DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4323
|
Title: | แผนธุรกิจที่พัก เชอวาล บูทิค อินน์ |
Other Titles: | ฺBusiness Plan for Cheval Boutique Inn |
Authors: | วชิรพงศ์ ณ ระนอง |
Keywords: | ที่พัก แผนธุรกิจที่พัก |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์คือ เพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมและปัจจัยที่นักท่องเที่ยวให้
ความสำคัญต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ Cheval Boutique Inn เพื่อกำหนดรูปแบบธุรกิจ
และแผนการตลาดที่เหมาะสมกับการดำเนินธุรกิจ ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการ
วิเคราะห์สิ่งแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์คู่แข่ง การวิจัยตลาด โดยใช้วิธีแบบสอบถาม
นักท่องเที่ยวในจังหวัดเชียงใหม่และจังหวัดใกล้เคียง จำนวน 400 คน และใช้วิธีการวิเคราะห์
เนื้อหาในการวิเคราะห์ข้อมูล
จากผลการวิเคราะห์พบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือ ทำเลของโรงแรมจุดเด่นที่ทำให้หา
โรงแรมง่ายที่สุดคือ อยู่ตรงย่านเมืองเก่าท่าแพถือเป็นทำเลที่สามารถสื่อสารกับกลุ่มเป้าหมายได้
โดยตรง จุดอ่อน คือ กลุ่มเป้าหมายที่เพิ่มขึ้นมาแต่ยังค่อนข้างจำเพาะเจาะจงอาจทำให้ชื่อเสียง
ของ Cheval Boutique Inn ไม่สามารถแพร่หลายได้อย่างรวดเร็ว ขณะที่โอกาส คือ รัฐบาลมี
การส่งเสริมการท่องเที่ยวอย่างต่อเนื่องและอุปสรรคคือ การเมืองในประเทศไทยยังคงไม่สงบ
การแข่งขันอยู่ในระดับสูงโดยคู่แข่งที่สำคัญ คือ Le Naview @Prasingh ที่มีการบริการครบครัน
ใกล้แหล่งท่องเที่ยวสำคัญ ราคาไม่แพงและ ห้องพักมีความสวยงามแปลกตา สำหรับผลการวิจัย
ตลาดมีข้อเสนอแนะว่า Cheval Boutique Inn จำเป็นต้องมีบริการด้านอื่น ๆ เพิ่มเติมเช่น
ห้องสปา ไกด์นำเที่ยวแบบ One day ข้อมูลเกี่ยวกับรายละเอียด Cheval Boutique Inn ให้มี
ข้อมูลเยอะๆ มีภาพถ่ายหลากหลาย และโปรโมทช่องทางเพิ่มขึ้น เช่น การออกบูทเยอะขึ้น มี
โปรโมชั่นหลากหลายมากขึ้น และควรมีการจัดทำสิ่งของที่ระลึกและสิ่งแปลกใหม่ที่น่าสนใจ
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนเพื่อจัดทำธุรกิจ Cheval Boutique Inn
พบว่ามีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในระดับสูงเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน
11,900,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) เท่ากับ 8,153,432 บาท มีอัตรา
ผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 71 % ระยะเวลาคืนทุน 8 เดือน The objectives of this business plan were to investigate the behavior
and factors that the visitor is caused to make a decision on selecting an
overnight service in Cheval Boutique Inn. This would help a proper design for
business model and marketing strategy. The questionnaire for 400 participants of
which are among the travelers to Chiang Mai province and nearby regarding on
data analysis of business environment, business competitor and market research
was used.
It was found that the business strength is yet the location in Tha Phae
ancient town where is accessible for the target group while the weakness is the
limited visitors which has increased in numbers and who know Cheval Boutique
Inn have not been acknowledged. The opportunity is the Thai government has
remained intact on the promotional scheme of Tourism business while the
threat falls into inevitably political unrest. The major business competitor is Le
Naview @Prasingh where its location and coverage services are surrounded by
the sightseeing-tourism attractions as well as its reasonable service charge and
different design of colorful residential rooms. Regarding the market research, it
was suggested that Cheval Boutique Inn should be decorated with additional
room designs in Spa along with a one-day guide service when access of IT
platform of Cheval Boutique Inn related to coverage business, attractive business
promotions associated with via on site booth, gift voucher, residential images
and other trendy services should be prompted in hand.
ซ
It was also suggested that the investment of service business for Cheval
Boutique Inn would be determined as a high return on investment for business
run through its term. With a capital budget of 11,900,000 (eleven million and
nine hundred thousand THB), a Net Present Value would be 8,153,432 (eight
million one hundred fifty-three thousand and four hundred thirty-two THB) when
an IRR would be at 71 % and a payback would be around eight-month time. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | ที่พักนักท่องเที่ยว การจัดการโรงแรม การวางแผนธุรกิจ |
Advisor(s): | สุมนา ธีรกิตติกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4323 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|