DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4481

Title: ประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลบนเฟซบุ๊กของร้านเชสเตอร์
Other Titles: Effectiveness of digital marketing communication on Facebook of Chester’s restaurant
Authors: ณิชากร รังษีสกรณ์
Keywords: ประสิทธิผล
เพจเฟซบุ๊ก
บูสโพสต์
ร้านเชสเตอร์
การตัดสินใจซื้อ
การมีส่วนร่วม
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลบน เฟซบุ๊กของร้านเชสเตอร์ 2) เพื่อศึกษาการมีส่วนร่วมของผู้บริโภคบนเฟซบุ๊กของเชสเตอร์ซึ่งการวิจัยนี้วิเคราะห์จากข้อมูลหน้าบ้านและหลังบ้าน ตั้งแต่เดือนกันยายน-พฤศจิกายน ตั้งแต่ปี พ.ศ. 2558-2562 โดยกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้ติดตามเฟซบุ๊กเพจร้านเชสเตอร์ โดยพบว่าการโฆษณาและการใช้เครื่องมือบนเฟซบุ๊ก เช่น การบูสโพสต์ หรือการใส่ปุ่ม Call to Action ส่งผลต่อยอดขายร้านเชสเตอร์ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในช่องทางบริการจัดส่ง ในส่วนของการวิเคราะห์การมีส่วนร่วม พบว่า เนื้อหาประเภทโปรโมชั่นมีความดึงดูดให้เข้ามามีส่วนร่วมมากที่สุด แต่จะสามารถนำไปสู่การตัดสินใจซื้อหรือไม่นั้น ขึ้นอยู่กับปัจจัยอื่นด้วย เช่น การตอบคำถามของแอดมินบนเพจเฟซบุ๊ก การคอมเมนต์ของบุคคลอื่น และความเข้าใจง่ายของเนื้อหา เป็นต้น
This study aimed to 1) study the effectiveness of Digital Marketing Communications on Chester’s Restaurant Facebook Page 2) study the customers’ engagement on Chester’s Restaurant Facebook Page. Front-end and back-end data from September 2015 to November 2019 were analyzed. The samples were Chester’s Restaurant Facebook Page followers. The results showed that Facebook Ads and Facebook Tools such as Boost Post and Call to Action affected to gross sales of Chester’s Restaurant, especially delivery service channel. The analysis of customers’ engagement showed that promotion content influenced the highest customer engagement, but not all decision leaded to a purchase. The purchase decision also depended on other factors such as answering question by page’s admin, comments from other followers, easily understandable content and so on.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4481
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nichakorn_rung.pdf4.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback