DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4268

Title: แผนธุรกิจ PMB อาคารพาณิชย์ให้เช่า
Other Titles: Business plan for PMB shop house rental
Authors: ณคชา วงษ์ศรี
Keywords: ราคา
ความพึงพอใจ
อาคารพาณิชย์
ให้เช่า
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจ PMB โครงการอาคารพาณิชย์ให้เช่าที่จะดำเนินธุรกิจขึ้นมาใหม่นี้ เริ่มจากผู้จัดทำซึ่งมีที่ดินของตนเองอยู่ก่อนแล้วและเล็งเห็นโอกาสทางธุรกิจ โดยสถานที่ที่จะสร้างอาคารพาณิชย์ให้เช่านั้นบริเวณใกล้เคียงเป็นชุมชน มีผู้อาศัยอยู่รอบๆจำนวนมาก มีคมนาคมที่สะดวกเนื่องจากมีถนนล้อมรอบ อยู่ใกล้กับถนนสายหลักหลายเส้นทาง และใกล้กับบริเวณทางขึ้นลงทางด่วน จึงทำให้สะดวกแก่การเดินทาง ในการจัดทำแผนได้มีการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมธุรกิจในระดับมหภาค การวิเคราะห์การแข่งขัน คู่แข่งขัน และสภาพอุตสาหกรรม รวมไปถึงจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคทางธุรกิจ นอกจากนี้ยังมีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถามเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายในการเช่าอาคารพาณิชย์จำนวน 101 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างที่ไม่ใช่ความหน้าจะเป็น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้องมูลเบื้องต้น คือ ค่าไคสแควร์และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (ANOVA) ผลการศึกษาพบว่า PMB โครงการอาคารพาณิชย์ให้เช่ามีความได้เปรียบ และมีโอกาสสูงจากต้นทุนที่ต่ำกว่าคู่แข่งและยังมีทำเลที่ตั้งที่ดีกว่าคู่แข่งอีกด้วย กลยุทธ์ธุรกิจของ PMB โครงการอาคารพาณิชย์ที่มุ่งเน้นเป็นหลักคือ การเป็นผู้นำด้านต้นทุนรองลงไปคือกลยุทธ์สร้างความแตกต่าง ซึ่งจะทำให้ได้เปรียบคู่แข่งและสามารถดึงดูดลูกค้าได้ ด้านการตลาด PMB อาคารพาณิชย์ให้เช่ามีกลุ่มเป้าหมายหลักคือ เพศชายและเพศหญิง อายุตั้งแต่ 30-50 ปี มีรายได้มากกว่า 30,000 บาท อาชีพธุรกิจส่วนตัว สถานภาพการสมรส และอยู่ เป็นครอบครัว มีความต้องการที่อยู่อาศัย ที่สามารถเปิดธุรกิจค้าขายได้ ตามตำแหน่งทางการตลาดที่วางไว้คือ ที่พักมีคุณภาพในราคาที่สมเหตุสมผล ช่องทางการบริการให้เช่าของทาง PMB โครงการอาคารพาณิชย์ให้เช่ามี 3 วิธีได้แก่ เข้ามาติดต่อด้วยตนเอง ติดต่อห้องเช่าผ่านทางโทรศัพท์ และติดต่อจองห้องเช่าผ่านทาง LINE Application PMB อาคารพาณิชย์จะมีฝ่ายดูแลกิจการขึ้นตรงกับเจ้าของกิจการเพียงอย่างเดียว โครงการนี้ใช้เงินลงทุนค่าก่อสร้าง 11,100,000บาทโดยเป็นเงินลงทุนเองทั้งหมดโดยไม่มีการกู้ยืม โครงการมีระยะเวลาในการคืนทุน 4ปี 8เดือน 14วัน โดยอัตราผลตอบแทนของโครงการ (IRR) ของธุรกิจจะอยู่ที่ร้อยละ3 ซึ่งอัตราผลตอบแทนแสดงให้เห็นว่าโครงการอาคารพาณิชย์ให้เช่าสามารถสร้างผลกำไรได้ คำสำคัญ: ราคา, ความพึงพอใจ, อาคารพาณิชย์, ให้เช่า
The PMB Shop House Rental Project will be a new subject that starts with the producer who already has his own land and sees business opportunities. The location and construction of the Shop House Rental will be near a community where there are many people live and has convenient transportation due to the surrounding roads, and it is near many main roads. Moreover, it is close to the tollway entrance, thus, it is convenient for travel. For the plan preparation, an analysis of the business environment factors at the macro level, competitive analysis, competition, and industry conditions, including strengths, weaknesses, opportunities, and business barriers was carried out. In addition, a survey was conducted using questionnaires to collect data from a sample group, which was the target group for renting the 101 Shop House Rental, by using the non-facial sampling methods. The statistics used in the initial data analysis were chi-square values and one-way ANOVA analysis. The study found that the PMB Shop House Rental projects has an advantage and has a higher chance of lowering the costs below that of competitors, as well as having a better location than competitors. PMB's business strategy focuses on being the main Shop House Rental project in order to be a cost leader, and next is to create a differentiation strategy. This will give a competitive advantage and can attract customers. For marketing, PMB, the PMB Shop House for rent, has a main target group consisting of males and females, aged 30-50 years with incomes of more than 30,000-baht, a personal business, a career, married status, and living together as family that needs housing where they can open a trading business under the placed market position, such as quality accommodation at a reasonable price. There are three ways for leasing a Shop House in the PMB Rental Services Channel which is contacting by yourself, contacting for leasing room via the phone, and contacting to reserve a leasing room via the LINE application, as the PMB Shop House Rental will have an administrative department to deal directly with business owner only. This project has the initial construction cost for 11,100,000 baht, which is all self-invested not borrowed money. The project has a payback period of 4 years, 8 months and 14 days. The project's return rate (IRR) shall be 3 percent, the rate of return presented that Shop House Rental for leasing can generate profits. Keywords: price, satisfaction, Shop House building, and lease
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อาคารพาณิชย์
อาคารพาณิชย์ -- การตกแต่ง
ตึกแถว
ช่องทางการสื่อสาร
PMB Property
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4268
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nakacha.wong.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback