DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4469

Title: ประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบน Facebook Ads และ Google Ads กรณีศึกษาผลิตภัณฑ์เอสเซนซ์บํารุงผิวบริษัท เฟซแลบส์(ประเทศไทย) จํากัด
Other Titles: Effectiveness of Digital Marketing Communication On Facebook Ads and Google Ads, The Case Study of Essence Skincare Product, Face Labs (Thailand) Co., Ltd.
Authors: ณพัฐอร ฐิติฐาน์เดชน์
Keywords: เฟซบุ๊ก
กูเกิล
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงเปรียบเทียบเรื่อง ประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบน Facebook Ads และ Google Ads กรณีศึกษาผลิตภัณฑ์เอสเซนซ์บำรุงผิว บริษัท เฟซแลบส์(ประเทศไทย) จำกัด โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลุ่มเป้าหมายต่อการเข้าถึงเว็บไซต์ (Traffic) และการมองเห็น (Impression) ของโฆษณาเฟซบุ๊กและกูเกิล เพื่อวัดประสิทธิผลของทั้งสองแพลตฟอร์มในการทำโฆษณาออนไลน์ว่ากลุ่มเป้าหมายให้ความสนใจคลิกโฆษณาผ่านแพลตฟอร์มใดมากกว่า การเก็บรวบรวมข้อมูลของการทำโฆษณาผ่านเฟซบุ๊กและกูเกิลจะเริ่มตั้งแต่วันที่ 18 พฤศจิกายน 2562 ถึง 18 ธันวาคม 2562 โดยจะทดสอบการทำโฆษณาเป็นระยะเวลา 1 เดือน ติดตามผลสัปดาห์ละหนึ่งครั้ง รวมทั้งหมด 4 สัปดาห์ โดยแบ่งเป็น 2 แคมเปญ 1) โฆษณาทางเฟซบุ๊กในรูปแบบภาพนิ่ง (Image) โดยเก็บผลจาก Ad Manager 2) โฆษณาทางกูเกิลจะในรูปแบบแบนเนอร์ GDN (Google Display Network) โดยเก็บผลจาก Google Ads หลังจากครบหนึ่งเดือนผู้วิจัยจะดูรายงานผลของเว็บไซต์จากโปรแกรม Google Analytics ซึ่งวิธีนี้จะทำให้ผู้วิจัยทราบว่ากลุ่มผู้บริโภคที่เข้ามาเยี่ยมชมเว็บไซต์ของบริษัทเฟซแลบส์มาจากช่องทางใดมากกว่ากัน ผลการทดลองเพื่อเปรียบเทียบประสิทธิผลการโฆษณาบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Facebook) และกูเกิล (Google) พบว่า แพลตฟอร์มที่สามารถสร้างยอดผู้เข้าชมเข้ามาที่เว็บไซต์เฟซแลบส์ได้
มากที่สุด คือ กูเกิล ผ่านการทำโฆษณาในรูปแบบแบนเนอร์ (Google Display Network) เนื่องจาก
มีอัตราการแสดงผล (Impression) และยอดคลิกที่สูงกว่าแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก ซึ่งการทำวิจัยครั้งนี้จะสามารถช่วยให้ผู้ประกอบ การทราบแนวทางการเลือกใช้แพลตฟอร์มในการทำโฆษณาออนไลน์ได้ถูกต้องต่อไปในอนาคต คำสำคัญ: Facebook Ads, Google Ads, Google Display Network, Google Analytics,
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
This comparative research studied on effectiveness of digital marketing communication on Facebook Ads and Google Ads, the case study of essence skincare product, Facelabs (Thailand) Co., Ltd. The purpose of research was to study target group access the traffic of website and the visibility (Impression) of Facebook and Google ads in order to measure the effectiveness of both platforms in online advertising, which platform was more interested by the target audience. It also aimed to measure the effectiveness of both online advertising platforms interested by target group. The data of Facebook and Google advertisements were collected along one month from November 18, 2019-December 18, 2019, with follow-up once a week, and totally for four weeks. The data were divided into two campaigns: 1) Facebook Image ad format, Collecting the result from Ad Manager 2) Google Banner Ads on the Google Display Network, Collecting the result from Google ads. After 1 month, Researcher considered data report from Google Analytics program which can identify good performing campaign where Facelabs’s website visitors came from. The findings showed that the most effective platform that generated the most traffic and impression to Facelabs’s website was Google Banner Ads on the Google Display Network. This research is beneficial to entrepreneur for successful implementation of the best online advertising platform for business in the future. Keywords: Facebook Ads, Google Ads, Google Display Network, Google Analytics, Digital Marketing Communication
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
เครือข่ายสังคมออนไลน์--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
ครีมบำรุงผิว--การตลาด--วิจัย
ผู้บริโภคสตรี--ไทย--กรุงเทพฯ--วิจัย
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4469
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
napattaorn.thit.pdf999.15 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback