintain UTI brand cars in Thailand. 2) Compare the time of advertising on the Google Ads platform that affects the click to see information on the website. By doing advertising on the Google platform (Google Ads) through the search engine (Search Engine Marketing: SEM). Determine the search terms (Keyword). To get the most of the brand with comparison of advertising time which date and time range has the most number of searches the data collection is divided into 2 periods: 1-10 March 2020 and 21-30 March 2020 using the same budget of 1,000 baht per period and using Google Analytics to determine the number of visitors to the website. Length of stay on the site during the day when the website is visited including the channels that people visit the website comparative results of the time period on the Google Platform (Google Ads). It can be seen that the effective period of time increases the number of website visitors and the most searches is during 1-10 March 2020, since this period is the period where the target group has more purchasing power than the period March 21-30, 2020 due to this period is the end of the month causing the target group to save more money to buy necessary products for their daily life. By the male target group there are more searches than females, including the majority of the search audiences in the 25-44 age range, and the best ad times are 9:00 a.m.-10:00 p.m. and 8:00 p.m.-9:00 p.m. The most searched keyword was 23.6% "engine wash" followed by 16.1% "car engine wash" and 11.2% "engine room cleaner price" respectively. Keywords: Online Marketing, Google Ads, Searching Tools, Search Keywords Determination.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต--การศึกษาเฉพาะกรณี
การตลาดอินเตอร์เน็ต--วิจัย
รถยนต์--การทำความสะอาด--วิจัย
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4540
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
parasak_ruen.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback