DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4441

Title: การศึกษาประสิทธิผลของการมีส่วนร่วมของการโฆษณาผ่านเฟซบุ๊กและอินสตาแกรม กรณีศึกษา Collude Clothes
Other Titles: The effectiveness of engagement on Facebook ads and Instagram ads, the case study of Collude Clothes
Authors: ณธีภัสร์ ดิษยาไตรพัฒน์
Keywords: แพลตฟอร์ม
Facebook Ads
Instagram Ads
การมีส่วนร่วม
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงเปรียบเทียบประสิทธิผลของการมีส่วนร่วมของการโฆษณาผ่าน เฟซบุ๊กและอินสตาแกรม กรณีศึกษา Collude Clothes โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เพื่อศึกษาการมีส่วนร่วมของการโฆษณาผ่านเฟซบุ๊ก Collude Clothes (2) เพื่อศึกษาการมีส่วนร่วมของการโฆษณาผ่านอินสตาแกรม Collude Clothes และ (3) เพื่อเปรียบเทียบการมีส่วนร่วมของการโฆษณาผ่าน เฟซบุ๊กและอินสตาแกรม Collude Clothes งานวิจัยนี้ใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research Method) ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งประกอบไปด้วย การทดลองโฆษณาผ่านเฟซบุ๊ก (Facebook Ads) และการทดลองโฆษณาผ่านอินสตาแกรม (Instagram Ads) ผ่านโปรแกรม Ads Manager โดยการใช้เนื้อหา 3 ประเภท ได้แก่ เนื้อหาแบบ Promotional โดยใช้โปรโมชั่นและภาพสินค้า, เนื้อหาแบบ Lookbook โดยใช้นางแบบ และเนื้อหาแบบ Video โดยใช้วิดีโอเกี่ยวกับสินค้า และนำผลลัพธ์ในการทดลองมาคำนวณหาอัตราการมีส่วนร่วมโดยการแสดงผล (Engagement rate by impression) ของทั้ง 2 แพลตฟอร์ม ผลการทดลองพบว่า เนื้อหาประเภท Promotional มีประสิทธิผลในการสร้างการมีส่วนร่วมได้ดีที่สุดทั้งบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก และอินสตาแกรม แต่เนื้อหาประเภท Video มีการแสดงผล (Impression) มากที่สุดบนแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก และอินสตาแกรม และเมื่อนำผลลัพธ์รวมของเนื้อหา 3 ประเภทมาคำนวณหาค่าเฉลี่ยอัตราการมีส่วนร่วมโดยการแสดงผลพบว่า อินสตาแกรมมีประสิทธิผลในการสร้างการมีส่วนร่วมมากกว่าเฟซบุ๊ก แต่เฟซบุ๊กมีการแสดงผล (Impression) ที่มากกว่าอินสตาแกรม เนื่องจากเนื้อหาทั้ง 3 ประเภท และทั้ง 2 แพลตฟอร์มมีประสิทธิผลในแง่มุม ที่แตกต่างกัน จึงมีความสําคัญที่ต้องใช้ควบคู่กันไป
This comparative research paper focuses on the Effectiveness of Engagement on Facebook Ads and Instagram Ads, The Case Study of Collude Clothes aims to (1) study the engagement on Facebook Ads of Collude Clothes. (2) study the engagement on Instagram Ads of Collude Clothes. And (3) compare the engagement on Facebook Ads & Instagram Ads of Collude Clothes. The researched applied Experimental Research Method in collecting the data as follows, advertising experiment on Facebook and advertising experiment on Instagram through the Ad Manager By using 3 types of content which are Promotional content, Lookbook content and Video content. And use the experimental result to calculate the engagement rate by impression on both platforms. The experimental result shows that Promotional content is the most effective on both Facebook and Instagram platforms, but Video content has the most impression on Facebook and Instagram platforms. And when taking the combined results of 3 types of content to calculate the average engagement rate by impression, shown that Instagram has more effective than Facebook, but Facebook more impression than Instagram. 3 types of content and both platforms are effective in different angle. Therefore it is essential to be used simultaneously.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4441
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Natipat_Dits.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback