DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4474

Title: ประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านแพลตฟอร์ม “เฟซบุ๊ก” กับการใช้บริการของผู้บริโภค ร้านอาหาร “ส้มตำแฟร์สโตร์”
Authors: ฐิตารีย์ เปรมสุธีร์
Keywords: ประสิทธิผล
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
เฟซบุ๊ก
ผู้บริโภค
ร้านส้มตำแฟร์สโตร์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาประสิทธิผลของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบน เฟซบุ๊ก ว่ามีประสิทธิผลเป็นอย่างไร ตอบโจทย์ธุรกิจ หรือไม่ 2) เพื่อศึกษาความแตกต่างของการสื่อ การการตลาดดิจิทัล บนแพลตฟอร์ม เฟซบุ๊ก ในระยะเวลาที่กำหนดเพื่อดูยอดขายว่าเพิ่มขึ้นหรือไม่ และ 3) เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคของร้านอาหาร “ส้มตำแฟร์สโตร์” ผ่านแพลตฟอร์ม เฟซบุ๊ก และลูกค้าที่เข้ามารับประทานอาหารที่ร้าน “ส้มตำแฟร์สโตร์”การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) และ การวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) การวิจัย ในส่วน ของ เฟซบุ๊ก ตั้งแต่วันที่ 1 กันยายน 2562 ถึง 30 พฤศจิกายน 2562 ซึ่งจะวัดผลจาก การกดไลก์ คอมเมนต์ และกดแชร์ โดยดูจากการมีส่วนร่วม (Engagement) และจากบริการสั่งอาหาร (Food Delivery) ว่ามีผลทำให้ยอดขายเพิ่มขึ้นหรือไม่ ผลการศึกษาพบว่าเฟซบุ๊กมีประสิทธิผลในการทำการตลาดออนไลน์ได้ เพราะดูจากผลวิจัย พบว่าการทำการตลาดเฟซบุ๊กสามารถเพิ่มยอดขายได้ การทำการตลาดออนไลน์ผ่านเฟซบุ๊กของร้าน ครั้งนี้ สามารถเข้าถึงคนได้มากขึ้น จากคนที่ไม่รู้จัก สามารถรู้จักร้านส้มตำแฟร์สโตร์ได้มากขึ้น แม้ การวิจัยจะใช้ระยะเวลาเพียง 3 เดือน ผลที่ออกมายังสามารถวัดผลได้ในหลายด้าน ทำให้ผู้วิจัยเข้าใจ เรื่องคอนเทนต์ มากขึ้นว่าลูกค้าจะชอบแบบใด เช่น แบบวิดีโอ หรือแบบรูปภาพ แบบใดตอบโจทย์ มากกว่ากัน
This research had three objectives: 1) to study the effectiveness of digital marketing communication on Facebook whether it had an effective and answered business needs or not 2) To study the differences of digital marketing materials on Facebook for a specified period of time to see whether sales increase or not, and 3) to study consumers’ behavior of restaurants "Somtum Fair Store" through Facebook and customers who had food at the restaurant "Somtum Fair Store." This research is an experimental and qualitative Research. Research on the Facebook section from September 1, 2019 to November 30, 2019, measured results from “likes”, “comments” and “shares” based on engagement and from food ordering services (Food Delivery) which resulted in more sales or not. The results showed that Facebook had an effective in online marketing because based on the research, Facebook marketing could increase sales. Facebook online marketing of the store this time could reach more people. An unknown person could know more about Somtum Fair Store. Although the research took only three months, the results were measurable in many ways, enabling the researcher understand the content more what the customers liked, such as videos or pictures,which one was more suitable.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2563
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
เครือข่ายสังคมออนไลน์--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านอาหารพื้นเมือง--การตลาด
ส้มตำ--การตลาด
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4474
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Thitaree.Prem.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback