DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4270

Title: แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์ลิปสติกผสมสีด้วยตัวเอง
Other Titles: Business plan for model D.I.Y lipstick
Authors: ณัฐวรา สะอาดเอี่ยม
Keywords: ลิปสติกผสมสีด้วยตัวเอง
ลิปสติก
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจฉบับนี้ เพื่อให้ความรู้เกี่ยวกับการออกแบบผลิตภัณฑ์สีลิปสติกให้มีความหลากหลาย การใช้ความคิดสร้างสรรค์ให้ตรงตามความต้องการของผู้บริโภค รวมถึงการประหยัดต้นทุนที่ได้มาก จากการใช้สีลิปสติกเพียงแค่แม่สีทั้ง 5 สี เช่น สีดำ สีแดง สีขาว สีเหลือง และสีน้ำเงิน ประเภทของธุรกิจ คือ ธุรกิจที่ต่อยอดความคิดสร้างสรรค์ผลิตภัณฑ์เดิมให้มีความน่าสนใจ และตอบสนองความต้องการของลูกค้าเกี่ยวกับสีลิปสติกใหม่ ๆ ซึ่งดำเนินการเกี่ยวกับสร้างสรรค์สีลิปสติกให้ตรงตามสีที่ลูกค้าต้องการ โดยการเลือกผสมสีเอง ประเภทข้อมูลที่นำมาใช้ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้จากการสำรวจความคิดเห็นพฤติกรรมผู้บริโภค จากผู้ที่มีส่วนได้ส่วนเสียที่เกี่ยวข้อง จำนวน 250 คน ประกอบด้วยการใช้แบบสอบถามออนไลน์ในการทำแผนธุรกิจดังกล่าว ผลสรุปของแผนธุรกิจกล่าวแผนธุรกิจครั้งนี้ เป็นแผนธุรกิจที่เกี่ยวข้องกับการเริ่มทำธุรกิจที่ต่อยอดจากธุรกิจเดิม คือ ธุรกิจเป็นประเภทการออกแบบผลิตภัณฑ์ลิปสติก ที่ทุกคนสามารถผสมสีตาม Counter Brand ตามความต้องการเมื่อถูกใจสีไหนก็สามารถสั่งซื้อลิปสติกสีที่ถูกใจได้ทันทีจุดเด่นของผลิตภัณฑ์นี้ คือ จะมีแม่สีลิปสติกทั้ง 5 สี ได้แก่ สีดำ สีแดง สีขาว สีเหลือง และสีน้ำเงินโดยผลิตภัณฑ์ลิปสติกจะมีสีให้เลือกผสมมากกว่า 70 แบบ การปรับปรุงพัฒนาผลิตภัณฑ์จากสีลิปสติกให้มีประโยชน์จากการใช้งานมากขึ้น อย่างไรก็ตามเราต้องคำนึงถึงลูกค้าที่ใช้สินค้าจากร้านเรามากยิ่งขึ้น เพื่อให้ผลิตภัณฑ์มีคุณภาพและโดดเด่นมากที่สุด ลิปสติกควรปราศจากสาร Gluten และสาร Paraben ควรมีส่วนผสมที่เป็น Organic สามารถใช้ได้อย่างปลอดภัยมั่นใจได้ว่าริมฝีปากคุณจะได้รับการดูแลจากธรรมชาติ มีวิตามิน E ที่ช่วยบำรุงให้ริมฝีปากไม่หมองคล้ำ และได้รับความชุ่มชื้นอยู่ตลอดเวลา
The purpose of this business plan was to provide knowledge about the design for diverse lipstick color products, using creativity to response to the customers’ needs, the cost savings from using only 5 main lipstick colors, including black, red, white, yellow and blue. The type of business builds the creativity for interesting product from the original one to response to the customers’ needs for new lipstick colors, by creating and mixing lipstick colors to match the customers’ desired colors. The data used in the preparation of this business plan is based on an opinion survey on consumers’ behavior from 250 relevant stakeholders, using online questionnaires. The summary indicated that this business plan is to develop a business from the original one, which is a lipstick product design, where everyone can mix colors according to the Counter Brand as needed, and immediately order the created lipstick with perfect color. The highlight of this product is that there will be 5 main lipstick colors, including black, red, white, yellow and blue, which can create over 70 product variations, for more functional lipstick products. However, as we consider most about our customers, in order to provide the highest quality and outstanding products, our lipstick should be free from Gluten and Paraben, and packed with safe organic ingredients for natural care, containing vitamin E that helps nourishing, brightening and softening the lips at all time.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ลิปสติก
เครื่องสำอาง
ลิปสติก -- สี
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4270
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natwara_saar.pdf4.02 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback