DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4517

Title: แผนธุรกิจร้านเสื้อผ้าแบรนด์ (Wonderland)
Other Titles: Business plan for clothing brand (Wonderland)
Authors: รัตนาภรณ์ ชีระรมย์
Keywords: แผนธุรกิจ
เสื้อผ้า
เอกลักษณ์
business plan
clothing
identity
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจร้านเสื้อผ้าแบรนด์ (Wonderland) เป็นธุรกิจจำหน่ายเสื้อผ้าสตรีวัยเรียน และวัยทำงาน โดยการจัดทำแผนธุรกิจในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาค้นคว้าข้อมูลก่อนทำธุรกิจเพื่อใช้เป็นแนวทางในการประกอบการตัดสินใจในการลงทุน และกำหนดกรอบทิศทางในการดำเนินธุรกิจเพื่อศึกษาหาโอกาส ความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ แผนธุรกิจฉบับนี้ เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลทางด้านสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ และการศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภค เพื่อนำมาใช้เป็นแนวทางในการดำเนินการจัดทำแผนกลยุทธ์ทางการตลาด โดยจากการศึกษาค้นคว้าข้อมูลปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าของสตรีวัยเรียน และวัยทำงาน ซึ่งจากผลสำรวจกลุ่มตัวอย่างเพศหญิงอายุระหว่าง 15 ถึง 30 ปีจำนวน 110 คน และเก็บรวบรวมข้อมูลมาวิเคราะห์เชิงสถิติ ผลการวิเคราะห์ พบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่ตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าจากราคา ความชอบ และความมีเอกลักษณ์ของเสื้อผ้า และเน้นความแปลกใหม่ของแฟชั่น จากการศึกษาวิจัย แผนธุรกิจร้านเสื้อผ้าแบรนด์ (Wonderland) พบว่าในอุตสาหกรรมเสื้อผ้ามีการแข่งขันค่อนข้างสูง และผู้บริโภคมีความต้องการที่แปลกใหม่จากเดิมหนึ่งการแต่งกายที่มีความเป็นตัวของตัวเองมากขึ้น ซึ่งผู้ศึกษาได้มองเห็นโอกาสในการประกอบธุรกิจโดยเป็นการสร้างเอกลักษณ์ คุณค่าให้กับตัวสินค้า เพื่อตอบสนองความต้องการของกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย
The business plan of the brand clothing store (Wonderland) is a business selling clothes for school-aged and working women by creating this business plan with the objectives to study and research information before doing business in order to use as a guideline in making investment decisions and set the business direction framework to study for opportunities Business feasibility Marketing strategy planning by researching data for consumer marketing planning. Of school-aged and working-age women. A survey of 110 female sample groups aged 15 to 30 years and collected proposals. Analyzing the statistical analysis, the results show that most consumers decide to buy clothes based on price, preference and uniqueness of the clothes and emphasize the novelty of fashion. According to a research study of brand name clothing stores (Wonderland), it is found that the clothing industry is highly competitive and consumers have exotic needs. Saw the opportunity to run a business by creating a unique identity for products
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2563
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
สินค้าแบรนด์เนม--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
เสื้อผ้าสำเร็จรูป--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4517
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rattanaporn_chee.pdf4.17 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback