DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4520

Title: การตลาดในเชิงผลประกอบการ (Performance Marketing) ของการเปรียบเทียบการโฆษณาผ่านช่องทางออนไลน์ (YouTube และ Facebook) ของลูกค้ากลุ่มที่สนใจสมัครเรียนหลักสูตรเกี่ยวกับธุรกิจการบิน
Other Titles: Performance marketing: The comparison of online advertising on YouTube and Facebook among customers interested in applying for the aviation business courses
Authors: พิภัทร โสตถิวิไลพงศ์
Keywords: การตลาดเชิงผลประกอบการ
การตลาดออนไลน์
โฆษณาออนไลน์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ เป็นงานวิจัยกึ่งทดลอง เปรียบเทียบการทําโฆษณาบนแพลตฟอร์มยูทูบ (YouTube Ads) และเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) ของลูกค้ากลุ่มที่สนใจสมัครเรียนหลักสูตรเกี่ยวกับ ธุรกิจการบิน มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาช่องทาง YouTube ที่มีผลนําไปสู่การตัดสินใจลงทะเบียน ในเว็บไซต์เพื่อรับการติดต่อจากเจ้าหน้าที่ฝ่ายขาย 2) ศึกษาช่องทาง Facebook ที่มีผลนําไปสู่การ ตัดสินใจลงทะเบียนในเว็บไซต์เพื่อรับการติดต่อจากเจ้าหน้าที่ฝ่ายขาย และ 3) ศึกษาและเปรียบเทียบประสิทธิผลของการโฆษณาบนแพล็ตฟอร์ม YouTube และ Facebook โดยเก็บข้อมูล ในช่วงวันที่ 1-15 กุมภาพันธ์ 2563 รวมระยะเวลา 14 วัน โดยใช้โปรแกรม Google Analytics ในการวิเคราะห์ผลข้อมูล ผลการวิจัย พบว่า แพลตฟอร์มที่มีประสิทธิผลสามารถเพิ่มจำนวนผู้เข้าเว็บไซต์ และสามารถทำได้ตามวัตถุประสงค์ คือ คลิกเพื่อลงทะเบียน (Apply Now) คือ เฟซบุ๊ก (Facebook Ads) มีจำนวน 849 คลิก ส่วน YouTube Ads มีจำนวน 154 คลิก เมื่อทำการเปรียบเทียบจากจำนวนคนที่เห็นโฆษณาและคลิกมายังหน้าเว็บไซต์ จากข้อมูลพบว่า ช่องทาง Facebook ดำเนินการตามวัตถุประสงค์ได้ดีกว่า YouTube เป็นอย่างมาก และการคลิกสุดท้ายที่ (Apply Now) เฟซบุ๊ก (Facebook Ads) ก็ยังทำหน้าที่ได้ดีกว่า แต่ในส่วนของแพลตฟอร์มยูทูป (YouTube Ads) สามารถ ช่วยในเรื่องของการรับรู้ได้ดีกว่า
This research was an experimental-based study by making a comparing between an effectiveness of YouTube Ads and that of Facebook Ads among customers who were interested in applying for the aviation business courses. The objectives of the study were 1) to examine an effectiveness of YouTube Ads on making a decision to register the aviation business courses on a website and to get a response back from sales staff, 2) to examine an effectiveness of Facebook Ads on making a decision to register the aviation business courses on a website and to get a response back from sales staff, and 3) to study and compare an effectiveness of online advertising on YouTube and Facebook. The data was collected between 1 and 15 February 2020 and 14 days were spent in total. The Google analytics tool was employed for data analysis. The findings revealed that Facebook Ads were more effective for increasing a number of website visitors and of website registers (Click the button “Apply Now”) than their counterparts, i.e. 849 clicks on Facebook and 154 clicks on YouTube. As for considering traffic from the advertisements to the website, Facebook still provided a better result and a greater number of website registers (Click the button “Apply Now” than YouTube. In order for raising awareness, unfortunately, digital marketing communicators should select YouTube Ads.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การจัดการตลาด--วิจัย
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต--การศึกษาเฉพาะกรณี
การบิน--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4520
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phiphat_sott.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback