DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4444

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดที่ส่งผลให้ผู้บริโภคตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานที่ Co-working Space กรณีศึกษา Too Fast To Sleep
Other Titles: Marketing Communication Strategies that Make Consumers Decide to Use Co-working Space: A Case Study Too Fast To Sleep
Authors: ฤทัยชนก จ้อยบำรุง
Keywords: Co-working Space
กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
ผู้บริโภค
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่อง “กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดที่ส่งผลให้ผู้บริโภคตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานที่ Co-working Space กรณีศึกษา Too Fast To Sleep” มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารตลาดผ่านสื่อออนไลน์ที่ส่งผลให้ผู้บริโภคตัดสินใจใช้สถานที่ Co-working Space ของ Too Fast To Sleep 2) เพื่อศึกษาความต้องการของผู้บริโภคว่าต้องการใช้บริการ Co-working Space ของ Too Fast To Sleep และ 3) เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการก่อตั้งธุรกิจให้บริการสถานที่ Co-working Space ผู้วิจัยได้ทำการศึกษาข้อมูลในเชิงคุณภาพ โดยการวิเคราะห์ข้อมูลผ่านสื่อ เฟซบุ๊ก ร่วมกับการสังเกตการณ์ระหว่างสัมภาษณ์ผู้บริโภคที่ใช้บริการสถานที่ Co-working Space จำนวน 10 ท่าน ผลการศึกษาพบว่า Co-working Space ของ Too Fast To Sleep มีกลยุทธ์การสื่อสารตลาด ผ่านช่องทางในการประชาสัมพันธ์ทางสื่อโซเชียลมีเดียต่าง ๆ คือ เฟซบุ๊ก อินสตาแกรม ไลน์ ด้านการประชาสัมพันธ์การจัดกิจกรรมส่งเสริมทางการตลาด คือ การเชิญชวนให้ร่วมกิจกรรมส่งเสริม ช่วงแนะนำสินค้าใหม่ การจัดโปรโมชั่นต่าง ๆ กิจกรรมเกี่ยวกับความรับผิดชอบต่อสังคมและ สิ่งแวดล้อมขององค์กร (CSR) ด้านปัจจัยความต้องการของผู้บริโภคในการใช้บริการ Co-working Space ได้แก่ 1) ด้านความสะดวก 2) ด้านบรรยากาศ และ3) ด้านสิ่งอำนวยความสะดวก ปัญหาที่ ผู้บริโภคพบขณะใช้ใช้บริการ Co-working Space คือ 1) เสียงรบกวนของผู้ที่มาใช้บริการ และ 2) ปัญหาการทิ้งขยะไม่เป็นที่ และเป็นการทำลายบรรยากาศในการทำงาน วิธีการแก้ปัญหา คือ ให้ทางร้านใช้วิธีการติดป้ายขอความร่วมมือในการทิ้งขยะให้เป็นที่ หรือมีพนักงานที่มีหน้าที่รับผิดชอบในส่วนนี้ ความเป็นไปได้ของการก่อตั้งธุรกิจให้บริการสถานที่ Co-working Space คือ 1) บรรยากาศที่เอื้อต่อการมาใช้บริการ 2) สถานที่สะดวกต่อการเดินทาง 3) สินค้าและการบริการ Co-working Space และ 4) ความร่วมมือในการลงทุน การมีพันธมิตรทางธุรกิจ หรือเครือข่ายทางธุรกิจที่ดี
The research "Marketing Communication Strategies that Make Consumers Decide to Use Co-working Space: A Case Study Too Fast To Sleep" had three objectives: 1) To study online marketing communication strategies that cause consumers to decide to use the Co-working Space of Too Fast To Sleep, 2) To examine the needs of consumers that want to use Co-working Space of Too Fast To Sleep, and 3) To study the possibility of establishing a Co-working Space service business. The researcher used qualitative research by analyzing the data through Facebook media and observing interviewees while interviewing 10 of them who used the Co-working Space. The results showed that “Too Fast To Sleep” co-working space had marketing communication strategies, using public relations channels on social media such as Facebook, Instagram and Line. In terms of public relations, marketing promotion activities were invitations to participate in promotional activities for introducing new products, arranging promotions, and activities regarding corporate social responsibility and environment (CSR). Factors of consumer demanding for co-working space were 1) convenience, 2) atmosphere, and 3) facilities. Problems that consumers encountered while using the Co-working Space were 1) the noise of the users, and 2) the problem of unregulated littering and disrupting the working atmosphere. The solution was to have the shop used a signboard asking for cooperation in littering in the designated area or have staff responsible for this part. The possibility of establishing a Co-working Space service business was 1) atmosphere conducive to use of services 2) convenient location for traveling 3) Co-working space products and services, and 4) investment cooperation having business partners or good business network.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--วิจัย
การจัดการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--วิจัย
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4444
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ruthaichanok_joyb.pdf7.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback