DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4266

Title: แผนธุรกิจร้านคาเฟ่ บ้านเต้าหู้
Other Titles: Business plan for Ban Taohuu Café
Authors: นวรัตน์ สร้อยจันทร์
Keywords: แผนธุรกิจ
ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด
ธุรกิจคาเฟ่
ร้านเต้าหู้
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจคาเฟ่บ้านเต้าหู้ ในเขตหัวหิน จังหวัดประจวบคิริขันธ์ และเพื่อศึกษาแนวทางของปัจจัยที่ส่งผลต่อการสนับสนุนในการทำธุรกิจคาเฟ่ และสามารถสร้างผลตอบแทนให้กับธุรกิจในอัตรากำไรที่เพิ่มขึ้น 10% ต่อปี การจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถามกับผู้ตอบแบบสอบถาม จำนวน 150 คน และมีการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจเพื่อจัดทำแผนกลยุทธ์ที่ใช้ในการดำเนินธุรกิจ จากผลการวิจัยส่วนประสมทางการตลาด (7P) พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญมากที่สุด คือ รูปลักษณ์ของผลิตภัณฑ์ และคุณค่าทางโภชนาการและการส่งเสริมสุขภาพ ด้านราคา คือ มีราคาเหมาะสมกับคุณภาพ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย คือ ร้านมีที่จอดรถเพียงพอ ด้านการส่งเสริมการตลาด คือ การแนะนำเมนูและส่วนผสมในเมนูแต่ละรายการ ด้านพนักงานผู้ให้บริการ คือ พนักงานสามารถแนะนำเมนูได้เป็นอย่างดี ด้านกระบวนการให้บริการ คือ มีพนักงานต้อนรับเมื่อลูกค้าเดินเข้ามาภายในร้าน และด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ คือ ให้ความสำคัญด้านความสะอาดของห้องน้ำภายในร้าน เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทำธุรกิจคาเฟ่ บ้านเต้าหู้ พบว่า มีอัตราผลตอบแทนตลอดโครงการอยู่ในเกณฑ์สูงเหมาะแก่การลงทุน โดยใช้งบลงทุน 730,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 914,535 บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 47% ใช้ระยะเวลาในการคืนทุนทั้งสิ้น 2.61 ปี
This Business plan is aimed to study the feasibility of Ban Taohuu Café in Huahin Distric, Prachuap Khiri Khan Province, study the factors that affect the support in the cafe business. This will generate the profits at least 10% per year. This Business plan used questionnaires to collect data from 150 samples and analyzed the data via computer program; SPSS and analyzed company’s strengths, weaknesses, opportunities and threats to plan a business strategic. Base on the results of the marketing mix (7P), the high level of product appearance, health care and health promoting, the price is a reasonable price for quality, there is a distribution channel in the store with ample parking, marketing promotion is the introduction of menus and ingredients in each menu item, on the staff of the service provider, the staff can recommend the menu as well, The service process is that there is a customer receptionist and the physical environment is important to the cleanliness of the bathroom in the store. Considering the feasibility of investing in the Ban Taohoo Café, the return on investment was at good level, meaning that the Café is suitable for investment; the initial outlay was estimated to be 730,000 Baht with net present value (NPV) is 914,535 Baht, an internal rate (IRR) of 47% and payback period of 2.61 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เต้าหู้
เต้าหู้ -- การตลาด
การจัดการผลิตภัณฑ์
การจัดการตลาด
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4266
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nawarat_soyj.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback