DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4327

Title: แผนธุรกิจร้านนวดแผนไทย
Other Titles: Business Plan for Thai Massage
Authors: วันวิสาข์ กานดา
Keywords: แผนธุรกิจร้านนวดแผนไทย
กลยุทธ์การตลาดด้านการสร้างความแตกต่าง
กลยุทธ์ทางการตลาดด้านการเป็นผู้นำด้านต้นทุน
กลยุทธ์การตลาดด้านการมุ่งเน้นตลาดเฉพาะ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์ 1. เพื่อศึกษาสภาพแวดล้อมภายในองค์กร รูปแบบการบริหารจัดการกลยุทธ์ธุรกิจและกลยุทธ์การตลาดของสถานบริการนวดแผนไทย ร้านนวดแผนไทย ผ่อนคลาย สบายอารมณ์ 2. เพื่อศึกษาวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายนอกที่ส่งผลต่อการดำเนินธุรกิจ บริการนวดแผนไทย และ 3. เพื่อกำหนดกลยุทธ์ธุรกิจและกลยุทธ์การตลาดที่มีประสิทธิภาพต่อ สถานที่บริการนวดแผนไทยร้านนวดแผนไทย ผ่อนคลาย สบายอารมณ์ ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับผู้ตอบ แบบ สอบถามจำนวน 400 คน และมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจเพื่อ จัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยกลยุทธ์การตลาด พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุดคือ กลยุทธ์การตลาดด้านการเป็นผู้นำด้านต้นทุนในด้านราคาผลิตภัณฑ์สมุนไพร เช่น ครีมพอกหน้า สมุนไพรขัดตัว มีราคาต่ำกว่าสถานบริการอื่นอยู่ในระดับมากที่สุด (x̄ = 4.14, S.D.= .785) กลยุทธ์การตลาดด้านการมุ่งเน้นตลาดเฉพาะด้านการบริการนวดตัว/นวดฝ่าเท้า อยู่ในระดับมาก (x̄ =4.13, S.D.= .817)และกลยุทธ์การตลาดด้านการสร้างความแตกต่างในด้านท่านวดแตกต่างจากสถานบริการอื่นอยู่ในระดับมากที่สุด (x̄ =4.07, S.D.= .870) เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจร้านนวดแผนไทย พบว่ามีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์สูงเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน 6,865,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 1,164,775.06 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 33% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 0.057 ปี
This objective of Business are to;1) investigate environment within organization, business management strategies and marketing strategies for Sabai-Arom; 2) analyze external environment that affected Thai massage business management and; and 3) formulate effective business strategies and marketing strategies for Sabai-Arom. This business plan is conducted by providing questionnaires for 400 samples. Analysis the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the business to lead the creation of strategies to manage business. The results revealed that most of respondents focused on Marketing strategy in the cost leadership of herbal products as facial mask, herbal body scrub that has lower price than other service providers (x̄ = 4.14, S.D. = .785). Marketing Strategy Focusing on the specific market of body massage / foot massage .(X̄ = 4.13, S.D. = .817). Marketing strategies in product differentiation for massage service is different from other shop. (x̄ = 4.07, S.D. = .870). Considering the possibility of investing in Thai Massage business, the return on investment is quite high level for investment. The investment budget is about 6,865,000 baht with net present value (NPV) is 1,164,775.06 baht, an internal rate of return (IRR) of 33.30% and payback period of 0.057 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การนวด
ผลิตภัณฑ์สมุนไพร
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4327
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Wanwisa_kand.pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback