DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4466

Title: เปรียบเทียบประสิทธิผลของสื่อโฆษณาประเภทวิดีโอระหว่างโฆษณาประเภทขายแฝง และประเภทขายตรง ระหว่างกลุ่มนักศึกษาจบใหม่และกลุ่มนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย โดยชำระเงินโฆษณาผ่านกูเกิล (Google Ads) กรณีศึกษาคอร์ส "Interview in English Like-a-Pro" บนช่องยูทูป Exchanges with Jeynah
Other Titles: Compare the effectiveness of YouTube video advertising between passive and direct selling ads and between new graduates and high school students by paying advertisement via Google (Google ads) case study of "Interview in English Like-a-Pro" course through YouTube channel Exchanges with Jeynah
Authors: เจน่าห์ เลนน์ พาร์เมลี
Keywords: โฆษณาบนยูทูป
โฆษณาแฝง
โฆษณาตรง
สัมภาษณ์เป็นภาษาอังกฤษ
A/B Testing
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยอิสระนี้เป็นงานวิจัยเชิงทดลองเรื่องประสิทธิผลของโฆษณาวิดีโอเพื่อประชาสัมพันธ์คอร์สเรียนในหัวข้อการสัมภาษณ์เป็นภาษาอังกฤษ “Interview In English Like-a-Pro” ภายใต้โรงเรียน ภาษาเท็กซ์ แอนด์ ทอล์ค พหลโยธิน โดยลงโฆษณาบนยูทูปผ่านช่อง Exchanges with Jeynah และ ชำระค่าโฆษณาผ่านกูเกิล มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลลัพธ์จากการทำ A/B Testing ของโฆษณา แฝงและโฆษณาตรง และระหว่างกลุ่มเป้าหมาย 2 กลุ่ม ได้แก่นักศึกษาจบใหม่ และนักเรียนชั้นมัธยม ศึกษาตอนปลายและชั้นอุดมศึกษา เพื่อศึกษาว่าโฆษณาประเภทใดและกลุ่มเป้าหมายใดมีประสิทธิผลที่ ดีกว่า โดยวัดจากการมีปฏิสัมพันธ์ (Engagement) และมีการกระทำ (Conversion) ผลการวิจัยพบว่า โฆษณาประเภทขายแฝงที่มีเนื้อหาที่มี “คุณค่า” ต่อผู้รับชมแสดงประสิทธิผล การมีปฏิสัมพันธ์ที่ดีกว่า ส่วนคลิปโฆษณาประเภทขายตรงที่มีเนื้อหาที่สื่อวัตถุประสงค์ที่ชัดเจนแสดงผลลัพธ์ ที่ดีกว่า สามารถดึงดูดให้ผู้รับชมโฆษณาสนใจและเกิดการกระทำได้ ส่วนผลลัพธ์ระหว่าง 2 กลุ่มเป้าหมาย ที่มีการตั้งค่าและเนื้อหาแตกต่างกันที่ อายุ โครงเรื่อง ชื่อหัวข้อ ภาพ และคีย์เวิร์ดเพื่อสื่อสารให้ตรงใจและ ตรงกับพฤติกรรมของกลุ่มเป้าหมายพบว่ากลุ่มนักศึกษาจบใหม่มีความสนใจพัฒนาทักษะความรู้ผ่านโฆษณาแฝง และมีปฏิสัมพันธ์มากที่สุด แต่กลุ่มนักเรียนซึ่งอยู่ในช่วงเตรียมตัวสอบเข้าศึกษาต่อมีการคลิกต่อไปที่เว็บไซต์ และสอบถามรายละเอียดเพิ่มเติม ดังนั้นจึงนำผลวิจัยในครั้งนี้มาวิเคราะห์ได้ว่าการทำโฆษณาประชาสัมพันธ์ ธุรกิจและบริการผ่านแพลตฟอร์มยูทูปสามารถสร้างแสดงผลลัพธ์ได้ตามวัตถุประสงค์ที่กำหนด หากผู้ ประกอบการเข้าใจถึงพฤติกรรมของผู้บริโภคและสามารถเลือกใช้รูปแบบและการตั้งค่าโฆษณาได้อย่างถูกวิธี
This independent research is an experimental research in the subject of “effectiveness of video advertising for promoting learning course in the topic of "Interview in English Like-a-Pro" under the Text and Talk School, Phahonyothin, by advertisement on YouTube through YouTube channel Exchanges with Jeynah and paying advertisement via Google. It aims to compare the result from A/B Testing of passive and direct selling ads and between newly graduated students and high school students in order to study that which advertisement and which targeted group have better efficiency by measuring the Engagement and Conversion. The research found that passive selling advertisement having “Value” content to audiences showed better conversion effectiveness. However, advertisement clip with direct selling having engagement content showed better result by drawing audiences’ attention to watch advertisement and follow. The outcome between 2 targeted groups which were set and had different content depending on age, storyline, title, pictures, and keywords to rightly communicate and suitable to behavior of targeted groups found that newly graduated students were interested in developing knowledge skills through passive advertisement and the most engagement. However, students who had been preparing for entrance examination clicked further to the website and asked for more information. Therefore, the research was analyzed that business relation advertisement and services through YouTube platform could determine the desired outcomes if entrepreneur understood consumer’s behavior and could rightly choose patterns and set advertisement.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: โฆษณาทางวีดิทัศน์--การศึกษาเฉพาะกรณี
โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต--การศึกษาเฉพาะกรณี
โฆษณาแฝง--การศึกษาเฉพาะกรณี
โฆษณา--การศึกษาเฉพาะกรณี
การชำระเงิน--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ทิวา พาร์ค
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4466
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jeynah.parm.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback